Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-30, 11:21
  #1
Medlem
Tootoots avatar
Vad tycker ni? Bra / dåligt?
Har ni gjort själv och hur har det gått?

För er som inte är bekanta med kosmetisk tatuering
http://www.imakeyousmile.se/kosmetis...on-och-lappar/
Citera
2013-07-30, 11:32
  #2
Medlem
MeanMEs avatar
Ruggigt fult.
Ser så billigt ut att det inte är klokt.

Fördomsfullt möjligen.
Men helt ärligt.
Citera
2013-07-30, 11:59
  #3
Medlem
Tolvans avatar
Låt mig gissa: Du vill ha klick på din nya blogg?

Som svar på frågan: En kompis gjorde läpptatueringar, ser ut som skit när hon inte är sminkad.
Citera
2013-07-30, 12:43
  #4
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Lashlinern ser mycket bra ut, inlinern är helt galet dålig. Liplinern/formen ser bra ut, men det är inte snyggt med rött. Hon borde ha satsat på brunrosa istället.
Resten av läpparna ser inte bra ut, helt fel färgval.
__________________
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2013-07-30 kl. 12:50.
Citera
2013-07-30, 13:11
  #5
Medlem
Baby.Gs avatar
Snyggt!
Gillar lashlinern, är lite sugen på att skaffa en själv..
Citera
2013-07-31, 20:54
  #6
Avstängd
gorbois avatar
Jag kanske är tappad bakom en vagn men är det där permanent? Isåfall, är det inte lite jobbig att ta beslutet att tatuera sig i ansiktet?
Citera
2013-08-01, 12:42
  #7
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorboi
Jag kanske är tappad bakom en vagn men är det där permanent? Isåfall, är det inte lite jobbig att ta beslutet att tatuera sig i ansiktet?

Ja det är "permanent", men fortfarande inte som en vanlig tatuering. I ansiktet slits tatueringarna bort med åren, och man får fylla på om man vill fortsätta ha dom.

Det är inte så jobbigt att ta besluten normalt, t.e.x lashlinern på bilden är ju något som förstärker blicken, och om man normalt sminkar sig varje dag så är det ju lättare att ha en permanent tatuering. Samma sak med ögonbrynen. Man måste dock vara otroligt noga med val av tatuerare (som normalt arbetar på kliniker och skönhetssalonger.) Man vill ju få ett perfekt resultat.

Däremot så tycker jag personligen det är ganska korkad att tatuera "läppstift" och rouge, vissa gör även ögonskugga......Stil och mode ändras ju hela tiden, och det som kan kännas som rätt färg och form just nu, kanske är helt åt helsike om ett tag.

Sedan har vi dom som har hudsjukdomar eller är albino och helt saknar pigment eller hår till fransar och bryn, och då kan tatueringar vara räddningen
Citera
2013-08-01, 15:11
  #8
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Jag trodde TS (Tootoot) gjorde detta topic för att diskutera kosmetisk tatuering och i synnerhet den på bilderna hen länkat till. Men antagligen var det enbart för att få klick på dennes blogg eftersom hen inte själv har tillfört något i diskussionen
Citera
2013-08-01, 16:15
  #9
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Jag trodde TS (Tootoot) gjorde detta topic för att diskutera kosmetisk tatuering och i synnerhet den på bilderna hen länkat till. Men antagligen var det enbart för att få klick på dennes blogg eftersom hen inte själv har tillfört något i diskussionen
Det var väl väldigt uppenbart.
Citera
2013-08-02, 16:57
  #10
Medlem
Har nog aldrig sett en snygg kosmetisk tatuering så ett rungande nej.
Citera
2013-08-03, 05:44
  #11
Medlem
Det enda som såg okej ut var övre delen av fransraden. Inget annat. Den såg åtminstone naturlig ut, funkar även om personen inte sminkar sig.
Citera
2013-08-05, 00:46
  #12
Medlem
Onödigt om inte annat. Sminka sig går ju? Då kan man dessutom variera sig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback