Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-20, 21:15
  #577
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Putin har just skrivit under en lag som förbjuder homosexuell propaganda. Den åldrande befolkningen i Ryssland föder färre barn, och enligt Putin beror detta på gayrörelsen. Som om antalet homosexuella skulle minska genom att en lag skapas som förbjuder det. Nynazister skapar annonser och lurar till sig homosexuella ungdomar för att sedan vebalt eller fysiskt attackera dem och/eller tortera dem. Brottet är ett tankebrott - att visa en kärlek för fel person, dels att begå en handling privat och inte skadar någon annan.

Jag vet inte var jag skall börja. Jag vet inte var jag skall börja. Tror Putin på allvar att ''homosexuell propaganda'' gör att antalet födda minskar? Tror Putin på allvar att den minskande befolkningen i Ryssland beror endast på homosexuella?

Carl Bildt skriver att ''Uppvigling till hat mot LGBT-personer i Ryssland är på uppgång efter ny lag. Motbjudande. Omänskligt''.

Är det inte dags för Sverige och andra länder att gå hårdare fram?


http://www.dn.se/nyheter/varlden/rys...-homosexuella/

Rysk tonåring blir trakasserad och får öl hälld i över sig.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8fWwXNXZq4

Här dras gayaktivister iväg för att dom har fel åsikter.
https://www.youtube.com/watch?v=6cmAd_QomTI

Så här började du din trådstart (läs ovan)

Hur vet du att Putin tror och inte grundar lagen på evidens?
Om jag vill, så kan jag hitta forskning som riktar sig mot propaganda mot barn, eller för propaganda mot barn.

Varför tror du att det är så?

Vem som helst med lite pengar kan beställa forskningsrapporter utifrån det de vill att de ska visa. Det händer hela tiden, och med betydligt allvarligare grejor än de du tar upp.

Evidens verkar vara ett nytt ord du lärt dig och som du använder för att verka märkvärdig, professorn. Men det blir så putslustigt och löjligt när man, om man skulle räkna, uppgår till ett hundratal ggr. Du framstår inte som intellektuell, påläst eller trovärdig när du hela tiden avfärdar folk som faktisk är vettiga (vettigare än mig).

Diskutera ordentligt och förringa inte folk som faktiskt har en åsikt i frågan.
Folk är intresserade, men du dödar deras intresse när du kan göra gott (om du vill).

Jag anser fortfarande inte att HBTQ-propaganda är till förmån för minderåriga eller till någon nytta. Du får förklara varför det skulle vara bra?

I vårt öppna samhälle finns det propaganda redan, och jag kan se vissa skadliga tendenser. Inte så att folk blir omvända, men att många provar på för att de känner sig tvungna och mår dåligt efteråt. Vi borde göra en undersökning om det!
Citera
2014-03-28, 10:53
  #578
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så här började du din trådstart (läs ovan)
Hur vet du att Putin tror och inte grundar lagen på evidens?

Om jag vill, så kan jag hitta forskning som riktar sig mot propaganda mot barn, eller för propaganda mot barn.

Varför tror du att det är så?

Vem som helst med lite pengar kan beställa forskningsrapporter utifrån det de vill att de ska visa. Det händer hela tiden, och med betydligt allvarligare grejor än de du tar upp.

Därför att om du ser över de vetenskapliga belägg som finns att tillgå angående homosexualitet, och de statistiska belägg som finns angående exempelvis homoadoption, så talar alla dessa belägg direkt emot det som Putin och hans anhängare ’predikar’ om.

Det som du säger om forskningsrapporter är helt sant. Det är därför det finns många tydliga kriterier för vetenskapliga teorier. Ett kriterie är att en vetenskaplig teori måste uppfylla exakt alla kriterier som den vetenskapliga metoden stipulerar. Teorin måste sedan motstå och klara av en fingranskning där teorin noggrant granskas av ett antal oberoende forskare. Sedan måste ett konsensus råda (forskare måste vara ense om att teorin är helt rimlig) för att den skall klassificeras som vetenskaplig.

Problemet är att så fort de flesta människor ser en teori som kallar sig ’’vetenskaplig’’, så höjer de på ögonbrynen. En del människor förlitar sig på psykologiska teorier enbart för att det kallar sig en psykologisk teori. Men det betyder dock inte att det är en psykologisk teori, eller en vetenskaplig teori. En teori som inte uppfylld de kriterier som jag nämnde ovan, är pseudovetenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Evidens verkar vara ett nytt ord du lärt dig och som du använder för att verka märkvärdig, professorn. Men det blir så putslustigt och löjligt när man, om man skulle räkna, uppgår till ett hundratal ggr. Du framstår inte som intellektuell, påläst eller trovärdig när du hela tiden avfärdar folk som faktisk är vettiga (vettigare än mig).

Diskutera ordentligt och förringa inte folk som faktiskt har en åsikt i frågan.

Folk är intresserade, men du dödar deras intresse när du kan göra gott (om du vill).
Jag anser fortfarande inte att HBTQ-propaganda är till förmån för minderåriga eller till någon nytta. Du får förklara varför det skulle vara bra?

I vårt öppna samhälle finns det propaganda redan, och jag kan se vissa skadliga tendenser. Inte så att folk blir omvända, men att många provar på för att de känner sig tvungna och mår dåligt efteråt. Vi borde göra en undersökning om det!

Som jag har förklarat tidigare så sväljer jag inte påståenden om det inte finns evidens för att dom är sanna. Det måste finnas belägg, annars har jag väldigt svårt att acceptera ett påstående. Många i denna tråd har gjort e del svepande påståenden, och påstår sig hålla på någon sorts sanning, men när jag sedan har frågat en del vad de har för belägg för det de säger, så har det oftast slutat med att de inte har några belägg alls.

De frågor som jag ställer mig om någon påstår något är i kort: är argumentet relevant till sakfrågan? Är argumentet hållbart (är det logiskt korrekt, och vilken evidens kan möjligen tala för respektive emot argumentet)?

Jag är inte intresserade av folks åsikter i allmänhet, utan jag är intresserade av om deras argument är relevanta och hållbara. Jag har inget intresse av att höra åsikter som inte grundas på argument.


För att svara på din fråga, så anser jag att HBTQ-frågor är viktiga för alla människor, och att det är viktigt även för yngre människor, speciellt ungdomar i tonåren. Det enda sättet att få homosexualitet accepterat är genom att informera om vad det är och göra människor förstående i att det inte är något fel med att vara homosexuell. Jag tror inte man motverkar homofobi genom att stifta liknande lagar som Ryssland har gjort. Målet är att homosexuella skall accepteras av samhället och inte bli utfrysta eller nedvärderade.

Jag tror ingen känner sig pressad till att ’’pröva på’’ att bli homosexuell. Det är knappast en fördel att överhuvudtaget offentligt utge sig för att vara homosexuell. Inte ens i Sverige. Men oavsett vad svaret är, så inser människor förr eller senare deras sanna läggning, genom att antingen säga det rakt ut eller vara tyst om det. Allt pekar på att det snarare är tvärtom: många som är homosexuella mår psykiskt dåligt över deras läggning; psykisk ohälsa, drogmissbruk, stillasittande, hög självmordsfrekvens bland homosexuella ungdomar. I Sverige har vi minskat denna ohälsa genom att vi bland annat grundat lagar som skyddar dem mot diskriminering på grund av deras läggning, genom att normalisera dem genom parader, dokumentärer, föreläsningar och dylikt. Rysslands lagar skyddar inte ungdomar. Snarare så stärker de människors fördomar om att det är något fel med homosexuella, och de som är gay själv mår ännu sämre till följd. Det skulle jag säga är negativt för samhället.

Finns en rapport här ifrån Folkhälsomyndigheten angående deras hälsa om du är intresserad:

folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/januari/god-halsa-bland-homo-och-bisexuella/
__________________
Senast redigerad av Professor.Wer 2014-03-28 kl. 11:04.
Citera
2014-11-10, 02:23
  #579
Medlem
kebnekaise-16s avatar
I fredags vigdes ett homopar i Ryssland, trots landets antigaylagar. Orsaken till att vigseln gick igenom var för att en av dem föddes med manligt kön men genomgår hormonbehandling för att bli kvinna.
Citat:
Under fredagen vigdes ett ”lesbiskt” par i S:t Petersburg, trots Rysslands antigaylagar. Anna Anisimova som är aktiv i gruppen Vychod, säger att vigseln gick igenom för att en av dem ska ha fötts som en man, men genomgår nu en hormonbehandling för att bli kvinna.
källa: https://www.nordfront.se/homopar-vigdes-ryssland.smr
Citera
2023-08-02, 12:41
  #580
Medlem
Fed0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
är ett bra exempel på vad som hade satt dig i fängelse i ryssland. och sammytt släkts ner
Skillnaden är att det som förbjuds i Ryssland är för skydda barn mot sexuellt propaganda när de är smp och osäkra på byta kön. Förbud mot "homopropaganda" bland barn inte diskriminering
https://www.friatider.se/forbud-mot-...diskriminering

Sanning som är HMF säga i Sverige är däremot tillåtet i Ryssland. Putin: 85 procent judar i Sovjets första regering
https://www.friatider.se/putin-judar...ovjets-ledning
Citera
2023-08-02, 13:14
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fed0ra
Skillnaden är att det som förbjuds i Ryssland är för skydda barn mot sexuellt propaganda när de är smp och osäkra på byta kön. Förbud mot "homopropaganda" bland barn inte diskriminering
https://www.friatider.se/forbud-mot-...diskriminering

det är andra lagar än de jag referarade, men förståligt. hiv är ett utspritt problem i ryssland, mer än 1/100 individer. och med den stora mängden våldtäkter och homosex som pågar i den ryska armen kan där behövas drastiska åtgärder.



Citat:
Sanning som är HMF säga i Sverige är däremot tillåtet i Ryssland. Putin: 85 procent judar i Sovjets första regering
https://www.friatider.se/putin-judar...ovjets-ledning

nej, hets mot folkgrupp är inte tillåtet i ryssland, de har faktist gått steget längre och kopierat tysklands
Citera
2023-08-02, 13:27
  #582
Medlem
Fed0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är andra lagar än de jag referarade, men förståligt. hiv är ett utspritt problem i ryssland, mer än 1/100 individer. och med den stora mängden våldtäkter och homosex som pågar i den ryska armen kan där behövas drastiska åtgärder.
Försvaret går bögtåg och håller på med HBTQ. Knulla runt med horor är ÖB Micael Bydén intresse som dumpade frun efter 23 års äktenskap för horan Linda H Staaf. Våldtäkter är så vanligt i Sverige så de fattar du nog själv du ljuger där.
Citera
2023-08-02, 13:31
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fed0ra
Annars är det svenska Försvaret som går bögtåg och håller på med HBTQ. Knulla runt med horor är ÖB Micael Bydén intresse som dumpade frun efter 23 års äktenskap för horan Linda H Staaf. Våldtäkter är så vanligt i Sverige så de fattar du nog själv du ljuger där.


https://en.wikipedia.org/wiki/HIV/AIDS_in_Russia

https://spid.center/ru/posts/4243/

Citat:
In Russia, as of the end of 2019, 1,068,839 people living with HIV knew about their status, follows from the certificate “HIV infection in the Russian Federation in 2019”, published on the website of the Federal Scientific and Methodological Center for the Prevention and Control of AIDS . Vadim Pokrovsky, head of the Scientific and Methodological Center, told AIDS.CENTER that this figure is about 70 percent of the total number of people living with HIV. That is, about 1.5 million people now live with a positive HIV status in Russia, Pokrovsky notes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback