• 46 408 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 991 287 inlägg
2013-07-28, 20:15
Medlem
Robss avatar
Som topic.

På tävlingsbiten, bör vi ha FIFA i turneringar osv? Att de är idag är de är nog inget vi kommer ändra på, men tänkte mer diskutera det.

Datorspel och Esport för mig är inte bara att man sitter framför datorn eller konsolen och spelar, för mig är de att jag kan göra saker som skulle vara nästintill omöjligt att göra i verkliga livet. Exempelvis kan jag inte döda dig eller rescuea dig och jag kan heller inte kasta stora eld bollar eller slå tillräckligt mycket för att kunna använda en ulti.

Men FIFA förstår jag mig inte riktigt på. Det är bara fotboll och som jag även kan göra i verkliga livet, där man har fler alternativ och där man faktiskt kan göra rätt sjuka saker. Men på FIFA så är de lite mer begränsat, du kan inte göra Zlatans klackmål och du kan inte vara så jätte mycket kreativ heller, för att spelet ska spelas på ett visst sätt. Sen tycker jag de känns lite märkligt att man gör Esport av något som redan är sport.

Jag vet inte, men vad tycker ni om att FIFA är ett Esport spel? Bra eller dåligt?
Citera
2013-07-28, 20:24
Medlem
Asurmans avatar
Jag tycker FIFA är esport och det är inget att snacka om. Men sen om vi om det ska finnas tävlingar i det? Om intresset är stort kommer det startas turneringar osv osv
Citera
2013-07-28, 22:27
Avstängd
InteErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asurman
Jag tycker FIFA är esport och det är inget att snacka om. Men sen om vi om det ska finnas tävlingar i det? Om intresset är stort kommer det startas turneringar osv osv
Det spelas vm i fifa faktiskt! En svensk som tog hem det senaste http://www.dn.se/ekonomi/borasare-varldsbast-i-fifa/
Citera