Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-28, 11:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plosky
Hej.
Kolla upplysning.se. Jag är medlem och då får jag alltid fram persons sista siffror.

Mvh

Är det någon skillnad på att bara ha ett "konto" och att vara "medlem"? Jag har konto men kan inte se de sista fyra i personnummer. Eller gör jag något fel?
Citera
2013-12-28, 19:49
  #14
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2008
behöver en manns personnummer
har hans gamla adress (står kvar på hitta.se) samt hans nya i norge
men upplysning.se
funkar inte då jag slår in namn+adress som det brukar göra...


vet inte om han e skriven i norge eller inte

finns motsvarighet till upplysning.se för norskar eller hur får jag tag på personnummret...

kan jag ringa skatteverket å enkelt få alla siffrorna menar ni?
Ja det kan du.
Citera
2014-01-03, 20:45
  #15
Medlem
nozzens avatar
vet du regnr på hans fordon så har jag ett program som jag får fram hela persnr på. PMa mig regnr isåfall.
Citera
2015-03-18, 04:23
  #16
Medlem
FreakyFatBoys avatar
Lånar tråden lite.
Är så att jag skulle vilja kolla upp några personer som jag eventuellt ska inleda lite affärs relationer med. Nån som kan hjälpa mig få fram fullständigt personnummer utan att behöva ta en UC på dem?
Citera
2015-03-18, 18:24
  #17
Medlem
Mejla skatteverket och säg att du släktforskar och vill ha personbild på personen så får du det och där står hela personnumret, föräldrar, ev samboende och barn
Citera
2015-03-18, 21:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakyFatBoy
Lånar tråden lite.
Är så att jag skulle vilja kolla upp några personer som jag eventuellt ska inleda lite affärs relationer med. Nån som kan hjälpa mig få fram fullständigt personnummer utan att behöva ta en UC på dem?

Du har ju svaret i tråden redan.. www.upplysning.se
Citera
2015-03-18, 22:56
  #19
Medlem
FreakyFatBoys avatar
Upplysning.se måste man regga sig på och ta en vanlig kreditupplysning. Tror inte dem folken skulle bli glada om jag tar en UC på dom
Citera
2015-03-20, 16:43
  #20
Medlem
FreakyFatBoys avatar
Inte nån?
Citera
2015-03-20, 19:59
  #21
Medlem
Nej, du behöver inte ta en UC på dem för att få reda på personnumret. Det räcker att göra en sökning på deras namn (och födelsedag) på upplysning.se som registrerad medlem (vilket är gratis att göra).

Men om du nu ska göra affärer med dem så kan det ju vara motiverat att ta en UC, vilket de också borde ha förståelse för. Borde inte vara några konstigheter att berätta för dem att man har för avsikt att göra detta innan man gör beställningen i så fall för att slippa pinsamheter.
Citera
2015-03-22, 10:44
  #22
Medlem
FreakyFatBoys avatar
Okej även fyra sista då?
Citera
2015-04-05, 21:24
  #23
Medlem
stokkes avatar
Samma gäller på ratsit. Om du är inloggad så kan man se hela personnumret utan att betala eller att personen du kollar upp får något meddelande om det. Sen kan man givetvis ringa skatteverket och få hela personnumret oxå.
Citera
2015-05-09, 21:15
  #24
Avstängd
upplysning.se
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback