Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-28, 13:32
  #1
Medlem
Hej, jag undrar om det går att få reda på en persons 4 sista siffror i personnumret utan att ringa till skatteverket.

Jag har försökt att få det igenom ratsit, men när jag trycker på pilen för att visa personnumret vill den att jag ska logga in, även fast jag redan är inloggad.

Någon som vet hur?

Tack på förhand.
Citera
2013-07-28, 13:38
  #2
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Hej, jag undrar om det går att få reda på en persons 4 sista siffror i personnumret utan att ringa till skatteverket.

Jag har försökt att få det igenom ratsit, men när jag trycker på pilen för att visa personnumret vill den att jag ska logga in, även fast jag redan är inloggad.

Någon som vet hur?

Tack på förhand.
Det brukar kosta om du gör det online, samma sak gäller ratsit.
Det ända sättet jag få vet gratis är att ringa skatteverket vilket både är gratis och anonymt så gör så istället(du behöver inte säga vad du heter eller vad du ska ha uppgifterna till).
Citera
2013-07-28, 13:38
  #3
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Hej, jag undrar om det går att få reda på en persons 4 sista siffror i personnumret utan att ringa till skatteverket.

Jag har försökt att få det igenom ratsit, men när jag trycker på pilen för att visa personnumret vill den att jag ska logga in, även fast jag redan är inloggad.

Någon som vet hur?

Tack på förhand.
Vad ska du med personens siffror till?
Citera
2013-07-28, 13:43
  #4
Medlem
drole: okej, skulle helst behöva det nu...
stelapinnen: kolla upp lite gamla besiktningar
Citera
2013-07-28, 13:46
  #5
Medlem
Ploskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Hej, jag undrar om det går att få reda på en persons 4 sista siffror i personnumret utan att ringa till skatteverket.

Jag har försökt att få det igenom ratsit, men när jag trycker på pilen för att visa personnumret vill den att jag ska logga in, även fast jag redan är inloggad.

Någon som vet hur?

Tack på förhand.

Hej.
Kolla upplysning.se. Jag är medlem och då får jag alltid fram persons sista siffror.

Mvh
Citera
2013-07-28, 13:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plosky
Hej.
Kolla upplysning.se. Jag är medlem och då får jag alltid fram persons sista siffror.

Mvh


Tack!!! Gratis och snabbt!
Citera
2013-07-28, 13:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plosky
Hej.
Kolla upplysning.se. Jag är medlem och då får jag alltid fram persons sista siffror.

Mvh

Måste man vara inloggad då eller? För funkade inte för mig.
Citera
2013-07-28, 14:00
  #8
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shine-on
Måste man vara inloggad då eller? För funkade inte för mig.

Inloggad ja.
Citera
2013-07-28, 14:05
  #9
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shine-on
Måste man vara inloggad då eller? För funkade inte för mig.
Ja, du måste vara inloggad.
Citera
2013-07-28, 14:59
  #10
Medlem
Fast dem hade tydligen tagit bort den funktionen på transportstyrelsen, att man kan logga in med regnummer och personnummer. :-(/
Citera
2013-07-30, 23:59
  #11
Medlem
Ploskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Fast dem hade tydligen tagit bort den funktionen på transportstyrelsen, att man kan logga in med regnummer och personnummer. :-(/

Ja det är surt. Man kan beställa sms men det kostar :/ - alternativt är att faxa en kopia på 3 senaste ägare.
Citera
2013-10-09, 20:01
  #12
Medlem
behöver en manns personnummer
har hans gamla adress (står kvar på hitta.se) samt hans nya i norge
men upplysning.se
funkar inte då jag slår in namn+adress som det brukar göra...


vet inte om han e skriven i norge eller inte

finns motsvarighet till upplysning.se för norskar eller hur får jag tag på personnummret...

kan jag ringa skatteverket å enkelt få alla siffrorna menar ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback