Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-06-17, 13:09
  #13
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Vad handlar den här tråden om egentligen?

Väldigt få kvinnor slåss, väldigt få kvinnor kan slåss. Ännu färre kan slå ned sin man. Nästan alla män kan slå ned sin kvinna. När en man slår en kvinna, eller när en kvinna slår en man, finns den vetskapen inbyggd i slaget.

Varför är det ingen som verkar fatta vad tråden handlar om? är det bara jag som förstår det?


Men jag har en fråga till dig Monika, bortser du från det faktum att de finns många fyllekärringar som slår sina män, eller behöver inte vara fylle kärringar kan vara vanliga människor... och männen vågar inte göra nånting tillbaka, och att åka till snuten är det sista alternativet, eftersom många inte blir trodda då...

Är det okej tycker du? Att tjejerna har den vetskapen inbyggd i deras slag, att männen inte kan eller våga göra nånting tillbaka....


Om du säger "Men då får väl dom göra nånting tillbaka, visa mod.."... aa men varför gör inte tjejerna det då?

Mycket handlar om Psyket... om man pallar/vågar göra nånting tillbaka.

SJälvklart finns det inte lika många kvinnor som slår sina män, än vad de finns män som slår sina kvinnor.

Tycker att om man slår sin partner, då kan man knappast älska den, eller så är man riktigt riiiiiktigt besatt av partnern att man ser rött.
Citera
2005-06-17, 13:12
  #14
Medlem
jag har åsikten, faktiskt, att kvinnor tenderar att försköna sin egen inställning till våld
Citera
2005-06-17, 13:29
  #15
Banned
Hallonpluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeder
hon golvade tre stycken i en smäll(!)
Aaaaaaaaaaand, ladies and gentlemen, we haaave a record! Hela tre flugor i en smäll.




För att bli lite mera seriös för en stund.
radikal08: Lösningen är enkel. Som man bäddar får man ligga.

Antingen kastar man ut svinet, genom dörren.
Eller, så kastar man ut sig själv genom dörren.

Sedan finns ju lämpliga uttryck såsom:
"Händer detta en gång till. Då är det färdigt. Då kan du dra åt helvete."

Inte svårt alls.
Citera
2005-06-17, 15:20
  #16
Moderator
impieteers avatar
Är det kvinnomisshandel det handlar om här?

Jag vet iaf vem jag skulle misshandla om jag skulle vara tvungen: Givetvis någon jag inte skulle riskera att få stryk av, företrädesvis en klen kvinna eller ett litet barn.
Citera
2005-06-17, 17:38
  #17
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Som sagt i topic...


En sak vill jag bara säga:

När jag var mindre brukade mamma ganska ofta skrika på pappa, ofta när han köpte fel mat o.s.v
...


Exakt sådär var det hemma hos mig också. Inget att hurra för.
Men alla som vill ha jämställdhet vill förhoppningsvis ha det för alla..
Citera
2005-06-17, 17:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Exakt sådär var det hemma hos mig också. Inget att hurra för.
Men alla som vill ha jämställdhet vill förhoppningsvis ha det för alla..

Jag växte också upp under ett matriarkalvälde!

En statligt anställd och bekostad jämställdhetspolis i varje hem,först när vi har uppnåt det, först då är det jämställt!
För övrigt finns det en massa annan ojämställdhet inom könskollektiven, det finns s.k Alfa hannar o Alfa honor som har ett överdrivet stort inflytande i sin grupp. Det är ojämställt.
Hela grejjen med att bunta upp i en mängd olika kollektiv är ganska dum.
Det bästa vore att införa två allomfattande kollektiv. 1 De med makt, pengar, lycka och inflytande. 2 De utan.
kollektiv 1 förtrycker kollektiv 2, punkt slut.

(Detta är skämtsamt, i hopp om att få någon att lyfta på smilbanden, ber om ursäkt ifall det inte lyckades...)
Citera
2005-06-18, 16:51
  #19
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Men jag har en fråga till dig Monika, bortser du från det faktum att de finns många fyllekärringar som slår sina män, eller behöver inte vara fylle kärringar kan vara vanliga människor... och männen vågar inte göra nånting tillbaka, och att åka till snuten är det sista alternativet, eftersom många inte blir trodda då...

Är det okej tycker du? Att tjejerna har den vetskapen inbyggd i deras slag, att männen inte kan eller våga göra nånting tillbaka....

Nej för fasen. Våld är lika illa vem än det är som slår. Och det är hemskt att män som får stryk inte vågar anmäla det för att det anses omanligt att få stryk av sin tjej. Och det är hemskt att det finns kvinnor som tycker att det är mer okej att de slår sina män än tvärtom.
Citera
2005-06-18, 20:07
  #20
Medlem
TomBombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Fel! De flesta tjejer är dåliga på det, men jag känner en som golvat flera män på krogen.

Aja, jag kanske var lite generaliserande. Men över lag
Citera
2005-06-20, 21:55
  #21
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Jag växte också upp under ett matriarkalvälde!

En statligt anställd och bekostad jämställdhetspolis i varje hem,först när vi har uppnåt det, först då är det jämställt!
För övrigt finns det en massa annan ojämställdhet inom könskollektiven, det finns s.k Alfa hannar o Alfa honor som har ett överdrivet stort inflytande i sin grupp. Det är ojämställt.
Hela grejjen med att bunta upp i en mängd olika kollektiv är ganska dum.
Det bästa vore att införa två allomfattande kollektiv. 1 De med makt, pengar, lycka och inflytande. 2 De utan.
kollektiv 1 förtrycker kollektiv 2, punkt slut.
...


Som i "sopa och president" <---kortspel ?
Just simple...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback