Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Som sagt i topic...
En sak vill jag bara säga:
När jag var mindre brukade mamma ganska ofta skrika på pappa, ofta när han köpte fel mat o.s.v
En gång fick han nog till slut och skrek tillbaks åt henne, och då blev hon tydligen besviken och deprimerad och började prata om skilsmässa bla bla bla...
Alltså slutpunkten: Kvinnor får tydligen skrika hur mycket de vill på männen men inte tvärtom? Det anser jag INTE jämnställt.
SÅ FAN HELLER!
Förstår exakt hur du tänker, jag och polarna (grabbar och tjejer) har snackat om just det där. Riktigt nördigt.
Tex en annan sak, killar "får ju inte slå tjejer"..... men för det så har inte tjejerna rätt att stå och skrika och förolämpa en man hur mkt som helst, bara för han inte får slå henne... förstår ni hur jag menar?
Varför är det rätt för en kille att slå en annan kille, men inte slå en tjej?
Varför är det tex rätt att en kille på 120 kg slår en kille på 90 kg?
Varför är det fel att en kille på 80 kg slår en tjej på 70?
Alltså misstolka inte det där är ni snälla

försök bara förstå tankegången.
Det är ju inte direkt rätt att en kille kan slå en annan, men det blir inte lika mycket skit om det händer, som om han hade slagit en tjej.
Många tjejer (väldigt få rent procentuellt) vet att "killar får inte slå tjejer, då är man ingen man", och därför utnyttjar dom det och blir otroligt uppkäftiga, står och skriker fula ord hur mycket som helst, eftersom hon vet om att killen inte slår henne... men se på fan om han gör det, då har hon haft en taskig barndom, killar slår henne alltid, hon vågar inte längre gå ut med mera....
Aja hur som helst, jag är totalt emot att slå kvinnor..eftersom jag blivit lärd det sen man var liten..... det här var bara lite snack som jag och polarna förde för nån vecka sen....
Men sen kan man ju tillägga att det även finns kvinnor som slår män, det finns det... men dock inte i lika stor utrstreckning....
Hur som helst så framstår dessa problem OFTAST (män som slår kvinnor, eller tvärt om) när alkohol finns med i bilden...
Om ni säger att det är värre att en kille slår en tjej, än att han slår en annan kille.... bara för Dom/tjejerna är försvarslösa? Tja, dom är svagare än männen, det är ju bevisat... men 90 kgs killen som blir slagen av 120 kgs killen då? Då är ju även han mindre försvarslös han också.....
Som sagt, ta INGENTNG bokstavligt utan försök förstå tankegången istället...
Det jag ville ha sagt var, att i vårt samhälle verkar det värre om en 80-90 kgs kille slår en tjej på 70-80, än att en 120 kgs kille slår en 80-90 kgs kille... blir mer liv om man slår tjejen...