• 1
  • 2
2005-06-17, 00:02
Bannlyst
Som sagt i topic...

En sak vill jag bara säga:

När jag var mindre brukade mamma ganska ofta skrika på pappa, ofta när han köpte fel mat o.s.v

En gång fick han nog till slut och skrek tillbaks åt henne, och då blev hon tydligen besviken och deprimerad och började prata om skilsmässa bla bla bla...

Alltså slutpunkten: Kvinnor får tydligen skrika hur mycket de vill på männen men inte tvärtom? Det anser jag INTE jämnställt.

Så varför feminazisterna anser att män tydligen har makten jämt är ju bara BULLSHIT!

Och t.ex om en kvinna skulle våldta en man och mannen skulle få för sig att anmäla det till polisen, skulle jag knappast tro att de skulle ta det på seriöst allvar, och de skulle nog mest skratta.

Varför är det alltid kvinnan som enbart kan förföra? Kanske för att Gud sa att kvinnan var en synd då vad vet jag

Men jämnställt? SÅ FAN HELLER!
Citera
2005-06-17, 00:16
Medlem
men kära nån..ska vi kvotera utskällningar också!?!

livet är en härva av ojämlikhet på tusen olika plan, det skiftar och svänger tre miljoner gånger per sekund ute i världen, en gubbe får en örfil i Taiwan, en kvinna får sig en utskällning i Stocksund och världen går vidare som alltid förr utan millimeternissar som förstör.

vad tjafsar du om egentligen?
Citera
2005-06-17, 00:18
Medlem
284366s avatar
Oj oj, det här var ju flera trådar i en. Ville du diskutera eller bara avreagera dig?

Nåja...

1. Ja, ojämställdheten leder till att flera kvinnor utnyttjar sin förmåga att gå in i någon slags offerroll och tycka synd om sig själva. En del feminister vägrar inse detta, andra är vettiga nog att se bägge sidorna av könsrollernas problem. Män har inte alls all makt i samhället, eftersom det finns olika typer av makt är det ett trångsynt sätt att de det på.

2. Kvinnor kan visst dömas för våldtäkt. Det har varit ett par uppmärksammade fall kring detta i media den senaste tiden.

3. Det är kvinnans roll att vara förförerska i samhället idag, inte mannens. Varför det är så tvistas det om. Vad tror du själv?
Citera
2005-06-17, 00:20
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
men kära nån..ska vi kvotera utskällningar också!?!

livet är en härva av ojämlikhet på tusen olika plan, det skiftar och svänger tre miljoner gånger per sekund ute i världen, en gubbe får en örfil i Taiwan, en kvinna får sig en utskällning i Stocksund och världen går vidare som alltid förr utan millimeternissar som förstör.

vad tjafsar du om egentligen?

Ja, bra sagt.

Trådskaparen bör nog formulera en frågeställning i psykiatri-forumet och reda ut sin barndom istället.
Citera
2005-06-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Ja, bra sagt.

Trådskaparen bör nog formulera en frågeställning i psykiatri-forumet och reda ut sin barndom istället.

right on
Citera
2005-06-17, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Som sagt i topic...

En sak vill jag bara säga:

När jag var mindre brukade mamma ganska ofta skrika på pappa, ofta när han köpte fel mat o.s.v

En gång fick han nog till slut och skrek tillbaks åt henne, och då blev hon tydligen besviken och deprimerad och började prata om skilsmässa bla bla bla...

Alltså slutpunkten: Kvinnor får tydligen skrika hur mycket de vill på männen men inte tvärtom? Det anser jag INTE jämnställt.

SÅ FAN HELLER!

Förstår exakt hur du tänker, jag och polarna (grabbar och tjejer) har snackat om just det där. Riktigt nördigt.

Tex en annan sak, killar "får ju inte slå tjejer"..... men för det så har inte tjejerna rätt att stå och skrika och förolämpa en man hur mkt som helst, bara för han inte får slå henne... förstår ni hur jag menar?

Varför är det rätt för en kille att slå en annan kille, men inte slå en tjej?
Varför är det tex rätt att en kille på 120 kg slår en kille på 90 kg?
Varför är det fel att en kille på 80 kg slår en tjej på 70?

Alltså misstolka inte det där är ni snälla försök bara förstå tankegången.
Det är ju inte direkt rätt att en kille kan slå en annan, men det blir inte lika mycket skit om det händer, som om han hade slagit en tjej.

Många tjejer (väldigt få rent procentuellt) vet att "killar får inte slå tjejer, då är man ingen man", och därför utnyttjar dom det och blir otroligt uppkäftiga, står och skriker fula ord hur mycket som helst, eftersom hon vet om att killen inte slår henne... men se på fan om han gör det, då har hon haft en taskig barndom, killar slår henne alltid, hon vågar inte längre gå ut med mera....

Aja hur som helst, jag är totalt emot att slå kvinnor..eftersom jag blivit lärd det sen man var liten..... det här var bara lite snack som jag och polarna förde för nån vecka sen....

Men sen kan man ju tillägga att det även finns kvinnor som slår män, det finns det... men dock inte i lika stor utrstreckning....

Hur som helst så framstår dessa problem OFTAST (män som slår kvinnor, eller tvärt om) när alkohol finns med i bilden...

Om ni säger att det är värre att en kille slår en tjej, än att han slår en annan kille.... bara för Dom/tjejerna är försvarslösa? Tja, dom är svagare än männen, det är ju bevisat... men 90 kgs killen som blir slagen av 120 kgs killen då? Då är ju även han mindre försvarslös han också.....

Som sagt, ta INGENTNG bokstavligt utan försök förstå tankegången istället...
Det jag ville ha sagt var, att i vårt samhälle verkar det värre om en 80-90 kgs kille slår en tjej på 70-80, än att en 120 kgs kille slår en 80-90 kgs kille... blir mer liv om man slår tjejen...
Citera
2005-06-17, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Som sagt, ta INGENTNG bokstavligt utan försök förstå tankegången istället...
Oavsett viktskillnaden, så är ju en grabb så pass mycket starkare, så hur du än vrider och vänder på det, så är det ynkedom att slå en tjej.

En tjej som förnedrar, skriker och gapar, ska du ju bara dumpa.

Hon har ju då visat vad hon går för, så då är det ju bara att vara glad över att du erhållit den vetskapen.

Se det som det är: Vad ska du med en idiot till?
Citera
2005-06-17, 02:39
Medlem
TomBombadills avatar
Men jag förstår inte denna viktfascination! En kille på 60 kilo skulle kunna slå ner en kille på 120 kilo med ett endaste slag.

Det enda skälet till att det är fegt att slå tjejer är att dessa i regel inte har psyket att faktiskt slåss för att freda sig. Killar i regel har detta psyke.

Men angriper en tjej en så får man självfallet bruka våld för att försvara sig. Vem in i norden hävdar annat? Men då har killen fördelen att han kan brotta ner och hålla i tjejen och därmed inte behöver slå till med en rak höger i ansiktet på henne.

Tjejer kan inte slåss. Plain and simple. Därmed behöver inte killar leka Karate Kid ifall de har problem med en kvinna som slåss.

Killar däremot kan slåss och därför är det brukligt att 120 kg killen slår ner 60 kg killen. Jag personligen skulle aldrig gå in med tanken att hålla fast en kille som vill slå skiten ur mig.

En tjej på 60 kilo har mindre muskler än en kille på 60 kg. Tjejer har mycket fett på kroppen och därmed är det dumt att jämföra vikten.

Och till trådskaparn skulle jag vilja fråga vad för idiot till farsa han egentligen har. Vem fan köper fel mat? Har han dåligt minne? Ta en lappjävel och skriv en inköpslista!
Citera
2005-06-17, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill

Tjejer kan inte slåss. Plain and simple.
Fel! De flesta tjejer är dåliga på det, men jag känner en som golvat flera män på krogen.
Citera
2005-06-17, 09:19
Medlem
Monikas avatar
Vad handlar den här tråden om egentligen?

Väldigt få kvinnor slåss, väldigt få kvinnor kan slåss. Ännu färre kan slå ned sin man. Nästan alla män kan slå ned sin kvinna. När en man slår en kvinna, eller när en kvinna slår en man, finns den vetskapen inbyggd i slaget.
Citera
2005-06-17, 10:55
Medlem
Ja själv tänker jag tillbaka på min värnplikt, en tjejpolare på luckan, 95 kg, stod som hockeymålvakt i grabblaget i hennes hemstad.

En gång när vi var ute och festade så skulle ett litet vatosgäng kolla tempen på dem nya lumparna istan. hon golvade tre stycken i en smäll(!) vem slår en kvinna igentligen? ;-)

Gällande feminism. Livet är orättvist, men makt har ni, det vet varenda mansom har bott ihop med en kvinna.
Citera
2005-06-17, 11:28
Medlem
Tjejer KAN slåss, tro mig. Min syster har en matchvikt på 90 kilo och har ett temperament man inte ska leka med, har sett henne golva både tjejer och killar (normalstorlek) med en smäll. Hon är ruggigt stark för att vara tjej.
Sen har jag själv fått tre tjejer som sparkade, rev och slog på mig. Hade jag inte varit dyngrak så jag inte kände något hade jag sparkat in huvudet på tjejerna. Nu sa jag åt dom att rör dom mig en gång till så slår jag tillbaks samtidigt som jag kastade ner en av dom på marken, då gav dom upp.

Det kommer aldrig att bli jämställt mellan könen då jag fortfarande anser att man aldrig ska slå en tjej förutom i försvar, även då ska man inte slå utan främst avvärja situationen. Det är helt enkelt biologiska skillnader som gör att jag tänker så. Skulle ungefär kännas som att spöa en högstadieelev.

ALLA tjejer vet att många killar tänker så och en del försöker utnyttja det, jävla subbor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in