• 1
  • 2
2013-07-26, 21:22
Medlem
Skulle du offra ditt liv för att allt på jorden skulle bli bra?
All krig försvinner, all svält försvinner, all korruption försvinner, all miljöproblem försvinner, inga sjukdomar. Helt enkelt en rättvis värld för alla människor och djur att leva på.
Detta skulle väl mer eller mindre alla människor önska, men skulle du offra ditt liv för att det skulle kunna ske? Om det alternativet nu dök upp?
Själv skulle jag gjort det, då något annat skulle vara otroligt själviskt.

Edit: Ingen skulle veta om att det är tack vare er som allt har blivit bättre. Så något kändisskap efter att ni gått bort är det inte på tal om. Utan ni dör och allting blir bra Permanent.
Senast redigerad av banankontact 2013-07-26 kl. 22:00.
Citera
2013-07-26, 21:28
Medlem
GanjaMoons avatar
inte en chans i helvete,jag skiter fullständigt i världsfred eller att små Afrika barn svälter till döds ,bra att dom svälter, blir man av med värdelösa individer som enbart tar upp plats ,och även om du lyckades ta bort allt skit för tillfället skulle det återvända inom en snar framtid då människan är av naturen en girig varelse ,så då vore mitt liv som jag har offrat varit helt bortkastat
Citera
2013-07-26, 21:39
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
inte en chans i helvete,jag skiter fullständigt i världsfred eller att små Afrika barn svälter till döds ,bra att dom svälter, blir man av med värdelösa individer som enbart tar upp plats ,och även om du lyckades ta bort allt skit för tillfället skulle det återvända inom en snar framtid då människan är av naturen en girig varelse ,så då vore mitt liv som jag har offrat varit helt bortkastat

Ändringarna är permanenta. Alla miljöproblem osv försvinner och kommer aldrig tillbaka. Eller, TS? Kan skiten komma tillbaks senare?
Citera
2013-07-26, 21:48
Medlem
Nus avatar
Aldrig. Är för ung för att dö och vill uträtta mycket mer, vore jag 90 år i skrivandets stund hade det var ett ja.
Citera
2013-07-26, 21:52
Bannlyst
Nej.

Varför ta livet av sig när man inte får höra snacket efteråt
Citera
2013-07-26, 21:58
Medlem
Självklart är alla förändringar permanenta.
Citera
2013-07-26, 22:02
Medlem
Absolut! Då slipper jag gå till jobbet på måndag (slut på semestern)
Citera
2013-07-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon

Jag tror att du också skulle vara en värdelös individ om du svalt ihjäl. Tar svältande och fattiga människor upp plats? Herregud människa. Du måste nog se över dina värderingar lite. Eller så är det bara någon försvarsmekanism du har utvecklats för att kunna hantera all elände som pågår.
Citera
2013-07-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Aldrig. Är för ung för att dö och vill uträtta mycket mer, vore jag 90 år i skrivandets stund hade det var ett ja.

Vad mer kan du uträtta än att du tar slut på all elände på denna jord?
Citera
2013-07-26, 22:45
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Vad mer kan du uträtta än att du tar slut på all elände på denna jord?

Personliga mål i livet. Ett av dom är inte att trycka av ett hagelgevär i munnen under sina bästa år i livet för att skapa fred, i nästa sekund är allt ett mörker, ett ingenting. Något vi inte kan relatera till över huvudtaget, vissa tror att det är paradiset andra tror att det är över fullständigt.
Frågan hade blivit mer intressant om man fick känna känslor för att rädda en större skara människor.

Om jag får lov att twista din tanke: Hade du torterats livet ut under dom värsta tänkbara förhållandena för att skapa fred på jorden och bota svälten? Att även vara försökskanin, inget du dör av men att vara på smärtgränsen jämt. Känslan att att vilja dö men inte kunna eller få.
Citera
2013-07-26, 22:47
Medlem
Sightnesss avatar
Eftersom vissa folkgrupper konstant föder fler barn än det finns tillgångar för att ta hand om, spelar krig eller fred, svält eller inte, ingen som helst roll. Då blir det för trångt istället.
Citera
2013-07-26, 23:58
Medlem
Zaloons avatar
Ja, det skulle jag. Mitt mål är att leva för alltid, hur jag ska uppnå det är inte säkert. Men om det var absolut säkerhet att jag kunde fixa fred på jorden genom självmord skulle det vara min dröm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in