Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-26, 17:04
  #1
Medlem
Hejsan!

Tänkte fråga er som kanske prövat på ICA´s minibaguetter med vitlökssmak som man enbart ska lägga in i ugnen ett par minuter sedan ska de tydligen vara klara. De säljs i förpackningar. Hur tydlig är vitlökssmaken på dessa? Borde man införskaffa extra vitlökssmör och bre på eller är smaken tydlig nog?

Vad tycker ni?
Citera
2013-07-26, 17:13
  #2
Medlem
snyggochsmals avatar
de har en tydlig smak av vitlök =)
Citera
2013-07-26, 17:15
  #3
Medlem
Pastellers avatar
Hur man tillagar står ju på paketen och bör nog tillagas efter instruktionerna. Brukar bli bäst så.
Men vad är det för vitlökssmak du är ute efter? Alltså, vad ska du använda bröden till? Som vitlöks baguetter eller som extra vitlökssmak på frukostbrödet?
Citera
2013-07-26, 17:30
  #4
Medlem
Tackar.

Är ute efter vitlöksbaguetter. Hade tänkt använda dom som en komplettering till en marockansk varm soppa som jag skall göra till förrätt.
__________________
Senast redigerad av Eric09 2013-07-26 kl. 17:33.
Citera
2013-07-26, 17:41
  #5
Medlem
Pastellers avatar
Som en annan tidigare har svarat så har dom en tydlig smak av vitlök. Men det är bröd med vitlökssmak och smakar inte alls som baguetter med vitlökssmör på såklart. Men det är en tydlig skillnad.
Personligen är jag inte så speciellt förtjust i dessa mini baguetter med vitlökssmak. Brukar alltid köra på hattings vitlöksbaguetter.
Citera
2013-07-26, 17:52
  #6
Medlem
Hattings vitlöksbaguetter vet jag inte om det finns på ICA? Vad är att föredra att man införskaffar - baguetter med vitlökssmak eller vanliga baguetter och att man sen brer på med vitlökssmör? Blir det för mycket smak om man kör med vitlöksbaguetter + vitlökssmör tycker ni ?

Sm sagt så ska detta eventuellt ätas med en varm soppa till förrätt.
__________________
Senast redigerad av Eric09 2013-07-26 kl. 17:54.
Citera
2013-07-26, 18:18
  #7
Medlem
Pastellers avatar
Jag skulle nog säga att det blir för mycket smak om man kör vitlöksbröd och vitlökssmör.
Vad som blir godast kan jag ej svara på eftersom jag inte vet hur soppan smakar. Men du får väl fundera på om det passar bäst med bröd med vitlök inuti med smör på. Eller bröd med vitlökssmör.
Jag hade nog kört på vitlöksbröden med smör på. För om du vill ha bröd med vitlökssmör kan man lika gärna köra med vilken slags mini baguette som helst.

Om inte vitlöksbröd med något slags örtsmör eller vad som nu kan tänkas passa till din soppa. Philadelphia har mängder med goda smaker.
Citera
2013-07-26, 20:39
  #8
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric09
Hattings vitlöksbaguetter vet jag inte om det finns på ICA? Vad är att föredra att man införskaffar - baguetter med vitlökssmak eller vanliga baguetter och att man sen brer på med vitlökssmör? Blir det för mycket smak om man kör med vitlöksbaguetter + vitlökssmör tycker ni ?

Sm sagt så ska detta eventuellt ätas med en varm soppa till förrätt.

Hattings brukar finnas i frysdiskarna, bland glutenbrödet bland annat. De har också rätt goda pitabröd.

Men om du ändå ska köra igång ugnen, varför inte köpa en vanlig lång baguette och ett paket vitlökssmör (för att göra det enkelt), skiva och baka av?
Citera
2013-07-26, 23:20
  #9
Medlem
Tackar för tipsen Pasteller och Shinta.
Citera
2013-07-27, 00:38
  #10
Medlem
christerys avatar
Baguett (köp en lång) och så drar du på aioli och ost... Oh gud så gott.

Borde gå att köpa aiolin färdig åxå, så det enda man behöver göra är att skiva baguetten på snedden, på med en msk aiolo och en skiva ost, kanske lite oregano och in i ugnen 225grC i ca 10minuter (syns på osten)...

Inga matlagningskunskaper behövs. Tja, man måste kunna skiva bröd ost och operera ugnen.

Nästan färdigmat enligt mig, bara att värma alltså Borde vara perfekt till din soppa.
Citera
2017-04-17, 23:36
  #11
Avstängd
Tänkte precis göra en tråd om just detta, de innehåller INGEN vitlök alls, det är REN bedrägeri, jag har åkt på att handla skiten 2 gånger nu och båda gångerna har de varit torra vanliga baguetter och ingen som helst smak av vitlök. Köp aldrig dom här. Köp istället de avlånga vitlöksbaguetterna och INTE minibaguetterna.
Citera
2017-04-19, 22:35
  #12
Medlem
Köp vanliga baguetter och ha på smör och vitlök själv. Eller baka själv också.

Det senare dock något komplicerat, de förstnämnda bland det enklaste som kan göras i köket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback