Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-19, 19:45
  #949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
En relevant fråga som man kan ställa är om och vad hon använder nu och framförallt varför.

Och var arbetar hon nu?
Citera
2015-03-19, 20:08
  #950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och var arbetar hon nu?

Testade att söka efter henne på Ratsit och hitta.se men där finns hon inte. Finns det någon som vet andra vägar att få tag på hennes adress?

Har LARA BOLLING fått beslut om hemlig adress av skatteverket baserat på denna tråd eller har hon "utvandrat" på papperet men bor kvar på Östermalmsgatan? Om det sista är fallet vad tycker Skatteverket om det?
Citera
2015-03-20, 11:36
  #951
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
En relevant fråga som man kan ställa är om och vad hon använder nu och framförallt varför.
Menar du droger? Hon hade Cannabis i systemet när hon togs av snuten, hon erkände och att hon använder sig utav narkotika.

Jag tvivlar på att läkare måste pissa för arbetsgivaren på sina jobb. Egentligen så är det ju ytterst viktigt att hon inte är narkotikapåverkad när hon ska behandla patienter. Hon har ju dessutom begått ett allvarligt brott riktakt mot liv och hälsa till följd utav mental sjukdom. Jag tvivlar på att hon går på uppföljningar inom sådan öppen rättspsykiatrisk vård som finns nu för tiden. Om hon insjuknar igen så kan hon ju på nytt försöka mörda genom anläggning av brand eller på något annat vis.
Citera
2015-03-20, 13:07
  #952
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Menar du droger? Hon hade Cannabis i systemet när hon togs av snuten, hon erkände och att hon använder sig utav narkotika.

Jag tvivlar på att läkare måste pissa för arbetsgivaren på sina jobb. Egentligen så är det ju ytterst viktigt att hon inte är narkotikapåverkad när hon ska behandla patienter. Hon har ju dessutom begått ett allvarligt brott riktakt mot liv och hälsa till följd utav mental sjukdom. Jag tvivlar på att hon går på uppföljningar inom sådan öppen rättspsykiatrisk vård som finns nu för tiden. Om hon insjuknar igen så kan hon ju på nytt försöka mörda genom anläggning av brand eller på något annat vis.

Det "slog slint" för henne pga hur hon behandlades av bl a MP.Tror knappast hon kommer försöka "mörda" igen.Märkligt i sammanhanget är att wannabe-konstnärsvåpet inte förhördes mer ingående om vad som utspelades innan LB tappade fattningen.Visserligen är det LB som tände elden men jag anser att MP är den utlösande faktorn.
Citera
2015-03-20, 14:05
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det "slog slint" för henne pga hur hon behandlades av bl a MP.Tror knappast hon kommer försöka "mörda" igen.Märkligt i sammanhanget är att wannabe-konstnärsvåpet inte förhördes mer ingående om vad som utspelades innan LB tappade fattningen.Visserligen är det LB som tände elden men jag anser att MP är den utlösande faktorn.

Du har säkert rätt. Men, oavsett, ansvarar LB för sina handlingar.
Citera
2015-03-20, 19:37
  #954
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det "slog slint" för henne
Javisst gjorde det det, det är ju det tråden handlar om. Man kan konstatera att för de flesta människor slår det inte slint i denna bemärkelse. Om jag ikväll skulle tända eld på flerbostadshuset där jag bor så kan man ju lugnt säga att det slagit slint för mig, om det sen är min flickvän som "får mig att göra det" eller om det är att jag är full som "får mig att göra det" är inte jätteintressant i min bok. Mordbrännerska som mordbrännerska.

Anledningen till att hon slapp straff var hennes socioekonomiska status. Outbildad underklass utan ett sött ansikte hade blivit behandlat som skit efter en sådan här handling. Lara tillhör inte den socialklass som omfattas av sådant.
Citera
2015-03-20, 19:46
  #955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Javisst gjorde det det, det är ju det tråden handlar om. Man kan konstatera att för de flesta människor slår det inte slint i denna bemärkelse. Om jag ikväll skulle tända eld på flerbostadshuset där jag bor så kan man ju lugnt säga att det slagit slint för mig, om det sen är min flickvän som "får mig att göra det" eller om det är att jag är full som "får mig att göra det" är inte jätteintressant i min bok. Mordbrännerska som mordbrännerska.

Anledningen till att hon slapp straff var hennes socioekonomiska status. Outbildad underklass utan ett sött ansikte hade blivit behandlat som skit efter en sådan här handling. Lara tillhör inte den socialklass som omfattas av sådant.

Jag tror som du. Dessvärre.
Citera
2015-05-04, 19:40
  #956
Medlem
korrekturlacks avatar
Jud*t Fr*tz - tjejen som red av MP på altanen.

Fräsch brud! Förstår att svartsjuka uppstod.
Citera
2015-05-04, 19:46
  #957
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Jud*t Fr*tz - tjejen som red av MP på altanen.

Fräsch brud! Förstår att svartsjuka uppstod.
Men tanken var att Lara också skulle vara med, en fyrkant, men hon ville inte...

Jag tror att Judit bara var 23 då och MP kring de femti.
Citera
2015-05-04, 22:23
  #958
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men tanken var att Lara också skulle vara med, en fyrkant, men hon ville inte...

Jag tror att Judit bara var 23 då och MP kring de femti.

Framgår det någonstans?

Skummade igenom förhören med de närmast sörjande och varken MP, JF, Lara eller krogägaren säger något om detta vad jag kunde se..

Hon verkade ju ha spårat way way tidigare, så det känns mer som att avvisningen som hon fick av sin drömgubbe var det som till sist fick hennes bräckliga psyke att få härdsmälta.

Innan hon såg Judit ta sig en ridtur på MP verkade hon ju ha kunnat hålla ihop verkligheten. Sen blev allt knas.
Citera
2015-05-09, 22:32
  #959
Medlem
Fröken Bolling i farten igen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20765472.ab
Citera
2015-05-09, 23:57
  #960
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av method
Fröken Bolling i farten igen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20765472.ab
Kan vara, vi vet inte tyvärr och får låta framtiden utavisa saken. Tack för ett hyggligt tips.

Är det någon som vet hur det går för Gabbe som krögare och som granne i Visby (jag har inte varit där på ett par år)? Är grannarna nöjda med att han ligger lågt när inte Persbrant är där eller vill de rent av se honom flytta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback