Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-25, 01:37
  #1
Medlem
Tja.

Skulle vilja ha lite tips om sköna spel ni tycker om när ni rökt.

Kan börja med mina bidrag.

GTA IV, känns som allt som man gör, att det är en film. Ganska osammanhängande ibland men men.

Red Dead Redemption, riktigt härlig när man är stekt. Fint med solnedgångar också

Ni får ursäkta att mitt bidrag är lite tunt, brukar inte orka spela när jag är flummig.
Citera
2013-07-25, 01:41
  #2
Medlem
Haajibs avatar
Minecraft, så jävla skönt när man bygger något,
Citera
2013-07-25, 01:46
  #3
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Skate 1, 2 och 3. Fast de lockar kanske inte så mycket om man inte har något intresse för skate
Citera
2013-07-25, 01:47
  #4
Medlem
DuSomTroddes avatar
Jag brukar sätta mig vid WoW och bara flyga runt, runt i Nagrand.

Annars finns ju backgammon. Brukar roa mig med hur spelet går till (Jag har fortfarande idag inte en aning om hur backgammon går till...)
Citera
2013-07-25, 01:50
  #5
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Minecraft, så jävla skönt när man bygger något,

Håller helt med! Göra allt i sin egen takt, köra på och bara njuta!

GTA IV är detsamma, bara ränna runt - döda poliser och chilla.

Jag själv rekommenderar spel med öppna miljöer, där det inte finns tidspress utan mestadels kan göra lite vad som helst, springa runt och chilla - typ de flesta sandbox-games.

Lite OT men rekommenderar att lyssna på Enigma på svag nivå i bakgrunden, jävligt chill att höra bilmotorn på GTA IV och höra lugn musik i bakgrunden.

M.v.h
Citera
2013-07-25, 01:51
  #6
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Nu har jag slutat röka men när jag puffade så brukade jag spela Risk online på ps3. Väldigt många stoners runt om i världen som spelar det. Rätt underhållande och roliga samtal under spelen. Som sagt väldigt många stoners av dom som spelar där. Det kan jag faktiskt tipsa om helt klart!
Citera
2013-07-25, 01:51
  #7
Medlem
LegaliseItNows avatar
Minecraft, man har 100x mer ideèr om vad man skall bygga för saker.

Annars är Starcraft skitroligt, man får då ochså massa ideèr om builds. Vad säkert inte först men kom själv på Battlecruiser+marine+SCV rush.
Lämnar lite SCVs för att minea mineraler så att man har råd att reparera sin battlecruiser. Tankar med SVCs medans marines ökar damage, får upp uppgradering till Yamamoto Cannon och BAM en till battlecruiser!!! Skulle aldrig på 100 år kommit på skiten aldelles själv om jag inte rökt. Så ja, många ideèr när man lirar Starcraft. Seriöst om du lirar starcraft så rök på innan du skall börja lira på laddern så får man högre insikt i spelet!

Ajuste! GTA är ochså skitroligt. Blir så kul att fly ifrån polisen när man är stenad, brukar komma på egna uppdrag att jag har en massa plantor i baggage luckan och måste få dem till andra sidan staden.
Citera
2013-07-25, 02:02
  #8
Medlem
Dr.Jesuss avatar
Fps Rainbow6 vegas. (Går i lagom takt)
Forza 4 /Horison funkar också men knappt..
Ww2 flygspel ( gött när man är så skev att man duckar i soffan när fienden anfaller)
Read dead funkar ju såklart.. spenderat många timmar på det, roligt på alla sätt även att spela poker online i någon saloon.
Sniper v2 (ww2) fps bra co-op
Assassins creed (alla) men framför allt sjöslagen i 3:an ( Längtar på BlackFlag)
Och Gta5 iof..

Där är några iaf
Citera
2013-07-25, 02:04
  #9
Medlem
SpooN.s avatar
Minns att jag spelade och en polare lirade super smash brawl... Det gick inte spela för man får ingen luft när man ser sin polare köra kirbystenen rakt ner i elden, hahaaa
Varje gång jag spelar cs eller lol beng så är det 50 % att jag bara sitter och garvar, men det är nog för att jag alltid skypar och då blir det inte så seriöst.

För typ 5 år sen så satt man hemma me röda ögon och låst dörr för att päronen va hemma och lira cs:source.. Sjukt nice spelkänsla
Citera
2013-07-25, 02:05
  #10
Medlem
perpensionaers avatar
Det är ju personligt obviously, tycker man inte om ett spel när man inte har rökt så tycker man inte om det när man har rökt heller. Roligt att läsa om era GTA-historier, speciellt du som hittade på egna uppdrag med plantor i bilen

Men rent generellt ett spel som jag tycker är väldigt roligt och passar bra är Mario Party. Vi har bara lirat till nintendo 64, men finns ju nyare upplagor också. Varför är detta bästa spelet när man har rökt enligt mig då? Jo flera anledningar:

1. Nostalgi, alltid kul med nostalgiska spel. Tycker det är ännu roligare med nostalgiska filmer/serier/spel när jag har rökt.
2. Det är 4-manna spel, ganska perfekt antal imo.
3. Mycket dötid mellan omgångarna på ett naturligt sätt, så man kan sitta och muncha samtidigt utan att behöva bromsa upp allt
4. Det är ett spel där alla gör allt för att vinna, man får en sån sjuk inlevelse. Just för att det är så mycket vändningar etc, ni som spelat spelet vet vad jag pratar om.
5. Det blir en hel del skratt alltifrån när folk har otur/tur med stegen, någon klantar sig i tävlingar etc.
6. Mycket variation, är ju olika mini-games hela tiden så man blir inte uttråkad eller något sånt.

Slänger med ett grymt klipp ifrån dopelives när de som streamar där spelade Mario Party. Ett exempel på hur det lätt blir när man är 4 stycken som lirar detta underbara spel! Alla som inte har sett det bör se följande klipp, resulterar garanterat i skratt om man spelat spelet innan

http://www.youtube.com/watch?v=k_nkAl7vYZA
Citera
2013-07-25, 02:13
  #11
Medlem
Hallonrems avatar
Ge fan i att spela SC2 på ditt main acc när du har rökt. Gjorde det igår och var inte alls lika roligt när jag vaknade i morse och insåg att jag har förlorat satans många games.
Annars är minecraft också ett ganska roligt spel, lite nya ideer än vad man brukar ha
Citera
2013-07-25, 02:13
  #12
Medlem
Spore!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback