Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-16, 16:41
  #1
Medlem
Ja räcker det med ett 300 W nätaggregat till ett 6600 GT 256 mb?
Citera
2005-06-16, 16:54
  #2
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Ja räcker det med ett 300 W nätaggregat till ett 6600 GT 256 mb?

Det beror på vilket agg det är, finns 450 som är rena skiten. Men håller det normal klass så ska det klara det galant. Sedan beror det också på hur många diskar och annat du har inkopplat.

Kör på 450W i min dator, tre hårddiskar, tv-kort, 6800-GT kort och lite annat bjäfs, det fungerar perfekt. Det fungerade även med ett 300W som jag körde innan.
Citera
2005-06-16, 17:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Det beror på vilket agg det är, finns 450 som är rena skiten. Men håller det normal klass så ska det klara det galant. Sedan beror det också på hur många diskar och annat du har inkopplat.

Kör på 450W i min dator, tre hårddiskar, tv-kort, 6800-GT kort och lite annat bjäfs, det fungerar perfekt. Det fungerade även med ett 300W som jag körde innan.


Jag har ett standard 300 W aggregat som hängde med när jag köpte burken, så jag vet inte vilken klass det håller. I övrigt har jag en 80 gb hårddisk, en dvd rom och en cd-brännare.

Hur märker man om det inte funkar till fullo? Och är det svårt att byta ut aggregatet på egen hand?
Citera
2005-06-16, 19:54
  #4
Avstängd
om det inte räker till så kommer fömodligen inte att orka starta upp eller så stänger den av sig själv när den orkar ge ordentligt med ström
Att bytta nättagg är viserligen meckigt men inte speciellt svårt
Citera
2005-06-16, 20:00
  #5
Medlem
AnToX.nets avatar
ja det räcker
Citera
2005-06-16, 21:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rbkniklas
om det inte räker till så kommer fömodligen inte att orka starta upp eller så stänger den av sig själv när den orkar ge ordentligt med ström
Att bytta nättagg är viserligen meckigt men inte speciellt svårt

Jag har läst om andra som inte haft tillräckligt nätaggregat i andra sammanhang det kan ha funkat visserligen, men prestandan blir sämre, kortet presterar inte lika bra eller nått sånt? Stämmer det?
Citera
2005-06-17, 12:55
  #7
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Jag har ett standard 300 W aggregat som hängde med när jag köpte burken, så jag vet inte vilken klass det håller. I övrigt har jag en 80 gb hårddisk, en dvd rom och en cd-brännare.

Hur märker man om det inte funkar till fullo? Och är det svårt att byta ut aggregatet på egen hand?

Att byta ett agg är väldigt lätt. Om det inte skulle fungera så får du störningar i bilden, alternativt kan datorn krascha.

Men med den utrustning som du har i din dator så ska du inte oroa dig, det räcker.

Du kan även kolla strömförbrukningen med olika program.
Citera
2005-06-17, 20:22
  #8
Medlem
http://www.casemodgod.com/psu_calculator.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback