Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-24, 22:43
  #1
Medlem
Hellu!
Har en hyfsat ny Samsung Galaxy S4, inget alls att klaga på förutom att den har för kanske 1-2 månader sedan börjat med att en liten ruta där nere kommer upp och säger "Taggen stöds ej" och varar några sekunder sen försvinner den igen.
Kommer lite när som och det försvinner inte! Tänkte om någon här vet vad den vill från mig?
Har haft lite idéer om vad den håller på med som om att den säger så eftersom den inte kan visa vissa Iphone smileysar om det beror på det eller inte? Det blir bara en ruta istället för smileysar.
Menmen, någon som vet?
Citera
2013-07-24, 22:52
  #2
Medlem
Proppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Hellu!
Har en hyfsat ny Samsung Galaxy S4, inget alls att klaga på förutom att den har för kanske 1-2 månader sedan börjat med att en liten ruta där nere kommer upp och säger "Taggen stöds ej" och varar några sekunder sen försvinner den igen.
Kommer lite när som och det försvinner inte! Tänkte om någon här vet vad den vill från mig?
Har haft lite idéer om vad den håller på med som om att den säger så eftersom den inte kan visa vissa Iphone smileysar om det beror på det eller inte? Det blir bara en ruta istället för smileysar.
Menmen, någon som vet?

troligen NFC-fel, stäng av NFC och kollla om det försvinner.
Citera
2013-07-24, 23:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
troligen NFC-fel, stäng av NFC och kollla om det försvinner.

Tack för svaret! Vad är NFC? Kan inget om sådant angående mobiler så gärna en instruktion för dummies hade varit uppskattat
Citera
2013-07-24, 23:07
  #4
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Tack för svaret! Vad är NFC? Kan inget om sådant angående mobiler så gärna en instruktion för dummies hade varit uppskattat

In i inställningar -> Anslutning och bläddra ner till "Anslut och dela". Där står det NFC. "Tillåt datautbyte när enheten vidrör en annan enhet". Stäng av.

Edit: Går även att stänga av snabbare och smidigare om du drar ner "rullgardinen". Du hittar den i listan längst upp, om du bläddrar lite grann.
Citera
2013-07-24, 23:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
In i inställningar -> Anslutning och bläddra ner till "Anslut och dela". Där står det NFC. "Tillåt datautbyte när enheten vidrör en annan enhet". Stäng av.

Edit: Går även att stänga av snabbare och smidigare om du drar ner "rullgardinen". Du hittar den i listan längst upp, om du bläddrar lite grann.

Tackar! Såg den i "rullgardinen"! Den jäveln var i gång så nu stängde jag av den Men för det första, varför var den igång och nu när jag stängde av den, vad missar jag?
Citera
2013-08-05, 13:44
  #6
Medlem
subaru.imprezas avatar
La till ett lås men sedan tog jag bort lås men då var lås skärm borta hur får jag tillbaka den?
Citera
2015-01-06, 09:55
  #7
Medlem
Visserligen ett gammalt ämne men ändå......
Du har säkert ett busskort/gymkort eller liknande som telefonen läser i ditt mobiletui.
Citera
2016-10-19, 14:58
  #8
Medlem
har samma fel på min a3:a men vet ej vad den är telefon är helt ny och de där jäävla ljudet o varningen kommer upp hela tiden "NFC stöds ej" får väll åka in till affären lämna tillbaka den för har ringt till samsung support och följt alla deras råd om vad man ska göra men ingenting har fungerat...
har inaktiverat nfc men den aktiveras av sig själv och hoppas igång trots att dden är inaktiverad

skiiit telefoner samsung har
Citera
2016-10-19, 21:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubie
har samma fel på min a3:a men vet ej vad den är telefon är helt ny och de där jäävla ljudet o varningen kommer upp hela tiden "NFC stöds ej" får väll åka in till affären lämna tillbaka den för har ringt till samsung support och följt alla deras råd om vad man ska göra men ingenting har fungerat...
har inaktiverat nfc men den aktiveras av sig själv och hoppas igång trots att dden är inaktiverad

skiiit telefoner samsung har


Provat att återställa programvaran? Kan hjälpa, felsök innan inlämning.
Citera
2018-07-17, 14:52
  #10
Medlem
Tackar fär hjälpen för andra gången, fortfarande aktuellt.
Citera
2019-02-20, 08:56
  #11
Medlem
Tack! På min A6 dyker inte meddelandet upp men den låter. I tid och otid. Kände igen ljudet eftersom en annan samsung jag hade en kort tid lät sådär när "NCF-tagg stöds inte" kom upp. Min bekväma lösning har varit att stänga av ljudet men då missar jag samtal och sånt. Nu är det borta äntligen! 😅 Tack än en gång flashback! ❤
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback