Varför ger folk råd till andra om deras relationer, livstil o mycket mer när man själv inte följer dom? Har märkt att sjukt många gör detta. sanningen så har det hänt mig någongång
Varför ger folk råd till andra om deras relationer, livstil o mycket mer när man själv inte följer dom? Har märkt att sjukt många gör detta. sanningen så har det hänt mig någongång
Jag minns att man som barn alltid fick höra från rökare att man inte skulle börja röka. Som vuxen säger jag ofta till barn att de inte ska börja röka när jag tar en cigg. Det är inget konstigt med det upplever jag.
Själv har jag ideal som är så höga att jag inte klarar leva efter dem. Jag vet hur man bör göra, men jag klarar tyvärr inte göra det. Ger folk råd om hur de bör leva sina liv i alla fall. Detta är såklart endast råd, men känner mig ibland tvingad att ge dem.
En sak till är att det är väldigt lätt att lösa andras problem, men nästan omöjligt att lösa sina egna. Det beror kanske på att de som ger råden ser saker personen själv inte kan se. Eller så vet de inte eller förstår inte nog, för de är trots allt inte personen. Så de tror andras problem är lätta att lösa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!