Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-23, 14:14
  #1
Medlem
Det sägs ju ibland att vi är ett. Oneness. The one.
Låter lite tråkigt. Har känt rädsla för att vara ensam ibland. En stor familj låter underbart.

Kan det fungera som en linje med ett oändligt antal mellanrum? Vi är ett men ändå inte?

Någon insatt?
Citera
2013-07-23, 16:46
  #2
Medlem
kanelipullas avatar
Vi borde ju vara det.. men. Vi är INTE det och vi kommer aldrig att vara det. För människan är för egoistisk för det. Egoism + Hat = Människan

Människan är ett rovdjur och kommer alltid att vara det och är enbart placerad hit på denna värld för att förstöra sig själva, planeten vi lever på och andra människor! Tyvärr så är det och så kommer det säkert se ut i 100 år till.
Citera
2013-07-23, 16:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Vi borde ju vara det.. men. Vi är INTE det och vi kommer aldrig att vara det. För människan är för egoistisk för det. Egoism + Hat = Människan

Människan är ett rovdjur och kommer alltid att vara det och är enbart placerad hit på denna värld för att förstöra sig själva, planeten vi lever på och andra människor! Tyvärr så är det och så kommer det säkert se ut i 100 år till.

Jo då..Snart!
Tror du inte på ascension och 2012?
Citera
2013-07-23, 17:34
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Jo då..Snart!
Tror du inte på ascension och 2012?
2012 är inte snart, 2012 var förra året och jag tror att alla är överens om att inget hände. Ja, alla utom ett litet litet fåtal som inte kan erkänna att de hade fel och att inget hände, de brukar sporadiskt dyka upp och hävda att de kan känna att de nu är i 4e dimensionen eller 5e densiteten eller vad det senaste påhittet kallas. Men sån är väl inte du?
Citera
2013-07-23, 18:53
  #5
Medlem
sannkunskaps avatar
Separationen sitter i huvudet, men i vår essens är vi ett. Oändligt medvetande som delat upp sig i oändligt många medvetanden. Precis som tid och rum är en illusion är också hat och ondska en illusion. Men här har vi separerat oss från kärleken för att dels förstå oss själva och för att expandera kärleken. Det är alla människors uppgift. Vi har bara olika vägar att gå och det går olika fort för oss. Så ser jag det.
Citera
2013-07-23, 19:31
  #6
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Jo då..Snart!
Tror du inte på ascension och 2012?

Jag tror på 2012...det var året som gick.

Däremot är jag nyfiken på hur du definierar "ascension"?
Citera
2013-07-23, 21:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
2012 är inte snart, 2012 var förra året och jag tror att alla är överens om att inget hände. Ja, alla utom ett litet litet fåtal som inte kan erkänna att de hade fel och att inget hände, de brukar sporadiskt dyka upp och hävda att de kan känna att de nu är i 4e dimensionen eller 5e densiteten eller vad det senaste påhittet kallas. Men sån är väl inte du?

Sååå ja. Lugn o fin.
Ha ha..Tack för att du håller koll på vilket år det är.
Det handlar nog om stora cykler.
Citera
2013-07-23, 21:23
  #8
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Har nämnt det i många trådar men lawofone.info sätter dig in i oneness. Den förklarar även paradoxens natur, bland annat.

Jag kan skriva lite längre om saken när jag är mindre upptagen =P
Citera
2013-07-23, 22:31
  #9
Medlem
Tack
Citera
2013-07-24, 23:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Separationen sitter i huvudet, men i vår essens är vi ett. Oändligt medvetande som delat upp sig i oändligt många medvetanden. Precis som tid och rum är en illusion är också hat och ondska en illusion. Men här har vi separerat oss från kärleken för att dels förstå oss själva och för att expandera kärleken. Det är alla människors uppgift. Vi har bara olika vägar att gå och det går olika fort för oss. Så ser jag det.

Varför skulle hat vara en illusion och kärlek något "riktigt"?
Citera
2013-07-24, 23:47
  #11
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Har nämnt det i många trådar men lawofone.info sätter dig in i oneness. Den förklarar även paradoxens natur, bland annat.

Jag kan skriva lite längre om saken när jag är mindre upptagen =P


Kanaliserad information.. Hmm .. Sådant skall man vara försiktig med. Har du otur tar den dig åt fel håll och håller kvar dig där en lång lång tid. Det faktum att "lagen om ett" rekommenderas starkt på den satanistiska siten ashtarcommandcrew höjer inte dess status direkt i mitt mind i.a.f.


Varje gång jag försöker läsa något från lawof(hell?).info så skriker hela min intuition och kropp i symfoni: "VARNING! Inkompatibel Energi!!"


Fast det är klart .. Det sägs komma från RA, och RA är ju solguden, och allt som har med solen att göra refererar i sin tur symboliskt till illuminaughty varpå det inte vore helt psykotiskt att anta att "Law of One" i själva verket är desinformation från illuminaughty, designad att hålla kvar dig i deras matrix snarare än att du bygger dig en egen.


Att det dessutom är den enda bok jag känner till som fått publiceras på nätet på detta sätt utan att hus i helsike tagit fart i copyright/förlagskretsar är även det en varningsklocka.
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2013-07-24 kl. 23:54.
Citera
2013-07-24, 23:52
  #12
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Varför skulle hat vara en illusion och kärlek något "riktigt"?


För att det är omöjligt att hata någon man initialt inte bryr sig om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback