Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-23, 21:49
  #13
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bt-11
Nej, det är ju sant, dock är det nog oftast stora jobb, men man skulle ju kunna dumpa ner priser på lättare mindre jobb och knyta kontakterna den vägen.

Jag har mailar de flesta båtklubbar och föreningar i min närhet, blir spännande på svar!
Jo men man måste ju börja nånstans.

Du börjar med att byta bottenankare till att svetsa ny fördämning.

Man jobbar sig uppåt.
Du tar på dig mer än du tror dig klara av men dock ej för mycket. (det är en balansgång)

Sen så kommer du att bli bättre och bättre med tiden.

Jag grundade mitt företag med en slägga och en bildningsmaskin

Nu har jag 20+ anställda med 2 brokk maskiner.
Citera
2013-07-24, 06:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Jo men man måste ju börja nånstans.

Du börjar med att byta bottenankare till att svetsa ny fördämning.

Man jobbar sig uppåt.
Du tar på dig mer än du tror dig klara av men dock ej för mycket. (det är en balansgång)

Sen så kommer du att bli bättre och bättre med tiden.

Jag grundade mitt företag med en slägga och en bildningsmaskin

Nu har jag 20+ anställda med 2 brokk maskiner.
Det är onekligen jävligt sant, jag har ingen tanke på att leva på detta, sen hade de ju inte vart fel att rulla in pengar;-) vidareutbildningar tänkte jag betala genom dom pengarna som dras in för att kunna utveckla grejen en del.

Jag ska ta å få igång en ordentlig hemsida och en del ströjobb så man har lite referenser.
Citera
2013-07-27, 10:48
  #15
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bt-11

http://www.theunderwatercentre.com/

Fort William är det du ska kolla på.

__________________
Senast redigerad av BigMojo 2013-07-27 kl. 10:57.
Citera
2015-02-20, 11:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bt-11
Hejsan alla, jag testar här istället för under båtforumet då man inte fick några vettiga svar där;-)

Jag har länge sysslat med dykning och har länge tänkt utveckla det lite.
Min plan är inte att säga upp mig och börja köra detta på heltid utan ha det vid sidan om.

Min idé är att erbjuda dykeriarbeten till privatpersoner som firma, billigt och enkelt.
Man ringer, bokar tid och pris. Mestadels fast pris då de mesta förutom sökning går att räkna ut någorlunda nära sanningen.
Jag vet att anläggningsbranschenr tuff, men det är inte dom jobben jag är ute efter utan snarare kontroll/lätta reparationer och lätta bärgningar för privatpersoner och mindre marinor på båtar och bryggor/bojar.
En bisyssla jag tänkte ha är grundmurade i apparatdykning för privatpersoner som verkar intresserade.


Jag äger det mesta i utrustningsväg, har bil och tillgång till båt, fyller luft plus annan gas gratis, inte tänkt mig att jobba djupare än 15 meter i början. Alltid ha med dykledare på land. A-cert är taget, och även utbildad instruktör. Gjort runt 1500-2000 dyk allt som allt.


De problem jag ser är:
Marknadsföring, hur ska jag komma åt privatpersoner/företag?
Enskild firma? Kommer inte ta några lån, kanske köper utrustning med tiden dock inte lånad pengar.

Några idéer eller andra funderingar?
Hör gärna av er PM eller hör i tråden!

Mvh

Bt-11

Edit: ber om ursäkt för felstavningar då jag sitter på mobilen och surfar
Trevligt med alla dyktermer som jag aldrig har lärt mig, började dyka vid sextonårsåldern, startade firma 1976 ( firma måste du ha), efterhand började jag på brandkåren och sedan flöt det bara på. Många upprag åt polisen/ kustbevakning, bärgat ett antal förolyckade. Alla uppdrag var inte tråkiga, sökte mycket tjuvgods. Nu har jag pension och sålt dykprylarna men det är trevligt att läsa om lite dykning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback