2013-07-24, 08:44
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrekJanno
Hoppas det lilla "brottsoffret" är med. Hon kommer ju skratta hela vägen till banken fast att hon inte ens blev våldtagen.

"Det lilla brottsoffret" kanske blev skrämd för livet av det hon blivit utsatt för?
Citera
2013-07-24, 15:02
Medlem
C.H.Ts avatar
Li*us C*rl Sa*dberg -96a

Citera
2013-07-24, 15:06
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Han går nog fri ändå. Den ridderlige Magnus Alntell har agerat på pliktkänsla och tagit sig åt äran att försvara den vilseförda. Men å andra sidan kommer åklagaren att yrka på strängt straff då brottet anses vara synnerligen grovt.

De diskuterar huruvida man får häkta en juvenile. Det fick man tydligen - han får sitta i häktet till i slutet av augusti då det blir rättegång. Tough love.

Utdrag av Häktningsprotokollet

"Offentlig försvarare: Advokat Margareta Arvidsson Advokatbyrån BHA AB Olaigatan 2 703 61 Örebro Närvarande genom substitution

Advokaten Magnus Arntell; samma adress
Närvarande"

Är det inte bara tillfälligt, eller ersätter han hela processen?
Citera
2013-07-24, 15:33
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Li*us C*rl Sa*dberg -96a

Bra jobbat, någon som vet hur denna Lin*s ser ut, facebook eller liknande, letade lite själv men hittar bara en ratsit uppgift på honom.
http://www.ratsit.se/19960319-Linus_...Yx2SuGSKU7PEjY
Citera
2013-07-24, 15:55
Medlem
Witkos avatar
Kan det vara denna filur, namnet och födelsetalet stämmer:

Finns 4 personer med samma namn i sverige så kör spoiler tills vi vet bättre.
Senast redigerad av Witko 2013-07-24 kl. 16:06.
Citera
2013-07-24, 16:04
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Bra jobbat, någon som vet hur denna Lin*s ser ut, facebook eller liknande, letade lite själv men hittar bara en ratsit uppgift på honom.
http://www.ratsit.se/19960319-Linus_...Yx2SuGSKU7PEjY

Han har nog troligen röjt bild och maxat sekretessinställningarna på Facebook...
Även små idioter börjar lära sig att deras bild kommer spridas till oändlighet annars!

Föräldrarna verkar gjort samma sak..
Citera
2013-07-24, 16:06
Medlem
Citat:

Det kan det nog inte vara, han uppdaterade igår... Dessutom tycker jag inte att de pratar "närkingska" på hans filmsnuttar.
Citera
2013-07-24, 16:07
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:

Har varit en del i Hallsberg, känner inte igen mig på bilderna (dock är det inget tungt argument mot att det inte skulle vara hallsberg) tror också att han skulle haft med moppen på någon bild, men det är även där bara spekulationer från min sida.
Citera
2013-07-24, 17:16
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Han har nog troligen röjt bild och maxat sekretessinställningarna på Facebook...
Även små idioter börjar lära sig att deras bild kommer spridas till oändlighet annars!

Föräldrarna verkar gjort samma sak..

Den facebook jag tittar på är ganska öppen, han kanske har flera användare.. men den jag tittar på där stämmer tilltalsnamn, andranamn samt efternamn. Massa bilder och även statusuppdateringar.
Har även en del gemensamma vänner med honom vilket jag inte förväntade mig.
Senast redigerad av SandraTheK 2013-07-24 kl. 17:18.
Citera
2013-07-24, 18:08
Medlem
C.H.Ts avatar
Det hus där "pojken" är skriven är ett mindre hyreshus mitt i ett villaområde, byggnaden ger i min mening ett slitet intryck och ser ut som ett sånt ställe där hyresvärden har avtal med socialen.

Persiennerna är neddragna i fönsterna och det ända tycken på liv som jag kan se är en äldre man som sitter på en balkong på övre våningen.
Citera
2013-07-24, 18:34
Medlem
Fromlandss avatar
Åtal ska väckas senast 6'e augusti. Blir intressant att se vad rubriceringen blir.

Jag gissade att det var en svensk direkt. Man brukar se mönster. Detta var något planerat och gärningsmannen var ensam (dessutom på moppe). Detta brukar betyda svensk.
Hade det varit tre-fyra gärningsmän till fots så hade "svensk" eller det populära "berikare" gett de lägsta oddsen.
Citera
2013-07-24, 18:38
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
När man är sarkastisk (som personen som skrev "svensk") så brukar man inte skylta med det. Även om du nu trodde något annat.

Så du tror tråden kommer upp i Eklunds klass? Jag tvivlar...

Nej... jag menar bara att den kanske inte kommer dö, bara för att den häktade är svensk...

Vi ska också komma ihåg att det är två fall han eventuellt kommer åtalas för nu, men man vet aldrig vad som kommer fram under utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in