• 1
  • 2
2013-07-22, 23:24
Medlem
C.H.Ts avatar
En kvinna är cyklandes på väg mellan Hällabrottet och Kumla under natten mellan fredag och lördag (den 20e) när hon blir nedslagen av en gärningsman på moped.

Gärningsmannen slår henne med en trädgren och säger att han ska våldta henne, men efter motstånd och skrik efter hjälp så flyr gärningsmannen.

Med hjälp av tips så grips en misstänkt 17-åring redan dagen därpå, det visar sig att han redan står åtalad för en våldtäkt som ägt rum inomhus tidigare iår.

När jag läste om detta överfall första gången så tänkte jag direkt att detta är en gärningsman som har, eller kommer slå till igen. Jag vet inte varför, men det kändes som att det här inte var någon "vanlig överfallsvåldtäkt" om ni förstår hur jag menar.

Länkar

http://na.se/nyheter/kumla/1.2150083...talt-nedslagen

http://na.se/nyheter/nyheter/1.21507...kumla-overfall

http://na.se/nyheter/kumla/1.2152055...d-for-valdtakt

Man blir så klart nyfiken på vad detta är för idiot.
Det står att läsa i en av artiklarna att han är från Hallsbergstrakten, vilket ger ett rätt stort område.

Jag vill be alla att vara försiktiga med att slänga ut namn, vi vill INTE hänga ut oskyldiga.
Använda tecken för att maskera, Ex: Sv*n Sv*ensson
Citera
2013-07-22, 23:36
Medlem
Någon som börjar så tidigt kan ju inte annat än lyckas här i livet... Ska man vara tvungen att pumpa dagens coolingar fulla med östrogen eller vad är det frågan om? Förbjuda all sorts krävande fysisk aktivitet för män under 25 för att sänka testosteronet hos dessa unga män? Koppla fast sina ungdomar vid flaggstången om helgerna?

Hur såg våldtäktsstatistiken ut för 20 år sedan? Det går ju inte direkt åt rätt håll.

Känns lite som att Sveriges feminism inte passar så bra ihop med Sveriges nykomlingar.
Citera
2013-07-22, 23:42
Medlem
Sätter en guldtia på att det är en "svensk".

TS,
Vad menar du med "inte vanlig överfallsvåldtäkt"?
Citera
2013-07-22, 23:50
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenDinge
Sätter en guldtia på att det är en "svensk".

TS,
Vad menar du med "inte vanlig överfallsvåldtäkt"?

Som jag skrev så va det en känsla bara, "inte vanlig våldtäkt" hade kanske varit bättre formulerat..

Det kan mycket väl vara jag som är naiv också, men jag tänker mig att vanliga överfall sker på något mörkt ställe (park, bakgata osv) och att man jagar överförfriskade ensamma kvinnor/tjejer som är relativt enkla offer.

I detta fallet så har gärningsmannen först försökt dra omkull kvinnan, men hon har då lyckats slita sig och cykla ifrån honom.

Senare återkommer han, ståendes mitt i vägen och slår ner henne med en gren...

Han ger sig på en kvinna som redan visat en gång att hon är nykter nog att kunna ta sig ifrån honom, men han försöker igen, dessutom mitt i ett samhälle fullt av villor.
Citera
2013-07-23, 12:13
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Som jag skrev så va det en känsla bara, "inte vanlig våldtäkt" hade kanske varit bättre formulerat..

Det kan mycket väl vara jag som är naiv också, men jag tänker mig att vanliga överfall sker på något mörkt ställe (park, bakgata osv) och att man jagar överförfriskade ensamma kvinnor/tjejer som är relativt enkla offer.

I detta fallet så har gärningsmannen först försökt dra omkull kvinnan, men hon har då lyckats slita sig och cykla ifrån honom.

Senare återkommer han, ståendes mitt i vägen och slår ner henne med en gren...

Han ger sig på en kvinna som redan visat en gång att hon är nykter nog att kunna ta sig ifrån honom, men han försöker igen, dessutom mitt i ett samhälle fullt av villor.

Dessutom att ens tänka tanken att utföra ytterligare en våldtäkt trots att han står åtalad för samma sak om mindre än en månad...
Senast redigerad av SandraTheK 2013-07-23 kl. 12:31.
Citera
2013-07-23, 15:26
Medlem
Varför våldtog han inte henne? Tur för kvinnan att hon mötte en sådan förlorare.
Citera
2013-07-23, 21:09
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Dessutom att ens tänka tanken att utföra ytterligare en våldtäkt trots att han står åtalad för samma sak om mindre än en månad...

Exakt, han blev häktad av tingsrätten idag och i morgon får jag förhoppningsvis ut papprerna.
Citera
2013-07-23, 22:06
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Exakt, han blev häktad av tingsrätten idag och i morgon får jag förhoppningsvis ut papprerna.

Du vet att om man skriver så lär man dela med sig av dem
Citera
2013-07-23, 22:12
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Du vet att om man skriver så lär man dela med sig av dem

Man kanske lär göra det

Skulle haft dom idag, men protokollet hann inte bli klart innan registratorn gick hem...
Citera
2013-07-23, 22:25
Medlem
Citat:
Man kanske lär göra det

Skulle haft dom idag, men protokollet hann inte bli klart innan registratorn gick hem...
Hoppas det lilla "brottsoffret" är med. Hon kommer ju skratta hela vägen till banken fast att hon inte ens blev våldtagen.
Citera
2013-07-23, 22:31
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrekJanno
Hoppas det lilla "brottsoffret" är med. Hon kommer ju skratta hela vägen till banken fast att hon inte ens blev våldtagen.

Har man blivit spöad av en idiot med en trädgren så ska man väl ha någe för de?

Han är som sagt dessutom redan åtalad för en våldtäkt..

Eller ska halvlyckade dumjävlar få härja helt fritt med att slåss och våldta utan nån påföljd kanske?
Citera
2013-07-24, 08:00
Medlem
Han går nog fri ändå. Den ridderlige Magnus Alntell har agerat på pliktkänsla och tagit sig åt äran att försvara den vilseförda. Men å andra sidan kommer åklagaren att yrka på strängt straff då brottet anses vara synnerligen grovt.

De diskuterar huruvida man får häkta en juvenile. Det fick man tydligen - han får sitta i häktet till i slutet av augusti då det blir rättegång. Tough love.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in