Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-22, 01:24
  #1
Medlem
Baus avatar
Jag är lite nyfiken på hur vänsterns anhängare ser på hur det ser ut i Sverige idag med mångkulturen. Hur det påverkar arbetarklassen o.s.v.

Ur det dödsnazistrasistiska och värdegrundsbefriade perspektivet, dvs. de grumliga nationalistiska vattnen så ser jag själv dagens globalisering och mångkultur som något allvarligt. Alliansen vill ösa in fler invandrare i landet och lura folk att det gör nytta och hjälper mot misären i U-länder och/eller krigsdrabbade områden.

Denna förment godhjärtade politik och retorik har de kapat från tidigare regering i syftet att skapa en underklass och med flit överbelasta/rasera välfärden misstänker jag, så som sossarna importerade trogna väljare med att erbjuda dom generös välfärd. Reinfeldt rullade helt enkelt på i gamla hjulspår för att de såg möjligheterna att utnyttja invandringen i sina syften.

Kom ihåg gott folk att de invandrare som hjälps i Sverige utgör inte ens promille av världens alla behövande. Nog för att vi hjälper enstaka, men om man då svalt SD's idé rakt av om att det är bättre med hjälp till självhjälp i invandrarnas hemländer kan man ju ändå tycka att om man då ändå ska bränna miljarder kanske det är vettigare att göra det där?

Nåväl, säg mig hur ni ser på det hela med importerad underklass eller röstboskap.

För att kunna bredda mina vyer och inte vara så inskränkt vill jag gärna veta
Citera
2013-07-22, 01:59
  #2
Medlem
Uppslagsverks avatar
Tycker att du svävade bort lite från den ursprungliga frågeställingen om varför vänstern vurmar om mångkulturen, svaret är hur som helst enkelt. De tänker inte längre än näsan räcker, man lever kvar i en tid då arbetarklassen (etniskt och kulturellt homogen) faktiskt kunde organisera sig mot överlassen och göra skillnad. Vad man gör idag är att man hjälper till att splittra samhället genom import av skräpmänniskor från alla världens hörn. De kapitalister som man vill bekämpa kan precis som de vill agera i skymundan bland en salig blandning människor och sociala konflikter.

Vänstern är en naiv och svagbegåvad sörja som aldrig kommer erkänna sina misstag även om de inser dessa.
Citera
2013-07-25, 04:14
  #3
Medlem
Baus avatar
Så vänstern tror sig värna om arbetarklassen de i själva verket gör en rejäl björntjänst? Själv börjar jag tro att vurmen för mångkultur finns enbart som en nagel i ögat på SD som enligt vänstern är rasister och högerextrema, dvs. den nya fienden.

Hur ställer sig vänstern mot t.ex fri invandring och hur är det i så fall tänkt att fungera med dagens nivå på välfärd?
Citera
2013-07-25, 04:42
  #4
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bau
Hur ställer sig vänstern mot t.ex fri invandring och hur är det i så fall tänkt att fungera med dagens nivå på välfärd?

Frågan du snarare borde ställa dig är kanske hur vänstern ser på dagens nivå av välfärd?

Att ställa invandrare i motsatsförhållande mot dagens uberkapitalistiska system är lite som att be vänstern i Tyskland 1933 att ställa "välfärden"/motsvarande mot judar. Vi accepterar helt enkelt inte dagens system och de konflikter pga nationell tillhörighet som det försöker skapa.
Citera
2013-07-25, 15:25
  #5
Medlem
Uppslagsverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bau
Så vänstern tror sig värna om arbetarklassen de i själva verket gör en rejäl björntjänst? Själv börjar jag tro att vurmen för mångkultur finns enbart som en nagel i ögat på SD som enligt vänstern är rasister och högerextrema, dvs. den nya fienden.

Hur ställer sig vänstern mot t.ex fri invandring och hur är det i så fall tänkt att fungera med dagens nivå på välfärd?

I realiteten så är välfärd och mångkultur som vatten och olja. Om koma-patienten man kallar mångkultur ens skall vara i närheten av att överleva så måste statsideologin vara totalliberal.

Ovan nämnt har inte vänstermajoriteten reflakterat över eller insett. De som har insett detta präglas av den avundsjuka som genomsyrar hela vänstern och resonemanget blir då att "visst jag kommer inte att få det bra i det samhälle vi går mot, men de som har det bra idag kommer att förlora mest".
Citera
2013-07-25, 21:14
  #6
Medlem
Drullknulls avatar
Då migrationsrörelser är naturliga är mångkultur lika naturligt, med det är valfriheten att välja livsstil lika naturlig; kortfattat går individens rätt att välja livsstil före verklighetsfrämmande nationalism.

Valfrihet är bra, därför är mångkultur bra!
Citera
2013-07-25, 22:41
  #7
Medlem
Varför kan vi inte bara acceptera att människor flyttar för att skapa sej en bättre
tillvaro.Kan inte invandrare bara ses som medmänniskor i stället för att användas
som brickor i något politiskt spel.Sedan vet jag inte om Sverige är så mycket multikulti.
Svenskar umgås i regel mest med andra svenskar.Gifter sej och bildar familj med svenskar
Citera
2013-07-26, 00:33
  #8
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Frågan du snarare borde ställa dig är kanske hur vänstern ser på dagens nivå av välfärd?

Att ställa invandrare i motsatsförhållande mot dagens uberkapitalistiska system är lite som att be vänstern i Tyskland 1933 att ställa "välfärden"/motsvarande mot judar. Vi accepterar helt enkelt inte dagens system och de konflikter pga nationell tillhörighet som det försöker skapa.

Om kapitalismen är din största fiende och kapitalismens korsriddare; Nyliberalerna, förespråkar massinvandring, globalisering/internationalism borde inte du då i alla fall fundera på varför de vill ha det så? Eller är det så att kulturmarxismen erövrat hela den så kallade "vänstern", så radikalfeminism och "anti-rasism"(läs etnomasochism/anti-vita) ligger högre på dagordningen än det som ni påstår er kämpa för. Hur är välfärden möjlig med ett samhälle där ingen känner sig trygga, för varje del av samhället genomsyras av etniska konflikter, som i Södertälje, där Syrianer och Irakier drabbade samman, eller i Rinkeby, där Somalier och Iranier drabbade samman. Är drömmen om mångkultur större än verklighetens konsekvenser?

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Då migrationsrörelser är naturliga är mångkultur lika naturligt, med det är valfriheten att välja livsstil lika naturlig; kortfattat går individens rätt att välja livsstil före verklighetsfrämmande nationalism.

Valfrihet är bra, därför är mångkultur bra!

Fast, nej. Att komma med verklighetsfrämmande påståenden hjälper inte din argumentation.

Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Varför kan vi inte bara acceptera att människor flyttar för att skapa sej en bättre
tillvaro.Kan inte invandrare bara ses som medmänniskor i stället för att användas
som brickor i något politiskt spel.Sedan vet jag inte om Sverige är så mycket multikulti.
Svenskar umgås i regel mest med andra svenskar.Gifter sej och bildar familj med svenskar

Och Syrianer i regel med Syrianer, Albaner med Albaner, Somalier med Somalier, Kineser med Kineser osv.

Fast jag vet vad som hjälper; Nu sjunger vi; We shall overcome.
Citera
2013-07-26, 01:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Och Syrianer i regel med Syrianer, Albaner med Albaner, Somalier med Somalier, Kineser med Kineser osv.
Nej det hjälper inte att sjunga den sången.Jag tycker att mångkultur är en myt.
Jag tror nog de flesta inte tycker att alla kulturer är lika bra.Man kan inte jämställa
svensk jämställdhet med Islam kvinnoförtryckande kultur
__________________
Senast redigerad av mangne 2013-07-26 kl. 01:19.
Citera
2013-07-26, 02:10
  #10
Medlem
HerrPs avatar
Mångkultur är ett fantastiskt genidrag. Svensk vänster är fullständigt avväpnad och kommer aldrig mer att kunna få till fackföreningar, minimilöner eller liknande saker. Vänstern får snällt syssla med genusdagis och multikulti projekt som att sjunga hip hop i förorten mot förtryck eller nått likaledes meningslöst. Rasist stämpeln kommer omedelbart att straffa den som går det minsta utanför ramen. Ideologin kan ändras på en femöring och då gäller det att hänga med.

Svensk vänster är redan död och begraven.
Citera
2013-07-28, 00:19
  #11
Medlem
En femtedel av alla som jobbar i LO-yrken har sin bakgrund i andra länder. Och det är den femtedelen med sämst löner och arbetsförhållanden vi talar om här. Vi vet också vilka som städar på jobbet, vem som kör bussen och vem som fixar fredagspizzan när arbetsveckan är slut. I det läget undrar diverse rasister och fascister varför inte arbetarrörelsen och vänstern är behjälpliga med att sparka neråt. Som om invandrare skulle ha orsakat finanskriser, klassamhället och eurons förestående kollaps. Det är ju rena larvet, tror ni verkligen på detta själva? Det handlar om att hålla isär orsak och verkan. Kriser, krig och klassamhällen driver människor på flykt och så har det alltid varit. Att Europeiska Unionen och finanskapitalet utnyttjar detta för att dumpa löner utgör grogrund för rasistiska och fascistiska strömningar i samhället. Men invandring är inte den kapitalistiska krisens orsak.
Citera
2013-07-28, 02:17
  #12
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Om kapitalismen är din största fiende och kapitalismens korsriddare; Nyliberalerna, förespråkar massinvandring, globalisering/internationalism borde inte du då i alla fall fundera på varför de vill ha det så?

Dagens sk "vänster" gör grovjobbet åt dessa krafter, även om de själva inte fattat det. Finns det ens numera någon åsikt som de har som ej delas av EU/IMF/Storföretagen/Goldman Sachs? Inte nog med det, man agerar också som fotsoldater mot den enda kraften som globalisterna verkligen är rädda för, dvs nationalismen.

Man kan ju dock blunda för verkligheten och fortfarande låtsas att man är väldigt revolutionär och anti-etablissemanget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback