Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 00:49
  #1
Medlem
Hej Alla flashbackare!

Kom över denna sida idag och nyfiken som jag är tog jag mig en titt. Kom att tänka på att det eventuellt var en ganska smart affärs ide...

Länk: Www.flexidrive.se

Med det var något som fick mig o tänka efter, vad händer om bilen går sönder då personen som hyr bilen har den(motormässigt eller om han/hon krockar den). Hur vågar man ge bort sin egna bil till vemsomhelst om man nu har en dyr bil? Finns en hel del små teknikaliteter som jag kommer att tänka på som på något sätt får denna affärs ide att bli dålig. Hur får man ersättning av personen som skadat bilen och vem bestämmer summan? Inget depositions-avgift tas ju vad jag läst så hur går det till?????

Vad tycker ni?
Citera
2013-07-22, 01:13
  #2
Medlem
TinyPoliss avatar
Bilen är försäkrad med något som dom kallar Flexiförsäkring.
Kan inte va kul om det börjar trilla in p-böter, trängselskatt.

Personligen skulle jag inte hyra ut min bil.
Och dom få gånger jag behövt hyra bil så har Statoil nya bilar med fria mil till bra pris.
Citera
2013-07-22, 01:15
  #3
Medlem
Exakt kom inte ens o tänka på p böter o trängselskatt.
Hade aldrig hyrt ut min bil heller
Citera
2013-07-22, 08:08
  #4
Medlem
Om det blir böter, trängselskatt eller annat på bilen när den är uthyrd så får du tillbaka de pengarna av Flexidrive själva.

Sen sköter flexidrive faktureringen mot den som hyrde bilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback