Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-21, 14:22
  #1
Medlem
tjabba!

Har min gamla trotjänare g5an från 05 som jag gör massvis med musik på i logic pro 8.
Datorn har strulat förut till och från. Det som hänt är att skärmen inte startar tillsammans med datorn.
den lilla powerknappen ska ju bli grön, men den är fortf. orange (standbyläge)
Men efter lite pill på grafikkortet, typ, kopplat ut och in igen, så funkade det oftast.
Nu hjälper ingen av mina huskurer. what to do!
Datorn har PCI express så min fråga till er dels:

1. Kan jag ta mitt grafikkort från min stationära Pc, nått geforce trams, och sätta det i macken tills vidare?

2. Kan det vara något annat än grafikkortet som strular?

Juste, glömde en sak. På senare tid har jag varit tvungen att ha locket på sidan "halvöppet", annars går megafläktarna igång och det låter baotamycket. den röda lampan innanför startknappen på burken lyser samtidigt som fläktarna flippar ur.
Vet ni vad det kan bero på?

Kan vara luddigt skrivet, men fråga om mer info om det behövs så förklarar jag så gott jag kan!
Citera
2013-07-21, 15:58
  #2
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
tjabba!

Har min gamla trotjänare g5an från 05 som jag gör massvis med musik på i logic pro 8.
Datorn har strulat förut till och från. Det som hänt är att skärmen inte startar tillsammans med datorn.
den lilla powerknappen ska ju bli grön, men den är fortf. orange (standbyläge)
Men efter lite pill på grafikkortet, typ, kopplat ut och in igen, så funkade det oftast.
Nu hjälper ingen av mina huskurer. what to do!
Datorn har PCI express så min fråga till er dels:

1. Kan jag ta mitt grafikkort från min stationära Pc, nått geforce trams, och sätta det i macken tills vidare?

2. Kan det vara något annat än grafikkortet som strular?

Juste, glömde en sak. På senare tid har jag varit tvungen att ha locket på sidan "halvöppet", annars går megafläktarna igång och det låter baotamycket. den röda lampan innanför startknappen på burken lyser samtidigt som fläktarna flippar ur.
Vet ni vad det kan bero på?

Kan vara luddigt skrivet, men fråga om mer info om det behövs så förklarar jag så gott jag kan!


Passar grafikkortet i moderkortet så peta in det bara.

Det kan även vara ditt moderkort som börjat ge sig, ev. nåt annat, men låter som Grafikkort/Moderkort.

Och att din dator blir varm, köp ny kylpasta ev. helt ny kylare till din processor samt byt gärna kylpasta osv på grafikkort och andra fläktplatser på etc. moderkortet om så finns.


Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback