2013-07-18, 23:37
Medlem
Som rubriken lyder, Är det någon som vet ifall det finns möjlighet till att få ett kreditkort trots att man går på provanställning?

Mvh
Citera
2013-07-19, 01:24
Medlem
Klart det är möjligt att ansöka. Ljug och säg att du har tillsvidare redan och om dom vill se det på papper så säger du okej sen går du under jorden tills du har fått tillsvidare!
Citera
2013-07-19, 05:35
Medlem
Hej,

Jag har en provanställning fram till Oktober och jag fick en kredit på 10K+ sek hos remembercard. Efter att jag ansökte online fick jag hem ett brev där dem efterfrågade att få min inkomst "bevisad" genom antingen anställningskontrakt eller senaste lönespecen. Jag skickade in min senaste lönespec och fick hem kortet några dagar senare i princip
Citera
2013-07-19, 06:06
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fått 2 olika kreditkort vardera 10 k som student för nåt år sen. Mastercard via swedbank och resurs.
Citera
2013-07-19, 06:46
Medlem
ikaros2008s avatar
Provanställning och redan kreditkort? Ja vissa kan inte vänta... Om man har disciplin så är ett kort bra att ha i händelse av något. Men är man disciplinerad så stressar man inte fram ett kort under provanställningen.

Skit i kortet, spara eller jobba mer. Vis av egen erfarenhet.
Citera
2013-07-20, 12:26
Medlem
Jag sa bara att jag fått anställning med X i månadslön, och skickade in kontraktet, så beviljade de kredit. Antingen missade de att det var fråga om provanställning, eller så spelade det ingen roll.
Senast redigerad av Norrattan 2013-07-20 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in