Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Märkligt, jag har inte nämnt något om svågerutnämningar och kohandel för att bli av med ett medialt problem, ändå kommer det som ett brev på posten.
Att SD köpt ut Almqvist är inte frågan, för tusan släpp sargen, tråden rör Almqvist konsultverksamhet i allmänhet och dess koppling till SD i synnerhet; om det pågår någon dylik verksamhet d.v.s.
Angående transparens, det är bättre att vi granskar här i öppenhet än att Expo gör det samma i någon mörk källare...
Okej, låt gå, även om jag bestämt hävdar att tonen skvallrade om underförstådd maskopi Almqvist och SD emellan.
Rent teoretiskt ser jag inte problem med det - visst, Almqvist tabbade sig och kan av förklarliga skäl inte längre representera partiet, men det betyder inte att han inte längre kan bidra till det; för att då undvika spekulationer om en ev. comeback eller annat tjafs så ses det kanske som säkrast att debitera honom för tjänsterna. Sedan att han numera bor i Ungern och tydligen skattar där öppnar givetvis upp för spekulationer, men eftersom det inte är en fråga jag brinner för så överlämnar jag den till andra skribenter här på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ärlige Harry
Intressant. Kan du ge några exempel?
På svågerpolitik i allmänhet eller på specifika fall? Ta en titt på vad gamla riksdagsledamöter sysslar med idag. Otroligt många sitter i olika utskott, nämnder, eller är konsulter på privatägda företag med anknytningar till politiker.
Om Reinfeldt och Lööf åker ut nästa höst - låt oss hoppas det, för Sveriges bästa - så lovar jag att bjuda på en riktig drink om de inte omedelbart försvinner ut i något av ovan nämnda, eller möjligtvis EU-anslutet.