2013-07-18, 20:50
Medlem
Drullknulls avatar
Den förra riksdagsmannen tillika sverigedemokraten Erik Almqvist hoppade av sin riksdagsplats efter järnrörskandalen. I samband med avhoppet framkom det att Almqvist skulle arbeta med media och PR för partiet under bolaget Samtid&Framtid AB
Citat:
Ursprungligen postat av DN
I stället ska ett bolaget Samtid och framtid, som helägs av partiet och som till hösten 2013 ska dra igång egen medieverksamhet med egen webb-tv och webb-tidning, samarbeta med ett bolag som ägs av Almqvist.
DN.20121230.Erik Almqvist lämnar riksdagen

Därefter ar Almqvist bosatt sig i Ungern:
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Enligt Expressen gjorde Almqvist en ekonomiskt fördelaktig uppgörelse med SD som blir ännu mer lönsam om han beskattas i Ungern.
DN.20130430.Almqvist flyttar till Ungern

Har Almqvist och SD skrinlagt planerna på konsultverksamheten? Eller fortgår allt som planerat?
Citera
2013-07-18, 21:20
Medlem
Om inte din agenda var så transparent i och med din fjantiga signatur så hade jag lugnt och metodisk förklarat för dig att partier ofta använder sig av liknande uppgörelser med sittande och avhoppade partimedlemmar, och det är mer regel än undantag i dagens Sverige, i vilket svågerpolitik regerar, att sådant här förekommer - nu blir jag istället snarare uppretad över hur lättvindigt du fiskar efter smutstvätt, och jag är ändå inte sverigedemokrat...
Citera
2013-07-18, 21:57
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Om inte din agenda var så transparent i och med din fjantiga signatur så hade jag lugnt och metodisk förklarat för dig att partier ofta använder sig av liknande uppgörelser med sittande och avhoppade partimedlemmar, och det är mer regel än undantag i dagens Sverige, i vilket svågerpolitik regerar, att sådant här förekommer - nu blir jag istället snarare uppretad över hur lättvindigt du fiskar efter smutstvätt, och jag är ändå inte sverigedemokrat...

Märkligt, jag har inte nämnt något om svågerutnämningar och kohandel för att bli av med ett medialt problem, ändå kommer det som ett brev på posten.
Att SD köpt ut Almqvist är inte frågan, för tusan släpp sargen, tråden rör Almqvist konsultverksamhet i allmänhet och dess koppling till SD i synnerhet; om det pågår någon dylik verksamhet d.v.s.

Angående transparens, det är bättre att vi granskar här i öppenhet än att Expo gör det samma i någon mörk källare...
Citera
2013-07-18, 22:42
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts

Intressant. Kan du ge några exempel?
Citera
2013-07-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Märkligt, jag har inte nämnt något om svågerutnämningar och kohandel för att bli av med ett medialt problem, ändå kommer det som ett brev på posten.
Att SD köpt ut Almqvist är inte frågan, för tusan släpp sargen, tråden rör Almqvist konsultverksamhet i allmänhet och dess koppling till SD i synnerhet; om det pågår någon dylik verksamhet d.v.s.

Angående transparens, det är bättre att vi granskar här i öppenhet än att Expo gör det samma i någon mörk källare...

Okej, låt gå, även om jag bestämt hävdar att tonen skvallrade om underförstådd maskopi Almqvist och SD emellan.

Rent teoretiskt ser jag inte problem med det - visst, Almqvist tabbade sig och kan av förklarliga skäl inte längre representera partiet, men det betyder inte att han inte längre kan bidra till det; för att då undvika spekulationer om en ev. comeback eller annat tjafs så ses det kanske som säkrast att debitera honom för tjänsterna. Sedan att han numera bor i Ungern och tydligen skattar där öppnar givetvis upp för spekulationer, men eftersom det inte är en fråga jag brinner för så överlämnar jag den till andra skribenter här på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry

På svågerpolitik i allmänhet eller på specifika fall? Ta en titt på vad gamla riksdagsledamöter sysslar med idag. Otroligt många sitter i olika utskott, nämnder, eller är konsulter på privatägda företag med anknytningar till politiker.

Om Reinfeldt och Lööf åker ut nästa höst - låt oss hoppas det, för Sveriges bästa - så lovar jag att bjuda på en riktig drink om de inte omedelbart försvinner ut i något av ovan nämnda, eller möjligtvis EU-anslutet.
Citera
2013-07-18, 23:19
Medlem
TeEsErs avatar
Det ÄR speciellt eftersom SD sitter på så höga hästar och då ÄR det lustigt att en kille som får avgå eftersom han viftar med järnrör och hotar folk flyttar UTOMLANDS. Det är som den där skinnskallen som sa att han ville flytta till ett land som inte tog emot invandrare.

Det sken igenom rejält att SD inte är vana eller kapabla att hantera en sån här sak. Åkesson är en smart jäkel men efter honom är det extremt tunt med intelligensen i SD-leden.

/T
Citera
2013-07-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry

Efter Mona Sahlins förskingringsskandal hade hon ett eget företag som sålde "externa tjänster" till LO (som var den enda kunden). Hon hade intäkter på drygt 1 miljon, men 1,5 miljon i lönekostnader till sig själv så det sket sig ändå.
Citera
2013-07-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det ÄR speciellt eftersom SD sitter på så höga hästar och då ÄR det lustigt att en kille som får avgå eftersom han viftar med järnrör och hotar folk flyttar UTOMLANDS. Det är som den där skinnskallen som sa att han ville flytta till ett land som inte tog emot invandrare.

Fast sånt där är det väl ingen som bryr sig om förutom de som är emot sd? Det är ju på samma nivå som "man kan inte rösta på sd om man gillar kebab".
Citera
2013-07-19, 18:25
Moderator
Gromguttens avatar
Skvallra om føretaget eller inte alls.

Vill ni prata politisk dubbelmoral går det fint i till exempel Politik Inrikes. OT kommer att raderas.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in