Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 5
  • 6
2020-05-08, 09:32
  #61
Medlem
orrecrists avatar
Väldigt intressant och välskriven rapport av dig, som vanligt.

Känner igen mig mycket, speciellt i hur bra setting du verkar ha men det ändå inte räcker till, en klassiker när man tar höga doser hallucinogener, att man ändå tycks tappa förståndet.
Citera
2021-07-29, 22:22
  #62
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Ursäkta men... Böcker med mest bilder eller? Eller läser du småbarnslitteratur?

Visst, man har tio fingrar och både under och överkäke så analogin där är inte direkt klockren, men poängen är att det inte går att beskriva hur en tripp uppfattas, det går bara inte. Man måste ta till metaforer, och även då skrapar man bara på ytan. (heh)

Själv tyckte jag inte ens rapporten var SÅ flummig.

Läs hans DMT tripp rapport så kommer du tycka wow 🤩
Citera
2021-08-01, 11:36
  #63
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgh
Stort tack.
Är du kvar på forumet?
Skulle vara intressant att höra hur trippen påverkat dig i längden. Någon insikt osv som håller i sig än idag 2021?
Citera
2021-08-05, 19:10
  #64
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Är du kvar på forumet?
Skulle vara intressant att höra hur trippen påverkat dig i längden. Någon insikt osv som håller i sig än idag 2021?

Jag tycker också det vore intressant. Hoppas han inte tappade förståndet totalt, något som inte vore konstigt med tanke på hur han beskrev sitt bruk i efterföljande tripprapporter på ett annat konto.
Citera
2021-09-19, 20:05
  #65
Medlem
hgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Är du kvar på forumet?
Skulle vara intressant att höra hur trippen påverkat dig i längden. Någon insikt osv som håller i sig än idag 2021?

Kollar till forumet då och då!

Den här upplevelsen är fortfarande det starkaste jag upplevt på LSD, tänker på den ett tjugotal gånger per år. Det är svårt att definiera vilken i raden trippar som påverkat vad inom mig, men aggregerat är jag permanent en annorlunda människa. Tripparna gav upphov till förändringar på flera plan - inkluderat värderingar, kulturell tillhörighet och livsfilosofi. Jag anser fortfarande att psykedelier är det mest signifikanta som hänt mig.

Jag ser tillbaka på tonåringen som gjorde den här trippen med delad beundran och förundran- idag hade jag haft svårare att genomföra det. Livet, attachments, ansvar, konsekvenstänk är faktorer som spelar in mer idag.

Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Jag tycker också det vore intressant. Hoppas han inte tappade förståndet totalt, något som inte vore konstigt med tanke på hur han beskrev sitt bruk i efterföljande tripprapporter på ett annat konto.

Ligger sanning i dina ord; jag har historiskt pressat gränser inom området. Mitt förhållande till psykedelier består och många trippar har tillryggalagts sedan denna!

MVH
Citera
2021-09-19, 20:10
  #66
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Kollar till forumet då och då!

Den här upplevelsen är fortfarande det starkaste jag upplevt på LSD, tänker på den ett tjugotal gånger per år. Det är svårt att definiera vilken i raden trippar som påverkat vad inom mig, men aggregerat är jag permanent en annorlunda människa. Tripparna gav upphov till förändringar på flera plan - inkluderat värderingar, kulturell tillhörighet och livsfilosofi. Jag anser fortfarande att psykedelier är det mest signifikanta som hänt mig.

Jag ser tillbaka på tonåringen som gjorde den här trippen med delad beundran och förundran- idag hade jag haft svårare att genomföra det. Livet, attachments, ansvar, konsekvenstänk är faktorer som spelar in mer idag.



Ligger sanning i dina ord; jag har historiskt pressat gränser inom området. Mitt förhållande till psykedelier består och många trippar har tillryggalagts sedan denna!

MVH
Hej,
tack för svar Gött att du fortfarande är bland oss
Citera
2021-10-05, 03:37
  #67
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Kollar till forumet då och då!

Den här upplevelsen är fortfarande det starkaste jag upplevt på LSD, tänker på den ett tjugotal gånger per år. Det är svårt att definiera vilken i raden trippar som påverkat vad inom mig, men aggregerat är jag permanent en annorlunda människa. Tripparna gav upphov till förändringar på flera plan - inkluderat värderingar, kulturell tillhörighet och livsfilosofi. Jag anser fortfarande att psykedelier är det mest signifikanta som hänt mig.

Jag ser tillbaka på tonåringen som gjorde den här trippen med delad beundran och förundran- idag hade jag haft svårare att genomföra det. Livet, attachments, ansvar, konsekvenstänk är faktorer som spelar in mer idag.



Ligger sanning i dina ord; jag har historiskt pressat gränser inom området. Mitt förhållande till psykedelier består och många trippar har tillryggalagts sedan denna!

MVH

Läste din tripprapport nu mitt i en afterglow på min hittills i livet bästa och vad jag tror kommer bli en helt livsomvälvande tripp.

Önskar att jag hade modet och orken att dela med mig av min upplevelse på det sätt du gjort, hur mycket kan man dela med sig utan att folk ska tro att man är fullständigt skogstokig liksom.

Svamlar iväg här nu men vad jag egentligen ville skriva var TACK. I ett stadie där mitt medvetande försöker hitta tillbaka till den jag är här men samtidigt ligger och reflekterar över hur mycket jag kommer att kunna dela med mig av var det skönt och ”jordande” att få läsa och kunna relatera till din upplevelse. Din resa gav just min en liten extra skjuts mot att ytterligare förstå hur den här kvällen kommer att kunna få mig att göra goda och kärleksfulla handlingar mot mig själv och andra. Din upplevelse den kvällen ger fortfarande ett eko så här många år senare-så uppstår ännu en liten gnista av magi som för oss alla närmare det vi verkligen är. Kärlek och lycka till dig och tack igen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback