Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Hells Angels-båten till salu på Blocket

flashback.se

Oljetankern John Charlton, som under våren renoverats till Hells Angels blivande klubblokal vid Gullbergskajen i Göteborg, är till salu.

Läs hela artikeln
  • 4
  • 5
2013-07-24, 19:39
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Varför skulle man inte få ta båten till sjöss? Är det på grund av att den inte är sjöduglig så kan jag köpa det men att man inte skulle få göra det för att HA har ägt den tror jag inte på.

För att den är 100 år gammal? Och inte har något som helst certifikat - vare sig för skrovet eller maskinen?

Man vet i övrigt att myndigheter samarbetar "över alla rimliga och demokratiska gränser" för att jaga 1% are
Citera
2013-07-25, 11:48
  #50
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Har det blivit punktering?
Citera
2013-07-26, 09:13
  #51
Medlem
Softails avatar
Paybacks kommentar till artikeln:

http://www.payback.name/?p=11191
Citera
2013-08-01, 20:21
  #52
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
För att den är 100 år gammal? Och inte har något som helst certifikat - vare sig för skrovet eller maskinen?

Man vet i övrigt att myndigheter samarbetar "över alla rimliga och demokratiska gränser" för att jaga 1% are

Behövs det verkligen certifikat om skeppet används som privat "yacht"? Det räcker väl att skepparen har skepparexamen? Och om maskin är "stor" (500 hästar) att någon ombord har maskinexamen...
Citera
2013-08-13, 04:42
  #53
Medlem
Mr.Hedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve-Von-Boegroef
Jafan! Belysning fixar jag! Importerar sådana grejer själv. Kostar fan inget, trots E-märkning!


Det skulle vara väldigt kul att fixa i ordning skutan och tex bo eller att ha fester i
Det kan nog bli lite dyrt bara med tanke på båtplatts skatt osv.

Kanske är därför dom säljer? annars förstår jag inte varför dom inte vill ha kvar båten.

För övrigt tycker jag att folk ska sluta snacka skit om HA och lyssna på alla här på fb som har gjort affärer med dom, som säger att det har funkat minst lika bra som någon annan.
__________________
Senast redigerad av Mr.Hede 2013-08-13 kl. 04:45.
Citera
2017-02-01, 17:17
  #54
Medlem
Var blev det av båten sen?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback