Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-23, 14:30
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LysandeUtsikt
Sitter här och smakar på dina argument och försöker känna mig in i dig.

Absurditet säger du, måste få uttala mig om mina personliga feels angående absurditeter och paradoxer, jag älskar numera paradoxer då de är de ultimata triggarna. Finns inget som triggar mer än paradoxer.

Hur får du det till att ingen fri vilja= ingen anledning att tänka?

Tror mig veta var i tänkandet du befinner dig, du liksom vill tänka dig fram till sanningen, men tänk så här, går det verkligen att lita på det du tänker fram i en hjärna som är så extremt färgad av andra viljor? Vad är din starkaste vilja? Kan den påverka?

Edit: Det är extremt viktigt att man kan känna med andra och var de befinner sig och förutom det jag sa innan om att jag är uppgiven angående förmågan att övertyga på forum är jag också bekymrad över hur man någonsin kan komma fram till någontint då alla människor befinner sig på olika nivåer och humör.
Hela ditt tänkande är ju olikt beroende på om du är febersjuk eller om du är störtkär.

Dubbelmacka: Att som Descartes stanna vid att "jag tänker alltså finns jag" kan förlängas till jag upplever alltså finns jag.

Du svarar inte på frågor eller påståenden, håller dig inte till en konsekvent linje och drar helt plötsligt fram känslosvammel. Du svarar inte heller bara på det jag påstår utan du undvek helt alla de välgrundade frågor som filo1029384756ifos gav dig. Det kan förvisso vara intressant att bara studsa sina egna idéer mot ett bollplank men bollarna bara försvinner när man kastar dem mot ditt. Jag antar att du därmed agerar i din idol Wittgensteins anda och jag får tacka för att du ökade min förståelse för hans filosofi.
Citera
2017-09-23, 15:22
  #38
Avstängd
LysandeUtsikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Du svarar inte på frågor eller påståenden, håller dig inte till en konsekvent linje och drar helt plötsligt fram känslosvammel. Du svarar inte heller bara på det jag påstår utan du undvek helt alla de välgrundade frågor som filo1029384756ifos gav dig. Det kan förvisso vara intressant att bara studsa sina egna idéer mot ett bollplank men bollarna bara försvinner när man kastar dem mot ditt. Jag antar att du därmed agerar i din idol Wittgensteins anda och jag får tacka för att du ökade min förståelse för hans filosofi.

FÖRst och främst jag agerar inte i någons tjänst. En del av mig uppskattar Wittgenstein. Vad innebär det. Vet ej.

Allting är aktiviteter och alla tankar är är tankar men rent psykiskt sett är jag övertygad om att om man liksom ser det som just vad det är mår man bättre.
Ta något av det här seriöst kan inte vara snällt mot kroppen.

Förklara för mig hur i gandalf ett antagande kan vara en mindre beståndsdel än materia!

Du pratar om känslosvammel jag kan förstå att du tänker så


Edit: drar du dig ur nu vinner jag hihihi
__________________
Senast redigerad av LysandeUtsikt 2017-09-23 kl. 15:28.
Citera
2017-09-23, 19:15
  #39
Avstängd
LysandeUtsikts avatar
Ta den här theasurs båt eller vad fan den heter. Självrunkartankeexperimentet, är båten samma båt om man tar bort en bräda och runkar över bord eller är det en annan båt, sedan finns det massa varianter på det.
Ypperligt exempel på varför denna självrunkarverksamhet kallad filosofi är fejk och enbart handlar om definitioner.

Människor sitter på fullaste allvar och menar att det är ett problem, det är för mig mindblåsing.
Båten består av materia och om du tar bort en bräda tar du bort lite materia. Däremot om du menar med båt en föreställning du har i huvudet om båten så får du säga att nej det är båt minus en bräda. Och så kan du sitta och självrunkatävla mot dig själv och andra tills du dör.
Medan filosofer och andra gör detta så finns verkligheten out there.

Alla är del av naturen då alla är del av det som kommer från ögonblicket i big bang. Eller om du vill kalla det för självrunkarmiljön, alla är del av självrunkarmiljön. Sedan är det givetvis inte fel att ha en benämning i detta fallet "naturen" och definiera det, man kan sitta ett helt liv och definiera, är en grävling en del, ja, är en björn en del av naturen, är en människa, är ett träd, är ett berg, är cannabis, är LSD, är en bil. Och så kan man sitta så på samma sätt som vi har språk som människor kan sitta och avgränsa och självrunka över.
__________________
Senast redigerad av LysandeUtsikt 2017-09-23 kl. 19:19.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback