Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-17, 01:00
  #1
Medlem
Rust-Lees avatar
Som många säkert känner till har nidblogg(ar) skapats i syfte att
förlöjliga och smutskasta Gesus tillsammans med andra skeptiker.
Ämnet har diskuterats flitigt här på Flashback.

Jag personligen hamnade på en "lista" på nidbloggen där
min identitet eftersöktes.

En tidigare variant av bloggen blev nedstängd, men har nu återuppstått på ny adress.
Efter lite efterforskningar - jag mailade helt enkelt företaget som har sålt domänen och
frågade snällt om jag kunde få information om vem som har köpt den, fick jag ett svar.

****Note by .NU Support, 16-Jul-2013:
Hello,

The information that is available for (jag censurerar adressen).nu is:
Sasser Media Lab AB
Stockholm 116 45 SE

Regards,
.NU Domain Ltd
Customer Support

Thank you for choosing .NU


Det visar sig alltså vara - taadaa!! Torbjörn Sassersson. Kungen av rykteshantering som ligger bakom denna sorgliga historia. Inte bara handlar det om smutskastning och förlöjligande utan även häxjakt på skeptikers identiteter. Pratar vi inte om vice ordförande i HUMANISM och kunskap?

Trevlig sommar.

Rust Lee
__________________
Senast redigerad av Rust-Lee 2013-07-17 kl. 01:02.
Citera
2013-07-17, 01:10
  #2
Medlem
skunkjobbs avatar
Ska man skratta eller gråta? Jag gör nog både och. Klart man inte är ett dugg förvånad, vi vet ju vas Sassersson går för vid det här laget men det är så otroligt galet bara att en som säger sig vara så öppen med vad han gör, som säger sig vara mot näthat och trakasserier är den som excellerar som värst (i sällskap med det vidriga aset Peratt) i just de konsterna. Sorgligt men sant.
Citera
2013-07-17, 01:38
  #3
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ska man skratta eller gråta? Jag gör nog både och. Klart man inte är ett dugg förvånad, vi vet ju vas Sassersson går för vid det här laget men det är så otroligt galet bara att en som säger sig vara så öppen med vad han gör, som säger sig vara mot näthat och trakasserier är den som excellerar som värst (i sällskap med det vidriga aset Peratt) i just de konsterna. Sorgligt men sant.

Exakt

De beskyller en mängd andra människor (helt utan belägg) för beteenden de själva sysslar med.
Snacka om dubbelmoral till absurdum.
Citera
2013-07-17, 03:11
  #4
Medlem
MeanMEs avatar
Vad är det för jävla trams att censurera adresser???
Lägg upp den om du vill föra debatt...
Citera
2013-07-17, 07:12
  #5
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Exakt

De beskyller en mängd andra människor (helt utan belägg) för beteenden de själva sysslar med.
Snacka om dubbelmoral till absurdum.

Tack för det Rust-Lee.

Det inte bara visar, utan det bevisar vilka skamlösa lögnare Gesus Pettersson och Houdi är. Det var ju jag, en fridens man, som falskeligen blev offentligt beskylld för att vara denna bloggs ägare. Jag skulle polisanmälas osv. En kraftig ursäkt och ett fett skadestånd är det minsta man kan begära. Att sen lärjungarna hakade på i detta lögnaktiga angrepp på mig...visar bara hur okritiska de är. (sektbeteende) Undantaget var kanske den enda tänkande skeptikern, dvs Alienna.


Att sen parodi-bloggen var en ovanligt lyckad skapelse är en annan fråga.




Öppet sinne.
__________________
Senast redigerad av amilofs 2013-07-17 kl. 07:49.
Citera
2013-07-17, 09:16
  #6
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad är det för jävla trams att censurera adresser???
Lägg upp den om du vill föra debatt...

Censurerar pga av att jag personligen inte vill göra reklam för nidbloggen.
Citera
2013-07-17, 09:23
  #7
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Tack för det Rust-Lee.

Det inte bara visar, utan det bevisar vilka skamlösa lögnare Gesus Pettersson och Houdi är. Det var ju jag, en fridens man, som falskeligen blev offentligt beskylld för att vara denna bloggs ägare. Jag skulle polisanmälas osv. En kraftig ursäkt och ett fett skadestånd är det minsta man kan begära. Att sen lärjungarna hakade på i detta lögnaktiga angrepp på mig...visar bara hur okritiska de är. (sektbeteende) Undantaget var kanske den enda tänkande skeptikern, dvs Alienna.


Att sen parodi-bloggen var en ovanligt lyckad skapelse är en annan fråga.




Öppet sinne.

Kära Amilofs.

Efter ditt otroligt låga, ohederliga och tramsiga beteende du visade upp på Gesusbloggen borde du faktiskt inte vara så vokal. Allt du har gjort där finns sparat, och jag menar allt.

Att du inte skäms över ditt beteende är ett mysterium.

Det är ENBART du som anser att DU på något sätt har blivit illa behandlad av någon.

Jag tänker inte har en "sväng om" till med dig i detta ämne.
Du vet, jag vet - alla som var där vet hur otroligt illa du betedde dig.

/Lee.
Citera
2013-07-17, 09:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Tack för det Rust-Lee.

Det inte bara visar, utan det bevisar vilka skamlösa lögnare Gesus Pettersson och Houdi är. Det var ju jag, en fridens man, som falskeligen blev offentligt beskylld för att vara denna bloggs ägare. Jag skulle polisanmälas osv. En kraftig ursäkt och ett fett skadestånd är det minsta man kan begära. Att sen lärjungarna hakade på i detta lögnaktiga angrepp på mig...visar bara hur okritiska de är. (sektbeteende) Undantaget var kanske den enda tänkande skeptikern, dvs Alienna.


Att sen parodi-bloggen var en ovanligt lyckad skapelse är en annan fråga.




Öppet sinne.

Vänta lite nu. Gesus och Houdi är lögnare? När Sasserson och Peratt öppnar nidblogg efter nidblogg. Du verkar ha minst sagt allvarliga problem med verkligheten...
Citera
2013-07-17, 09:59
  #9
Medlem
Det pratas vitt och brett om att folk skickar brev till arbetsgivare....vad har arbetsgivare med ämnet att göra? Och vad en person tror på har väl inte med jobbet att göra, på min arbetsplats finns det allt från ateister till Jehovas. Och om arbetskontoret skulle få ett brev från en okänd där det står massa saker skulle de bara undra vem som tar upp deras tid i onödan och möjligen fråga den utpekade om hen hade några fiender som vill smutskasta denne.
Citera
2013-07-17, 10:02
  #10
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Kära Amilofs.

Efter ditt otroligt låga, ohederliga och tramsiga beteende du visade upp på Gesusbloggen borde du faktiskt inte vara så vokal. Allt du har gjort där finns sparat, och jag menar allt.
Att du inte skäms över ditt beteende är ett mysterium.
Det är ENBART du som anser att DU på något sätt har blivit illa behandlad av någon.
Jag tänker inte har en "sväng om" till med dig i detta ämne.
Du vet, jag vet - alla som var där vet hur otroligt illa du betedde dig.

/Lee.

Snacka om att förvränga sanningen. Din ts visar nu hur falska och lögnhalsiga Gesus och Houdi är.
Om du vill kan jag igen länka till sanningen. Ex. Houdis lögnaktiga förtalskampAnj mot mig. Tack för denna tråd.

Du menar att jag då och även nu inte får försvara mig mot lögnerna?


Pinsamt Rust-Lee.


Öppet sinne.
__________________
Senast redigerad av amilofs 2013-07-17 kl. 10:11.
Citera
2013-07-17, 10:05
  #11
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det pratas vitt och brett om att folk skickar brev till arbetsgivare....vad har arbetsgivare med ämnet att göra? Och vad en person tror på har väl inte med jobbet att göra, på min arbetsplats finns det allt från ateister till Jehovas. Och om arbetskontoret skulle få ett brev från en okänd där det står massa saker skulle de bara undra vem som tar upp deras tid i onödan och möjligen fråga den utpekade om hen hade några fiender som vill smutskasta denne.

Bra fråga. Inget egentligen. Men Peratt/Sassersson tycker det är ytterst relevant i alla fall.
De dras sig inte för att använda vilka medel som helst när det kommer till att tysta sina "motståndare".

Dock vill jag poängtera att det inte handlar om tro. Tro-kortet är något som Peratt och Sassersson tillsammans med likatänkande gärna använder. Att om man kritiserar tex ett medium, ja då kritiserar man någons tro. Rätten till att tro på medium. Vilket självklart är ren rappakalja.

När jag kritiserar Terry Evans kritiserar jag hans verksamhet, inget annat. Jag kritiserar att han låtsas prata med människors avlidna människor och tjänar pengar på det.
Citera
2013-07-17, 10:09
  #12
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Snacka om att förvränga sanningen. Din ts visar nu hur falska och lögnhalsiga Gesus och Houdi är.
Om du vill kan jag igen länka till sanningen. Ex. Houdis lögnaktiga förtalskampAnj mot mig. Tack för denna tråd.

Du menar att jag då och även nu inte får försvara mot lögnerna?


Pinsamt Rust-Lee.


Öppet sinne.

Om du vill kan jag länka till alla tramsigheter DU har spytt ur dig på bland annat Gesusbloggen.

Vi tar det igen: Enbart DU anser att DU har blivit dåligt behandlad.
Men du får gärna fortsätta med detta tramsande. Något annat skulle faktiskt förvåna mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback