Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-11, 18:55
  #49
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja men poängen från min sida var: Hur kan någon 2017 gå på detta utan att kräva säkra bevis på att personen på andra sidan "kameran" är den de utger sig för. Speciellt innan man skickar några pengar över huvud taget.

Detta var något många av oss diskuterade för över 10 år sedan. Men fortfarande sitter folk och slår världsrekord i naivitet

Trodde verkligen sånt här dött ut och folk förstått att kräva adekvat bevis på vem det är i dessa sammanhang.

Men som jag skrev tidigare, tycker jag det är bra att dessa e-whores håller på. För det förstör mycket i denna del av branschen som jag själv helst vill slippa se exempelvis inom sugarbabes.

Så stark supporter här att ni blåser skjortan av idioterna på nätet
Alla personer kräver ju något sorts bevis på att man är tjejen i fråga på bilden och då allt som oftast kräver dem att man ska ta kort på sig själv med ett papper brevid ansiktet där man skrivit valfri text. Detta brukar räcka som en verifikation.
Citera
2017-07-12, 09:42
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Alla personer kräver ju något sorts bevis på att man är tjejen i fråga på bilden och då allt som oftast kräver dem att man ska ta kort på sig själv med ett papper brevid ansiktet där man skrivit valfri text. Detta brukar räcka som en verifikation.

Ok skulle vara sjukt intressant att se hur pass bra photoshopping ni kan göra för att visa en stulen bild som ni redigerar in en text på.
För jag antar det är så det går till?

Personligen hade jag krävt video med röst som säger något utvalt.
Citera
2017-07-12, 10:03
  #51
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ok skulle vara sjukt intressant att se hur pass bra photoshopping ni kan göra för att visa en stulen bild som ni redigerar in en text på.
För jag antar det är så det går till?

Personligen hade jag krävt video med röst som säger något utvalt.
Japp, röst kräver dem också ibland och då finns det tjänster på Hackforums som erbjuder att prata in olika röstklipp för att kunna skicka direkt.

Kan skicka en valfri photoshop bild och demonstrera om du vill
Citera
2017-07-12, 10:04
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Japp, röst kräver dem också ibland och då finns det tjänster på Hackforums som erbjuder att prata in olika röstklipp för att kunna skicka direkt.

Kan skicka en valfri photoshop bild och demonstrera om du vill

Ja gör gärna det! Grymt intressant att se om man själv hade gått på det eller inte
Citera
2017-07-12, 10:13
  #53
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja gör gärna det! Grymt intressant att se om man själv hade gått på det eller inte
Här har du bilden: http://imgur.com/a/Y6mCj

Gav ett exempel på hur det kan se ut, vad tycker du?

Jag brukar även skicka något som ska få dem på andra tankar istället för att analysera texten så mycket och därmed tro att det funkar.
Citera
2017-07-12, 10:21
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Här har du bilden: http://imgur.com/a/Y6mCj

Gav ett exempel på hur det kan se ut, vad tycker du?

Jag brukar även skicka något som ska få dem på andra tankar istället för att analysera texten så mycket och därmed tro att det funkar.

Kollar man på bilden hastigt ser det faktiskt rätt bra ut må jag säga. Texten verkar flyta med kurvaturen lite på papperet.

Men man behöver bara zooma in en nivå för att direkt bli misstänksam. Texten är kraftig pixelerad och digital. Inget brus existerar och det är uppenbart inte skrivet med en penna. Utan ritat med en dator.
Linjen är rätt tjock och kanterna som fadar ut blir väldigt påtagliga.

Hade nog satsat på lite tunnare linje samt efteråt över själva papperet köra lite filter för att skapa ett digital brus ovanpå. Då skulle det bli mycket svårare att se även vid en enkel in-zoomning.

Samtidigt är ju jag medveten att det är fake redan innan, samt inte intresserad av själva grejen med Cam.

Så om man tar bort de två aspekterna förstår jag mycket väl att många går på det. Verkligen!
Citera
2017-07-12, 10:27
  #55
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Kollar man på bilden hastigt ser det faktiskt rätt bra ut må jag säga. Texten verkar flyta med kurvaturen lite på papperet.

Men man behöver bara zooma in en nivå för att direkt bli misstänksam. Texten är kraftig pixelerad och digital. Inget brus existerar och det är uppenbart inte skrivet med en penna. Utan ritat med en dator.
Linjen är rätt tjock och kanterna som fadar ut blir väldigt påtagliga.

Hade nog satsat på lite tunnare linje samt efteråt över själva papperet köra lite filter för att skapa ett digital brus ovanpå. Då skulle det bli mycket svårare att se även vid en enkel in-zoomning.

Samtidigt är ju jag medveten att det är fake redan innan, samt inte intresserad av själva grejen med Cam.

Så om man tar bort de två aspekterna förstår jag mycket väl att många går på det. Verkligen!
För att förstärka realismen använder jag även ett program som gör så att det ser ut som att bilden är tagen direkt från mobilens kamera istället för att komma från Galleri appen.

Sen när dem är kåta och vill själv att det ska vara sant så intalar dem sig själva typ, "amen ser lite fejk ut men vafan, hon skickar ju med kamera och allting..vi kör"
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback