Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-16, 09:59
  #13
Medlem
staggeros avatar
det är svårt att motionera bort kalorierna så den bästa träningen gör du redan men du kan splitta träningen så du kan träna oftare, tex 4-5 dagar i veckan. Mer muskelmassa kommer att öka din allmäna förbränning även utanför träningslokalen. Dessutom,ska du ligga på kaloriunderskott är de extra viktigt att du styrketränar så du inte tappar muskelmassa, för den behöver du. annars sjyssta matråd hittills. Undvik tomma kalorier som i socker, skippa lättjogurt o allt sött, men ok med tex cola zero om du är jättesugen. Ät kvarg som mellanmål, du kan söta med funlight tex. Gröt frukost med en proteinshake med minimjölk, rent kött som kycklingfile och grönsaker, broccoli är super..
generellt, kött o grönsaker och komplettera med vassleprotein kring träningen. Ät inget efter kl 9 på kvällen..

en bra sida som går in på djupet om mat mm
http://traningslara.se/

lycka till !!
Citera
2013-07-16, 10:31
  #14
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staggero
det är svårt att motionera bort kalorierna så den bästa träningen gör du redan men du kan splitta träningen så du kan träna oftare, tex 4-5 dagar i veckan. Mer muskelmassa kommer att öka din allmäna förbränning även utanför träningslokalen. Dessutom,ska du ligga på kaloriunderskott är de extra viktigt att du styrketränar så du inte tappar muskelmassa, för den behöver du. annars sjyssta matråd hittills. Undvik tomma kalorier som i socker, skippa lättjogurt o allt sött, men ok med tex cola zero om du är jättesugen. Ät kvarg som mellanmål, du kan söta med funlight tex. Gröt frukost med en proteinshake med minimjölk, rent kött som kycklingfile och grönsaker, broccoli är super..
generellt, kött o grönsaker och komplettera med vassleprotein kring träningen. Ät inget efter kl 9 på kvällen..

en bra sida som går in på djupet om mat mm
http://traningslara.se/

lycka till !!
Ät inget efter kl 9? Jisses.

Personligen tycker jag att man ska hålla kolhydraterna så högt man orkar samtidigt som proteinet är rimligt högt.
Citera
2013-07-16, 13:01
  #15
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staggero
det är svårt att motionera bort kalorierna så den bästa träningen gör du redan men du kan splitta träningen så du kan träna oftare, tex 4-5 dagar i veckan. Mer muskelmassa kommer att öka din allmäna förbränning även utanför träningslokalen. Dessutom,ska du ligga på kaloriunderskott är de extra viktigt att du styrketränar så du inte tappar muskelmassa, för den behöver du. annars sjyssta matråd hittills. Undvik tomma kalorier som i socker, skippa lättjogurt o allt sött, men ok med tex cola zero om du är jättesugen. Ät kvarg som mellanmål, du kan söta med funlight tex. Gröt frukost med en proteinshake med minimjölk, rent kött som kycklingfile och grönsaker, broccoli är super..
generellt, kött o grönsaker och komplettera med vassleprotein kring träningen. Ät inget efter kl 9 på kvällen..

en bra sida som går in på djupet om mat mm
http://traningslara.se/

lycka till !!


Wow... Det där lär ju verkligen inte göra TS mer förvirrad.

Det finns ett par grunder som du behöver veta.
Energibehov - Vad du förbrukar på en dag. Du kan räkna ut ditt energibehöv HÄR.
Tänk dock på att eftersom du är överviktig så stämmer inte den kalkylen lika bra längre. Du får räkna med att ditt energibehov är något lägre än den siffran du får ut.
Energi in vs. Energi ut - Som det låter, äter du mer än du förbrukar kommer du inte att gå ner i vikt. Detta gäller alltid.
Energifördelning - Din uppdelning mellan kolhydrat, protein och fett, och här gäller det att hitta något som funkar för dig. En del väljer att dra ner på kolhydraterna och andra fettet för att hamna på kaloriunderskott. Personligen rekommenderar jag inte att strypa kolhydraterna helt, då dom ger dig energi att orka lyfta vikter & springa.
Matintag & Räkna kalorier - Samma som ovan gällande matintaget, det gäller att hitta något som passar för dig. En del väljer att köra på 6st små måltider per dag, och andra äter en stor måltid på kvällen.
Rekommenderar att du räknar ditt kaloriintag, du kommer troligen finna att det finns en hel del saker som du kanske inte borde äta eftersom att kalorierna lätt sticker iväg. Det kommer vara en gigantisk pina i röven till en början. Men allt eftersom du kommer in i det så kommer det ge dig mycket större kontroll över din viktnedgång.

Nyttiga länkar:
http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php - Räkna kaloribehov/energibehov
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 - Guide till fettförlust/viktnedgång
http://traningslara.se/ - Finns en del artiklar i de olika kategorierna till höger på hemsidan som kan vara intressanta att läsa.

Lycka till.
Citera
2013-07-17, 00:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden12345
Tack! Vet du vad hemsidan heter?

Kommer inte ihåg, men de andra i tråden tror jag har länkat!
Citera
2016-04-26, 02:14
  #17
Medlem
Oj, jävlar, har inte varit inloggad på nästan tre år. Idag är jag 19 och kan iallafall berätta att jag ligger på en stabila 70 pannor och är nöjd med min kropp. Mår inte bara bättre fysiskt utan även psyktiskt, mitt självförtroende är på topp och jag har till och med haft ett seriöst förhållande med en väldigt fin tjej. Vilket aldrig skulle ha hänt om jag fortfarande var fet. Tack för tipsen, ni hjälpte verkligen mig.
Citera
2016-04-26, 21:47
  #18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden12345
Oj, jävlar, har inte varit inloggad på nästan tre år. Idag är jag 19 och kan iallafall berätta att jag ligger på en stabila 70 pannor och är nöjd med min kropp. Mår inte bara bättre fysiskt utan även psyktiskt, mitt självförtroende är på topp och jag har till och med haft ett seriöst förhållande med en väldigt fin tjej. Vilket aldrig skulle ha hänt om jag fortfarande var fet. Tack för tipsen, ni hjälpte verkligen mig.

Grymt bra jobbat! Kul att du är nöjd och även mår bättre psykiskt, ökat självförtroende osv!
Citera
2016-05-02, 08:36
  #19
Medlem
Skriv gärna hur du gick tillväga!
Citera
2016-05-02, 09:12
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden12345
Oj, jävlar, har inte varit inloggad på nästan tre år. Idag är jag 19 och kan iallafall berätta att jag ligger på en stabila 70 pannor och är nöjd med min kropp. Mår inte bara bättre fysiskt utan även psyktiskt, mitt självförtroende är på topp och jag har till och med haft ett seriöst förhållande med en väldigt fin tjej. Vilket aldrig skulle ha hänt om jag fortfarande var fet. Tack för tipsen, ni hjälpte verkligen mig.

Superbra jobbat! Verkligen!

Vad tyckte du var lättast? Svårast?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback