Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-15, 14:49
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Vet ni om Olof Palme använde amfetamin?? Jag har försökt söka på Google men då jag söker på "olof palme" och "amfetamin" kommer det bara upp texter där amfetamin nämns i samband med Christer Pettersson...

Jag vill mena att det inte är osannolikt att Olof Palme kan ha använt amfetamin utifrån dessa argument:
  • Olof Palme växte upp under en tid då amfetamin var socialt accepterat, det var väl receptbelagt men det var väl på den tiden ganska lätt att få recept hos en läkare och okej att bli bjuden av en kompis som hade recept
  • Olof Palme pluggade i USA under tiden strax efter Andra världskriget... Amerikanerna använde mycket amfetamin under kriget och efter kriget fick krigsveteraner gratis universitetsutbildning av myndigheterna som tack för sina insatser... Många soldater blev brukare och missbrukare av amfetamin under kriget och fortsatte att använda det sedan, i Finland såg man länge mellan fingrarna med amfetaminanvändning just för att den associerades så starkt med krigsveteraner... Är det inte sannolikt att Olof Palme kom i kontakt med amfetaminanvändande veteraner då han pluggade, om han nu inte kommit i kontakt med amfetamin redan i Sverige??
  • Olof Palme ansågs vara väldigt social, pratglad och energisk, trots att han hade ett stressigt liv där han hade mycket han måste hinna med
  • Olof Palme kedjerökte, något som amfetamin stimulerar användare till att göra
  • Olof Palme fick redan i hyfsat ung ålder problem med tenderna till den grad att han blev tvungen att göra omfattande tandkirurgiska ingrepp... Det är välkänt att amfetamin förstör tänder genom att få användare att gnida tänderna mot varann, göra munnen torrare, sänka aptiten så att tänderna får mindre näring och genom tidigare nämnda kedjerökning...
Så vad tror ni?? Är det möjligt att Olof Palme använde amfetamin?? Är det t.o.m. sannolikt?? Kanske finns det några bevis?? Eller åtminstone historier från någon som kände någon som kände någon som kände någon som kände Olof Palme??
Citera
2013-07-15, 15:18
  #2
Medlem
MahatmaHitlers avatar
Det skulle kunna förklara var han fick sin HTLV3 ifrån om han höll på att utveckla aids mot slutet:

https://www.flashback.org/t2148124
Citera
2013-07-15, 15:40
  #3
Medlem
BenAsslicks avatar
Vore lagom kul om det visade sig att Pettersson pangade Palme pga en dålig tjack-deal.
Citera
2013-07-15, 15:42
  #4
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Olof palme gick vell också ofta till prostituerade? Skulle det vara möjligt att han och prostituerade tog tjack tillsammans? Kan tänka mig att det inte var många han skulle kunna göra något sånt med runt hans vänskapskrets utan att hamna på första sidan i aftonbladet... Då lär ju en prostituerad vara ganska bra att ta det med? De håller käften antar jag...
Citera
2013-07-15, 15:48
  #5
Medlem
-Behemot-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Olof palme gick vell också ofta till prostituerade? Skulle det vara möjligt att han och prostituerade tog tjack tillsammans? Kan tänka mig att det inte var många han skulle kunna göra något sånt med runt hans vänskapskrets utan att hamna på första sidan i aftonbladet... Då lär ju en prostituerad vara ganska bra att ta det med? De håller käften antar jag...

Jag tror inte det, borde inte en prostituerad kunna utnyttja situationen till exempelvis utpressning?
Intressant teori för övrigt!
Citera
2013-07-15, 19:41
  #6
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Behemot-
Jag tror inte det, borde inte en prostituerad kunna utnyttja situationen till exempelvis utpressning?
Intressant teori för övrigt!
Jo de verkar ju rimligt, det skulle sätta en hel del bitar på plats om det skulle visa sig att han var en tjackis...
Citera
2013-07-15, 20:26
  #7
Medlem
Vilka skitargument det där var, inget av dessa får mig ens att misstänka att han brukade amfetamin (det kan finnas helt naturliga förklaringar till alla dom där argumenten). Ska man sprida rykten av det här slaget kan man lika gärna använda skvallerforumet.
Citera
2013-07-15, 23:52
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Vilka skitargument det där var, inget av dessa får mig ens att misstänka att han brukade amfetamin (det kan finnas helt naturliga förklaringar till alla dom där argumenten). Ska man sprida rykten av det här slaget kan man lika gärna använda skvallerforumet.
Fler människor på detta delforum är kunniga om hur amfetamin påverkar en människa och hur man känner igen påverkan...

Eftersom amfetamin var så pass accepterat då och där Palme var i farten kan man inte heller bara utgå från han inte gjorde det tills konkreta bevis kommit fram... John F. Kennedy använde ju åtminstone amfetamin (eller kanske någon liknande stimulanttablet, exempelvis Benzedrine)...
Citera
2013-07-16, 03:36
  #9
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Fler människor på detta delforum är kunniga om hur amfetamin påverkar en människa och hur man känner igen påverkan...

Eftersom amfetamin var så pass accepterat då och där Palme var i farten kan man inte heller bara utgå från han inte gjorde det tills konkreta bevis kommit fram... John F. Kennedy använde ju åtminstone amfetamin (eller kanske någon liknande stimulanttablet, exempelvis Benzedrine)...

Det är väl snarare konkreta bevis på att han brukade amfetamin som ska fram isåfall?

Everyone is innocent until proven guilty?

Mvh
Citera
2013-07-16, 04:11
  #10
Medlem
Punklivs avatar
Även jag har funderat på detta. Det är inte helt omöjligt, med tanke på bevisen du lade fram och att han faktiskt ganska ofta verkade vara påverkad av centralstimulerande medel, exempelvis amfetamin. Jag tror att han använde amfetamin, den jäveln.

Kanske kände han till och med Chrille sedan tidigare, på grund av tjacket?

Edit: Stavfel.
__________________
Senast redigerad av Punkliv 2013-07-16 kl. 04:13.
Citera
2013-07-16, 05:55
  #11
Medlem
tidneGars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vet ni om Olof Palme använde amfetamin??
Så vad tror ni?? Är det möjligt att Olof Palme använde amfetamin?? Är det t.o.m. sannolikt?? Kanske finns det några bevis?? Eller åtminstone historier från någon som kände någon som kände någon som kände någon som kände Olof Palme??
Nej, jag vet inte. Kan tyvärr inte fråga herrn i fråga. Men det är väl möjligt, precis som det finns en möjlighet att min farsa odlar cannabis i källaren, att jag jag inte vaknar av mitt alarm och att mina råttor smider onda planer att döda mig den dagen de får chansen. Om jag ska vara helt ärlig så hoppas jag han använde amfetamin, det är ju en niiice drog!

Men jag vet faktiskt en politiker som skulle kunna ha något matvettigt att komma med. Antagligen inte men ändå. Kommer dock inte fråga då denna politikern inte är min vän utan en mycket närstående persons bekant.

Du får väl ringa runt till folk som kände honom, så kanske du får bättre svar än här på flashan
__________________
Senast redigerad av tidneGar 2013-07-16 kl. 05:58. Anledning: Kom på en sjukt smart sak som jag behövde tillägga :)
Citera
2013-07-16, 10:20
  #12
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback