Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 12:50
  #373
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenneE
Nu blev det ett missförstånd Jag menade såklart omformarstationen i skogstorp. Så det finns en till?

Njae, någon skrev om omformarstationen och det finns bara en i hela Eskilstunaområdet, nämligen den i Skogstorp. Den är låst och används av ett lokalt företag.
Citera
2016-05-26, 22:25
  #374
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Njae, någon skrev om omformarstationen och det finns bara en i hela Eskilstunaområdet, nämligen den i Skogstorp. Den är låst och används av ett lokalt företag.
Haha jaaa nått missförstånd har det ju blivit iaf, jag hittade något högintressant i skiftinge(från början) men nu vet jag vad det är som har legat där och varför elstolpen står som den ska efter lite forskning. det ska tydligen ha legat nån form av stuga/skjul där inne med redskap en gång i tiden men idag är det bara skog satt man ser inte mer än stolpen som gav skjulet el resten är igen växt och oigenkännbart.
Anläggningen i skogstorp har ja vart i många gånger faktiskt innan den började frekvent att låsas men får nog sätta en "Debunked" på mitt första inlägg om det i skiftinge så undviker vi onödiga of-topic ämnen
Citera
2016-06-03, 20:42
  #375
Medlem
xxxslimxxxs avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...forsvaret-igen
Kanske börjar bli dags att utforska lite nogrannare där ute innan chansen försvinner och området blir otillgängligt
Citera
2016-06-07, 09:46
  #376
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...forsvaret-igen
Kanske börjar bli dags att utforska lite nogrannare där ute innan chansen försvinner och området blir otillgängligt
Finns nog en del roligt att titta på. Har tänkt att kolla där under helgen Häng med?
Citera
2016-07-27, 22:25
  #377
Medlem
Finns den något intressant i tumbo? har tänkt flera ggr när jag åkt förbi att det står två master på berget intill E20. diskarna verkar vara vända mot Arboga. sammnkoppling? jag hade gärna kikat runt själv. men det blir så trång med lastbilen😂
Citera
2016-08-11, 10:52
  #378
Medlem
HejOrangutangs avatar
Finns det något skoj i Eskilstuna förutom Kjula? Om ni inte vill berätta öppet PM:a gärna!
Citera
2016-08-16, 19:29
  #379
Medlem
Midnights avatar
Någon som har tips på övergivna torp, hus eller bondgårdar?
Citera
2016-08-18, 19:51
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx


Well i kjula har ju kommandoCentralen kring bas90 systemet plomberats sen växt igen med mossa och ogräs osv och det känns ungefär som att det är desm med det som kan ligga på sahl (OM de finns nått).


Tjena,

Jag har letat runt i Kjula efter var låg KC:n låg men inte hittat rätt.
Har du lust att dela med dig av positionen på den?
Citera
2016-08-23, 00:45
  #381
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slideways
Tjena,

Jag har letat runt i Kjula efter var låg KC:n låg men inte hittat rätt.
Har du lust att dela med dig av positionen på den?


http://glomdhistoria.se/project/kjula-flybas/
Kolla bild Nr10 så vet du exakt vad du ska leta efter näru cruisar runt där ute, exakt position kan ja inte då ja hittar bäst där ute när ja är där fysiskt sattsäga

ja har en följdfråga här till de som vet, vid flygplansficka nr2 eller 3 innan man kommer fram till hangaren står det ett grönaktigt skjul liknande föremål en bit in i buschen lite halv synligt vad är det för något?
Citera
2016-08-23, 17:46
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
http://glomdhistoria.se/project/kjula-flybas/
Kolla bild Nr10 så vet du exakt vad du ska leta efter näru cruisar runt där ute, exakt position kan ja inte då ja hittar bäst där ute när ja är där fysiskt sattsäga


Då är det rätt ställe jag varit vid.
Har petat lite i jorden och hittat betongfundamentet till ingången från bilden sett.
Undrar om man skulle orka gräva lite mer.

Har du varit vid "bunkern" av jord och plåt på sydsidan av fältet, bortom järnvägen?
Citera
2016-09-18, 07:50
  #383
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slideways
Då är det rätt ställe jag varit vid.
Har petat lite i jorden och hittat betongfundamentet till ingången från bilden sett.
Undrar om man skulle orka gräva lite mer.

Har du varit vid "bunkern" av jord och plåt på sydsidan av fältet, bortom järnvägen?

Jag har också varit o petat lite för några veckor sen. Är man ett gäng så kanske det går snabbare.

Är det någon som har koll på hur det ser ur i Folkesta? Kommunen har köpt ut husen och de flesta husen ska stå tomma men ägs nu av kommunen.
Citera
2016-09-19, 22:06
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Njae, någon skrev om omformarstationen och det finns bara en i hela Eskilstunaområdet, nämligen den i Skogstorp. Den är låst och används av ett lokalt företag.

Jaså?
Då kanske du vill vara vänlig och förklara vad det är för anläggning i norra änden av spårområdet på E-tuna stn som BV driftar?

L-J
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback