Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-30, 11:13
  #325
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uetuna
Någon som vet hur det står till med Balsta nu för tiden eller har någon ledtråd om vart det är?
Ledtråd om var Balsta musikslott ligger? Var du full när du skrev det där?
Citera
2015-09-27, 14:41
  #326
Medlem
Någon som har hittat nått intressant den senaste tiden?
Citera
2015-10-12, 20:35
  #327
Medlem
Katthoarderns avatar
Vill hälsa till den/dem som klipper upp alla bergrum i etuna.
Citera
2015-10-14, 20:13
  #328
Medlem
Katthoarderns avatar
Det verkar som att HCn ska bli låst igen för idag så kom det nån familj som såg att det stod öppet och tillkallade polis
Citera
2015-10-17, 15:23
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katthoardern
Det verkar som att HCn ska bli låst igen för idag så kom det nån familj som såg att det stod öppet och tillkallade polis

Djurgården?
Citera
2015-10-17, 21:02
  #330
Medlem
PM Katthoarden!
Citera
2015-10-18, 17:24
  #331
Medlem
Katthoarderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slideways
Djurgården?

jepp

Citat:
Ursprungligen postat av mackanmedkorv
PM Katthoarden!

så, kolla inboxen
Citera
2015-10-21, 08:01
  #332
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyschan
Hallå! dags att väcka lite liv i tråden igen. Jag är född och uppvuxen här i Eskilstuna och har väl på senare år börjat intressera mig för besök och utforskning av hemliga ställen/platser. Intresset väcktes tack vare Melker Becker, känd som producent och programledare i tv-serien hemliga svenska rum/svenska hemligheter. Galet bra serie! Har väl sett alla avsnitt minst 20 gånger och det är fortfarande lika spännande varje gång. Nog om detta! Jag vill dock poängtera att jag inte är någon person som är ute efter att vandalisera, om något är öppet händer det väl att jag kliver in MEN lämnar alltid allting orört. Det sägs att Balsta en gång varit ett gammalt mentalsjukhus, någon som vet något om detta?
För övrigt vore det kul att bilda någon slags grupp/klan där några stycken tillsammans utforskar och besöker ställen/platser här i Eskilstuna. Vore kul att lära känna nytt folk som man delar samma intresse med, men det kanske är en omöjlighet. Eller vad tror ni?
Jag är gärna med i en grupp! Lägg till mig på facebook om du vill. / Benne Edmark
Citera
2015-10-21, 08:25
  #333
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babagurgur
Jag är helt klart på men jag vet inte om det finns mycket i Etuna med omnejd.
Bie har jag besökt ett antal ggr och man hittar alltid nåt nytt spännande.
Har varit i Grecksåsar också och lokaliserat ett sändarannex. Tyvärr var min kamrat inte så sugen på att gå upp för det branta berget så vi vände vid grinden (som för övrigt va väl kamoflerad med skog på båda sidorna om grinden. Har även gjort några tappra försök att finna den s.k. rb 58 civ utan resultat. Men jag vet att den anläggningen huserar i något av två berg eller kanske båda.
Tog en sväng i samma veva när jag vart i Grecksåsar till Järnboås som påstås ha huserat HKV mil. Man ser inte mycket från någon väg så det är bara kängor kompass och ev andra förnödenheter som krävs för att granska skogen runt korpaberget.
Jag har bil och är inte främmande för en tripp omgående. Har semester 2 veckor till.
PM:a mig om någon/några är intresserade av ett bergrumsäventyr.
Vad är Bie? Kan du skicka karta kanske
Citera
2015-10-25, 21:47
  #334
Medlem
Katthoarderns avatar
Kan det vara så att HC eskilstuna faktist heter HC Leoparden? För där inne så ligger ju den här ritningen av vad jag tror är avloppet under HCn. http://postimg.org/image/bc8vq2jlv
Där nere i hörnet på ritningen står det ju Leoparden
Citera
2015-10-26, 13:01
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenneE
Vad är Bie? Kan du skicka karta kanske
Besök gärna Bieberget och omkringliggande anläggningar-förråd, det blir så schyssta bilder så med nya kamerorna.
Citera
2015-10-26, 13:43
  #336
Medlem
Vad menar herrn? Försökte skicka PM men gick ej...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback