Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-29, 21:16
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
det är ju bara du & jag som gjort inlägg (+nån), det är klart att jag inte vet vilka de andra är som läser och så men, jag tror inte att de som klottrar och förstör söker efter grejerna på flashback, utan mer att dom väljer objekt som dom ser eller upptäcker själva, kan man hoppas iaf sen rum och sådant som jag redan besökt och så tycker jag det är bättre om andra också får besöka och få glädje utav än att dom bara står riskerna med det är ju som sagt att det finns idioter som förstör men jag har iaf fått intrycket av att de som är aktiva här är som du & jag.

Du tror fel tyvärr. Erfarenheter visar att av 817 besökare så finns det oftast minst ett rötägg och det räcker. Jag delar din vision men om man inte är otroligt försiktig så tar det inte lång tid innan det inte finns något kvar att visa upp. Du är lite väl naiv i din syn på flashbackanvändarna. De allra flesta är INTE som du och DeNyfikna.

Mitt råd är att bara använda platsangivelser när det gäller okänsliga objekt (tack vare klottrare finns de knappt) eller som absolut sista utväg. De användare som är seriösa aktiva kan oftast ge mycket bra svar via PM.
Citera
2012-08-29, 23:12
  #206
Medlem
Se till att dom låser dörren istället. Måste finnas någon i stan som har ansvaret.
Citera
2012-08-30, 07:45
  #207
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infotizer
Se till att dom låser dörren istället. Måste finnas någon i stan som har ansvaret.
Varför då?
Citera
2012-09-01, 09:38
  #208
Medlem
knorrms avatar
Det gädjer mig att det är fart på tråden. Den har varit död under långa perioder.

Något jag funderat mycket på är kulvertarna som går under stan. Vad jag har hört så ska man kunna ta sig från stadshuset till sjukhuset genom dem. Nyfors lär ju också sitta ihop med dessa. Hur göra för att skaffa huvudnyckel?
Citera
2012-09-01, 18:46
  #209
Medlem
DeNyfiknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Det gädjer mig att det är fart på tråden. Den har varit död under långa perioder.

Något jag funderat mycket på är kulvertarna som går under stan. Vad jag har hört så ska man kunna ta sig från stadshuset till sjukhuset genom dem. Nyfors lär ju också sitta ihop med dessa. Hur göra för att skaffa huvudnyckel?

Känns föga troligt, http://kartor.eniro.se/m/9jKuU här har du sträckan.

Är 1500 meter långt, och går under vatten isåfall. Mer troligt är att det kanske kan gå någon form av kloak eller annat. Men inga kulvertar samma skrönor finns nog i alla städer.
Citera
2012-09-01, 19:55
  #210
Medlem
knorrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeNyfikna
Känns föga troligt, http://kartor.eniro.se/m/9jKuU här har du sträckan.

Är 1500 meter långt, och går under vatten isåfall. Mer troligt är att det kanske kan gå någon form av kloak eller annat. Men inga kulvertar samma skrönor finns nog i alla städer.

Detta måste undersökas närmre..
Citera
2012-09-02, 06:02
  #211
Medlem
EastClintfoods avatar
Nu är det många år sen sist jag flyttade ut från den staden, som kallades för eskilstuna. Massa goda minnen har man oxå genom vänner där.

Som ung var jag mycket på faktoriemuseområden, sen längst ner ån till där det numera finns höga bron, vägen man tar till alla dessa hamburgarkedjor. Om man hade otur så träffade man på vad som verkade vara heroinister, då gällde det och cykla iväg illa kvickt.. Med folk springanges efter.. Tror det var där jag slutade med äventyret, det kändes ej värt risken


http://www.youtube.com/watch?v=WElvE...feature=g-vrec
Citera
2012-09-02, 06:07
  #212
Medlem
EastClintfoods avatar
På den tiden undersökte jag efter fiskeplatser runt Assa, usch.. Och jag var då en liten pojk, runt 80 talet

edit: det fanns skumma platser runt ån.. men dit flockades alla pundarna, det gällde vara på sin vakt,

minns jag såg flera militäriska hus, tunnel.. men undvek till slut pga folket där
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2012-09-02 kl. 06:09.
Citera
2012-09-02, 06:13
  #213
Medlem
EastClintfoods avatar
Någon som kan bekräfta det eller fantasierar jag ihop saken? minns iaf det va inget kul just då.. fly för livet efter att undersökt nån tunnel
Citera
2012-09-02, 10:50
  #214
Medlem
knorrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Någon som kan bekräfta det eller fantasierar jag ihop saken? minns iaf det va inget kul just då.. fly för livet efter att undersökt nån tunnel

Det låter ju onekligen... föga troligt. Att heroinister skulle flockas längs med ån i Eskilstuna...

Kanske hade dina päron tutat i dig att alla skumma människor är heroinister?

Och att de skulle jagat dig verkar också ganska konstigt. Heroin är ju inte direkt en "upp och hoppa"-drog.
Citera
2012-09-03, 01:03
  #215
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Det låter ju onekligen... föga troligt. Att heroinister skulle flockas längs med ån i Eskilstuna...

Kanske hade dina päron tutat i dig att alla skumma människor är heroinister?

Och att de skulle jagat dig verkar också ganska konstigt. Heroin är ju inte direkt en "upp och hoppa"-drog.

Hehe var visst lite full jag men minns man fick undvika vissa platser och de fanns där, kanske hemlösa? så var det inte välkommet med en liten nyfiken pojke som cyklandes med fiskespö i ena handen kom fram

Vid ån där industri fanns fanns det fina områden för att utforska, ända ner till valhalla

Får nu försöka nyktra till och ursäktar mig för att varit offtopic.
Citera
2012-09-03, 18:35
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Det gädjer mig att det är fart på tråden. Den har varit död under långa perioder.

Något jag funderat mycket på är kulvertarna som går under stan. Vad jag har hört så ska man kunna ta sig från stadshuset till sjukhuset genom dem. Nyfors lär ju också sitta ihop med dessa. Hur göra för att skaffa huvudnyckel?

Enligt ett ex till mej som började sin karriär som vaktmästare på sjukhuset och då hade hon hand om postutdelningen så går kulvertarna i princip bara under själva sjukhuset med några få utstickare till närliggande byggnader.

Är väldigt tvekande till att det ska finnas något tunnel system att tala om i centrum runt stadshuset, i.o.m. att hela centrum som det ser ut idag är uppbyggt under väldigt lång tid.
Många av byggnaderna som finns kvar än är från sent 1800-tal och en del är ännu äldre.

Nyfors däremot har man ju hört rykten om all ifrån kulvertar till igenmurade garage sedan barnsben, sedan hur mycket sanning det finns i det är inget jag kan uttala mej om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback