Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-12, 16:54
  #169
Medlem
knorrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyCamel
Jag tyckte allt att jag såg en UE:are springa in i Tunaforsfabriken idag! Är det inte larmat?!

Jag tror inte att det är larmat, men jag förstår inte vad någon har där att hämta. Var där för några veckor sedan, i andra syften, och stället är helt tomt. Det som kan vara kul att se är väl "vinden".

Var och tittade vid ingången till det s.k. berget mellan Skjulsta och Alfa Laval nyligen. Snuten hade lagat dörren så om man vill in där igen så måste man nog bruka en hel del våld. Eskilstuna är en ganska torr stad när det kommer till UE. Ställen som blir tomma rivs illa kvickt. Hade turen att hinna titta lite i husen som stod bredvik sjukhuset (Jag tror de hette Tro, Hopp och Glädje), innan de fick ge plats åt bygget för nya polisstationen.
Citera
2012-06-11, 00:35
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Går det att ta sig över?

Den ena sidan är Hedlandet och den andra är Gillberga. Bägge sidorna går att ta sig till via landvägen. Dock är det väl 3mil mellan numera istället för 150m sedan bron rasade.
Citera
2012-06-14, 00:22
  #171
Medlem
LuckyCamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Var och tittade vid ingången till det s.k. berget mellan Skjulsta och Alfa Laval nyligen. Snuten hade lagat dörren så om man vill in där igen så måste man nog bruka en hel del våld.

Kollade du bakdörren? Jag var där för inte så länge sedan och jag tvivlar på att de har plomberat bakdörren
Citera
2012-06-14, 00:25
  #172
Medlem
LuckyCamels avatar
Det är ingen av er som är borta vid Kjula flygplats och letar? Finns en himla massa bunkrar i alla dess storlekar och former!
Citera
2012-06-14, 10:29
  #173
Medlem
knorrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyCamel
Kollade du bakdörren? Jag var där för inte så länge sedan och jag tvivlar på att de har plomberat bakdörren

Nej, det gjorde jag inte. Har jag rätt om du med bakdörren menar den dörr som vetter mot rälsen? Om inte så har jag något att leta efter.
Citera
2012-06-14, 21:19
  #174
Medlem
LuckyCamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Nej, det gjorde jag inte. Har jag rätt om du med bakdörren menar den dörr som vetter mot rälsen? Om inte så har jag något att leta efter.

Om man säger att man kollar rakt mot den stora ingången, så är den andra ingången högt upp mot vänster.. Det är som en ansats omringad med staket..

Om man ska gå dit inifrån så gå till nöddörren längst ned till vänster i gången:
http://tunaluffarna.files.wordpress....3/20.jpg?w=910
Fortsätt sedan tills du ser denna korridor:
http://tunaluffarna.files.wordpress....3/25.jpg?w=910
Du kommer då hitta ett maskinrum med en stege, klättra upp för stegen och öppna den stora ståldörren!
Citera
2012-06-20, 11:18
  #175
Medlem
http://www.pixbox.se/alb_show_id1244803_page0.html Bilder från ett välkänt ställe .
Citera
2012-06-20, 20:21
  #176
Medlem
LuckyCamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
http://www.pixbox.se/alb_show_id1244803_page0.html Bilder från ett välkänt ställe .

Skoj med många bra bilder, det tackar vi för!
Citera
2012-07-26, 11:52
  #177
Medlem
ArischManns avatar
Kan man få kordinater på det ställe ni menar tänkte dra ditt och fota någon dag
Citera
2012-07-31, 12:56
  #178
Medlem
LuckyCamels avatar
Det finns en ingång i Fröslunda under en parkering, någon som sitter på information? PM:a för plats!
Citera
2012-08-03, 00:33
  #179
Medlem
knorrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyCamel
Det finns en ingång i Fröslunda under en parkering, någon som sitter på information? PM:a för plats!

Jag har också spanat in det där stället, men det verkar som att man måste bryta lite för att komma in, och om vi pratar om samma ställe så ligger det ju en massa hus runtomkring. Antar att det är ett skyddsrum.
Citera
2012-08-04, 14:05
  #180
Medlem
LuckyCamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorrm
Jag har också spanat in det där stället, men det verkar som att man måste bryta lite för att komma in, och om vi pratar om samma ställe så ligger det ju en massa hus runtomkring. Antar att det är ett skyddsrum.


Ja precis! Det är ju ett problem, jag gick fram och kikade men kunde inte se någon "legit" väg in. Det var en väldigt kall luft som pumpades ut iaf, kände ingen lukt, så förhoppningsvis inget avlopp eller liknande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback