Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 20:02
  #133
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Står rätt mycket om detta här:

(FB) Stora tråden om att bära svart kostym (sammanslagen tråd /Mod)

(FB) Klädsel till bröllop (och andra tillställningar med angiven klädkod /Mod)


Ska ju inte ha svart slips till såklart. Känns som att svart kostym enbart är för begravning är ganska förlegat. Kolla in större galor liksom.

För övrigt så får jag ändra klädkoden. Var helt säker på att jag hade läst "mörk kostym" men det stod bara kavaj (kostym) 😊

Dock var jag mest nyfiken på vilket av skärpen folk tyckte var snyggast. Det över till lackskor kanske och det andra till andra svarta skor?
__________________
Senast redigerad av redhotchili 2017-01-03 kl. 20:04.
Citera
2017-01-04, 09:55
  #134
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Ska ju inte ha svart slips till såklart. Känns som att svart kostym enbart är för begravning är ganska förlegat. Kolla in större galor liksom.

För övrigt så får jag ändra klädkoden. Var helt säker på att jag hade läst "mörk kostym" men det stod bara kavaj (kostym) 😊

Dock var jag mest nyfiken på vilket av skärpen folk tyckte var snyggast. Det över till lackskor kanske och det andra till andra svarta skor?

Men nu är detta forumet för klassisk stil och då har det ingen större betydelse vad folk på galor har på sig. Om det "bara" är klädkod kavaj är det en smaksak vilket av dem du ska ha.
Citera
2017-01-04, 19:59
  #135
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Men nu är detta forumet för klassisk stil och då har det ingen större betydelse vad folk på galor har på sig. Om det "bara" är klädkod kavaj är det en smaksak vilket av dem du ska ha.

Tack 👍
Citera
2017-08-24, 02:10
  #136
Medlem
lakritcs avatar
Letar efter ett snyggt bälte i cognac (något åt det mörkare hållet), 3,5 cm brett med spänne. Behöver inte vara något exklusivt, snarare positivt om det är i prisklassen <600 kr. Har finkammat Ebay, Amazon, Tradera, Levi's, Lee, JC, Zalando, H&M, MQ, Bestofbrands, Careofcarl, Stayhard, Nlyman, Zoovillage, Esprit, Jack&Jones, Dressman, Brothers, GANT, VFO, Åhlens, Kappahl, ASOS, GAP, Aliexpress, Banana Republic, CT, TML. Praktiskt taget vänt upp och ner på varje sten. Bälte med spännen är verkligen sällsynta så att dessutom hitta ett i rätt färg och nyans är ju minst sagt en utmaning.

Har hittat ett passande i USA som väl landar på c:a 700 kr med frakt och moms. Känns lite extremt att man ska behöva importera dock.
Citera
2017-08-24, 09:10
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Letar efter ett snyggt bälte i cognac (något åt det mörkare hållet), 3,5 cm brett med spänne. Behöver inte vara något exklusivt, snarare positivt om det är i prisklassen <600 kr. Har finkammat Ebay, Amazon, Tradera, Levi's, Lee, JC, Zalando, H&M, MQ, Bestofbrands, Careofcarl, Stayhard, Nlyman, Zoovillage, Esprit, Jack&Jones, Dressman, Brothers, GANT, VFO, Åhlens, Kappahl, ASOS, GAP, Aliexpress, Banana Republic, CT, TML. Praktiskt taget vänt upp och ner på varje sten. Bälte med spännen är verkligen sällsynta så att dessutom hitta ett i rätt färg och nyans är ju minst sagt en utmaning.

Har hittat ett passande i USA som väl landar på c:a 700 kr med frakt och moms. Känns lite extremt att man ska behöva importera dock.

Saddler har ett brett utbud.
Citera
2017-08-24, 18:35
  #138
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Letar efter ett snyggt bälte i cognac (något åt det mörkare hållet), 3,5 cm brett med spänne. Behöver inte vara något exklusivt, snarare positivt om det är i prisklassen <600 kr. Har finkammat Ebay, Amazon, Tradera, Levi's, Lee, JC, Zalando, H&M, MQ, Bestofbrands, Careofcarl, Stayhard, Nlyman, Zoovillage, Esprit, Jack&Jones, Dressman, Brothers, GANT, VFO, Åhlens, Kappahl, ASOS, GAP, Aliexpress, Banana Republic, CT, TML. Praktiskt taget vänt upp och ner på varje sten. Bälte med spännen är verkligen sällsynta så att dessutom hitta ett i rätt färg och nyans är ju minst sagt en utmaning.

Har hittat ett passande i USA som väl landar på c:a 700 kr med frakt och moms. Känns lite extremt att man ska behöva importera dock.

https://bergbergstore.com/leather-go...lt-cognac.html

Kanske kan vara något?
Citera
2017-12-12, 10:59
  #139
Medlem
Varför är den minsta storleken på bälten 85 i affärerna? Jag gillar att ha mina byxor precis under naveln då de helt enkelt sitter bättre, men om jag har storlek 85 i det mittersta hållet åker de ner till där kalsongerna sitter, alltså vid höfterna, vilket leder till att jag visar rumpan när jag böjer mig ner och de sitter generellt dåligt. Är jag XS och behöver handla mindre byxor och handla bälten på nätet eller är det menat att vara såhär?
__________________
Senast redigerad av Magnusiusm 2017-12-12 kl. 11:16.
Citera
2017-12-12, 11:13
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusiusm
Varför är den minsta storleken på bälten 85 i affärerna? Jag gillar att ha mina byxor under naveln då de helt enkelt sitter bättre, men om jag har storlek 85 i det mittersta hållet åker de ner till där kalsongerna sitter, alltså vid höfterna, vilket leder till att jag visar rumpan när jag böjer mig ner och de sitter generellt dåligt. Är jag XS och behöver handla mindre byxor och handla bälten på nätet eller är det menat att vara såhär?

Titta på ett flätat bälte eller i textil så är du inte beroende av hålen i bälten eftersom de inte finns.
Citera
2017-12-12, 11:52
  #141
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusiusm
Varför är den minsta storleken på bälten 85 i affärerna? Jag gillar att ha mina byxor precis under naveln då de helt enkelt sitter bättre, men om jag har storlek 85 i det mittersta hållet åker de ner till där kalsongerna sitter, alltså vid höfterna, vilket leder till att jag visar rumpan när jag böjer mig ner och de sitter generellt dåligt. Är jag XS och behöver handla mindre byxor och handla bälten på nätet eller är det menat att vara såhär?

Många bälten går att klippa kortare själv. Ska inte vara några problem att hitta en sådan modell. Annars får du väl börja ha mer smör på smörgåsen.
Citera
2018-03-16, 11:05
  #142
Medlem
Någon som har tanke kring vilket bälte som hade kunnat tänkas matcha ett par Loake 1880 Mahogany Burnished Claf skor? Enligt Loake själva så har de inget som riktigt matchar.

https://www.careofcarl.com/sv/artikl...gany-calf.html
Citera
2018-03-16, 16:45
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanlig.
Någon som har tanke kring vilket bälte som hade kunnat tänkas matcha ett par Loake 1880 Mahogany Burnished Claf skor? Enligt Loake själva så har de inget som riktigt matchar.

https://www.careofcarl.com/sv/artikl...gany-calf.html

En googling senare så har du y här två exempel som absolut funkar. Inte exakt ton men så när inpå. Alternativt köp ljusare och mörka ner

https://www.thebritishbeltcompany.co.uk/burley

https://www.johnstonmurphy.com/johns...belt/2998.html
Citera
2020-12-11, 14:22
  #144
Medlem
Letar efter stilrena bälten till kostymbyxor/chinos. Är inne på Myrqvist - men alla var slut. Kollade sedan Meermin, nästan alla slut där med. Till slut Saddler, i princip allt slut där med. Är det en ny epidemi att alla bälten är slut hela tiden, eller har jag bara otur? Mitt maxpris är 600 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback