2014-03-22, 13:21
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Kollade upp senaste husvagnen vid Högdalstoppen/Fagersjövägen via appen kolla reg nr:

Husvagn ALZ 160 är avställd för 13 år sedan (2001-03-13)
Den får med andra ord inte rulla på svenska vägar, ändå har den lyckats ta sig till högdalstoppen

Märkligt
Har du kontaktat statsdelförvaltningen/polisen som jag rekommenderade i detta inlägg?
(FB) Romska läger i Sverige

Även om de gärna ignorerar problemet så har de faktiskt en skyldighet att se till att olagliga husvagnsläger inte uppförs på allmän mark och att avställda fordon inte körs på Svenska vägar.

Jag ska nog ta en sväng förbi där någon gång nästa vecka för att dokumentera och samla bevis som jag sedan skickar till polisen/stadsdelförvaltningen så att de rycker sig i kragen och med sin passivitet låter dessa zigenska invadörer förstöra Sverige,rekommenderar att du gör det samma.

Även om det är bra att du och andra håller oss updaterade här på FB så är det viktigt att ni faktiskt kontaktar myndighterna och sätter press på dem så att de gör något åt saken.
Senast redigerad av rojas 2014-03-22 kl. 13:27.
2014-03-22, 14:04
Medlem
BorgeHs avatar
Skrämmande vilken patetiskt pk-indoktrinerad människa fröken Anna Silver verkar vara. Det är verkligen en skräckupplevelse att läsa hennes facebook-sida: https://www.facebook.com/hogdalenmisar

Hur har hon och många andra som skriver på denna sida kunnat bli så aningslösa och godtrogna? Vad är fel i vår skolutbildning?

Jag ser framför mig fortsättningen på denna "trevliga" historia för fröken Silver. Hennes zigenarvän David gör henne gravid och ger henne samtidigt någon trevlig sjukdom. Efter ett tag tröttnar han på småbarnsskrik och att leva ihop med en godhetsapostel och vill istället flytta runt eller hem till sin tiggarby i Rumänien. Han verkar ju ha lite andra blatte-intressen (bilar, boxning, spänna muskler) än fröken Silver:

https://www.facebook.com/davyd.davys/photos

Fröken Silver vägrar naturligtvis att bo i möglig husvagn och skita i buske på zigenarvis. Hennes toppenkille David spöar självklart upp henne på blatte-vis för att få henne på bättre tankar alternativt hyra ut henne till sina kompisar. Ett ett tag får fröken Silver nog av gullgossen, då drar han men försöker naturligtvis sälja och tömma hennes lägenhet på allt av värde innan. Fröken Silver tillbringar senare sin framtid med att dra sin barnvagn och leda sina ligist-ungar mellan soc, sin sunkiga lägenhet och ICA-affären där hon möter släktingar till sin "älskling" David som sitter med pappmuggen och ber henne om allmosor. Deperat frågar hon dem om David och understöd, de bara ler med sina tandlösa käftar.

När hon blir äldre och nedknarkad försöker hon på känt manér trycka en tårta i ansiktet vid en boksignering med Sveriges nästa statsminister J. Åkesson...

Varför agerar inte polisen snabbare med alla dessa läger? Var är schaktmaskinerna och bandtraktorerna? Var är boskapsvagnarna för att deportera zigenarna till gränsen?

Vad tror ni händer om någon svensk försöker bygga en by på någon mark utan lov?
Senast redigerad av BorgeH 2014-03-22 kl. 14:57.
2014-03-22, 14:39
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Här alltså...

http://www.hitta.se/karta?ref=start#from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&c enter=6572372:1628945&type=map&zl=11&bounds=657183 8:1627844,6573186:1630576&viewtype=streetview&head ing=16.263196418198948
Din länk visar bara en bild på sverige.
2014-03-22, 14:42
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Har du kontaktat statsdelförvaltningen/polisen som jag rekommenderade i detta inlägg?

Även om de gärna ignorerar problemet så har de faktiskt en skyldighet att se till att olagliga husvagnsläger inte uppförs på allmän mark och att avställda fordon inte körs på Svenska vägar.

Jag ska nog ta en sväng förbi där någon gång nästa vecka för att dokumentera och samla bevis som jag sedan skickar till polisen/stadsdelförvaltningen så att de rycker sig i kragen och med sin passivitet låter dessa zigenska invadörer förstöra Sverige,rekommenderar att du gör det samma.

Även om det är bra att du och andra håller oss updaterade här på FB så är det viktigt att ni faktiskt kontaktar myndighterna och sätter press på dem så att de gör något åt saken.

Jag kontaktade polisen på 114 14 och gjorde en anmälan. Polisen sa att flera hade ringt in angående detta läger. Tyvärr verkar det inte ha resulterat i något ännu.
2014-03-23, 09:20
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas

Du har helt rätt, visst är det förbjudet att uppföra permanent husvagnsläger/skjul på allmän mark.
Slänga avfall/avföring i naturen, hugga ner träd, framföra avställda fordon på vägarna. Precis allt detta är förbjudet.
Problemet är att enligt svensk lag är det Kronofogden som står för avhysning och det är en lång process innan detta kan ske. Vi behöver en lagändring eller att alla kommuner bestämmer sig för nya regler för att snabba på processen tror jag. Ang fordon och husvagnar som är avställda och ändå framförs, behövs ju kontroller. Egentligen borde alla dessa männinskor som bryter mot lagen i Sverige avvisas.
2014-03-24, 18:49
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Din länk visar bara en bild på sverige.

Länken funkar för mig, den visar en fotbollsplan och dess parkering och vattentornet.
Den ligger vid Fagersjövägen mitt emellan Fagersjö och Hökarängen.

Ett stenkast från lägren i Högdalen.

Testa en annan browser.
2014-03-25, 13:25
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Läste på www.eU-upplysningen.se och där framgår det att Rumänien och Bulgarien inte är med i Schengenavtalet,så de räknas som EU medborgare.
Det måste finnas fler steg för våra myndigheter.Vad jag vet finns det ingen info om dessa Romer har registrerat sig hos våra myndigheter.För jag tror att de stannar längre än tre månader.
http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/Vad-EU-gor/Schengen-och-fri-rorlighet-for-personer/
(...)
Är det någon som sett ifall det här har tagits upp i någon tidning eller av någon representant i berörd kommun?
Jag tror att de missat att Bulgarien och Rumänien inte ingår i Schengen och de kan därmed ställa lite hårdare krav om medel för försörjning.
Tiggeri och liknande kan inte räknas in här.Det kan inte vara meningen eller är det med benämningen självförsörjande?
Här måste väl de styrande ändå ha menat personer som har en och annan miljon på bankkontot?
Finns det någon praxis vad man menar med självförsörjande?
Regeln att man måste registrera sig om man planerar stanna längre än tre månader föreslås slopas i Sverige:
http://taxmatters.pwc.se/antligen-forslag-om-att-slopa-registrering-av-uppehallsratt-for-eu-ees-medborgare
Föreslås trä i kraft 1 maj 2014.
"Äntligen" ...
2014-03-25, 13:31
Medlem
Hm.. om man tar bort registreringen av när folk som enligt regler får stanna i högst 3 månader, hur ska man då veta hur länge de varit i Sverige?

Känns som att Sverige är den största tiggaren av alla, vi tigger om problem. Men jag kan samtidigt förstå tankegången. Om folk får vistas i Sverige utan tillstånd och åtkomst till alla rättigheter som svenska medborgare har, då skapas en väldigt stor grupp av BILLIG ARBETSKRAFT.

Vi får en situation liknande den i USA där man mycket billigt kan få arbetskraft från illegala invandrare från Mexico, de sliter och jobbar 50-60 timmar i veckan för minimilöner om ens det. Som företagare är det ett drömläge. Vi kan få allt skitgöra gjort för inga pengar alls.

Samtidigt finns det såklart fördelar även för de som har pengar. De kan välja att bosätta sig i Sverige och helt strunta i myndigheterna. I princip, de kan bo och bedriva verksamheter i Sverige utan att bekymra sig om uppehållstillstånd. För ingen kommer att veta hur länge man varit i Sverige. Man kan behålla alla sina bidrag från hemlandet för inte ens hemlandet vet om att man flyttat utomlands i ett par år.
2014-03-25, 13:43
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Vi får en situation liknande den i USA där man mycket billigt kan få arbetskraft från illegala invandrare från Mexico, de sliter och jobbar 50-60 timmar i veckan för minimilöner om ens det. Som företagare är det ett drömläge. Vi kan få allt skitgöra gjort för inga pengar alls.

Vilka jobb är romerna kvalificerade till egentligen? Vi har inga plantager där man behöver manuell arbetskraft. Skogsbruket kräver att man kan hantera högteknologiska maskiner. För service yrken krävs att man kan kommunicera med sina kunder. Städbranchen kanske? Men med tanke på hur det ser ut vid "boplatserna" så verkar man inte klara av att hålla rent omkring sig.

Vem skulle anställa en tiggande rom?
2014-03-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Om folk får vistas i Sverige utan tillstånd och åtkomst till alla rättigheter som svenska medborgare har, då skapas en väldigt stor grupp av BILLIG ARBETSKRAFT.
Samtidigt som man undergräver fackföreningsrörelsens ställning.
2014-03-25, 13:55
Medlem
Nigerias.Vitastes avatar
Kanne inte Grisen (RF) och Jimmie hitta på något vettigt så vi får slut på dessa jävla tiggare med deras "sjuka" barn och allt vad dom kallar det för.

Det här borde dessutom vara olagligt, skulle en (vanlig) svensk göra så där skulle dom bli haffade nästan direkt men när polisen kommer efter dessa svettdoftande kulturspridare blir det kaos i median.

Nej fyfan för dagens samhälle!
2014-03-25, 13:58
Medlem
i.b.ms avatar
För att Romerna skall kunna bli "billig arbetskraft" så måste de först vilja ha jobb och sedan måste de hitta någon som anställer dem.

Personligen så vet jag inte vilket av dessa två som är mer otroligt, romer som vill jobba eller folk som vill anställa dem. Sammantaget handlar det mer om science fiction än ett realistisk scenario...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in