http://story.aftonbladet.se/tiggarna
Jag vill börja med att säga att jag inte är rasist på något sätt. Är själv invandrare, har inget emot tiggarna då de inte gör mig något och ja, de brukar få en slant någon gång samt burkar jag har över hemma. Hur som hellst nu över till de jag vill komma fram till. Jag hade hört talas om det här lägret och sett det på bilder men inte förens jag tog mig dit själv för att kolla läget som jag verkligen fick en chock. Området är inhängnat, det finns två stabila grindar till infarten, de står öppna. Många rumäner var ute och städa runt omkring, eller om de samlade skräp till sina eldar, vad vet jag. Jag hälsade iallafall, de log glatt tillbaka och sa hej. Varför gör inte Malmö stad något åt det här problemet? Har grindarna alltid stått öppet för vem som hellst? Varför i helvete vill man inte ta tag i detta? De som har bosatt sig i pildammsparken kommer bli "vräkta" men de har ju till 6:e april på sig. Det ska bli spännande att se hur Malmö stad löser detta.
Vad bör man göra för att få ordning på detta allvarliga problemet?
Snälla, om ni ska skriva om hur mycket ni hatar tiggare och invadring m.m så håll det för er själva. Jag vill mest diskutera vilka åtgärder man bör ta till för att förhindra detta.
Norge förbjöd ju allt tiggeri, någon som vet om de har lyckats?