Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-07-14, 11:56
  #25
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av can911
Hej !
Jag är glad att du frågar detta, eftersom du är helt ute och cyklar just nu, haha Först och främst ska du veta att SJÄLVMORD inte ens är tillåtet inom islam, det är Haram. Det är heller inte tillåtet att döda oskyldiga människor inom Islam, alltså begår man två stora synder genom att spränga sig själv. Ett liv är heligt och det är Gud som ger och tar enligt Islam. Detta med martyr, det är INTE sant att islam säger att du får en plats i himlen direkt om du spränger dig själv i luften. Tvärtom, har jag läst att Islam menar att man blir martyr om man i ett krig har försökt skydda sitt folk och skapa fred. Inom islam fortsätter man vara kvar i graven tills domedagen då Gud väcker alla döda. Så nej, självmordsattentat och att döda oskyldiga människor är STRÄNGT förbjudet inom islam, det finns alltid människor som tolkar fel och sprider en dålig bild av islam.

Jo men det pekar ju ut vad jag undrar, shia och sunni är ju just fiender och då är det tillåtet att döda om jag förstår det rätt, för att skydda sitt folk. I dagarna två har de nu självmords-bombat ihjäl varandra under ramadan och man löser det tydligen genom att bomba varandra efter bönen. Men jag har inte fått svar på just det här med ramadan och mördandet, hänger de ihop eller är det hadither man ska gå efter för att leta upp de man ska mörda? Avhållandet från mat och dryck kan jag inte få svar på heller, om det gäller dessa jihadister?

http://www.sydsvenskan.se/varlden/sj...de-tio-i-irak/

http://unicef.se/nyheter/sjalvmordsbombning-i-irak-igar

Iraq has been hit by a surge in violence that has killed more than 2,500 people have been killed this year, including over 310 this month alone.

Read more: http://www.foxnews.com/world/2013/07...#ixzz2Z0oYLmpb
Citera
2013-07-14, 22:18
  #26
Medlem
can911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Den som är ute och cyklar är du.

1. Självmord må inte vara tillåtet inom islam men att dö under Jihad är inte självmord.

2. Kuffar räknas inte som oskyldiga människor, andra muslimer får man ej döda eller ens ljuga för, men otrogna hundar göre sig icke besvär.

3. Självklart blir du martyr när du skyddar andra muslimer, islams folk är just muslimerna och inga andra.

4. Exakt, stör man den islamiska ordningen är man toast!

För att sammanfatta, den enda kärlek och respekt man hittar i Koranen är den för det egna folket = muslimer. Kuffar ska "motarbetas" och om du har tur kan du få leva som icketroende bara du inte hotar islam på något sätt.

Nu blev väl detta offtopic, men ditt svar som jag svarade på är ju också ganska offtopic och enbart ett löjligt försök att sprida kärlekens religion.

Ang ditt medicinerande är det antidepressiva ni går på? Sen ser jag inget skäl till att ge er tillåtelse att göka bara för att ni inte avhåller er från att äta, hade jag varit eran imam hade ni fått en jävla utskällning.

Jasså gör jag det ? Hmm, tror det är tvärt om faktiskt. Det beror på din definition av Jihad, för vad är Jihad egentligen ? Den frågan måste du ställa dig, är det kampen mot det onda INOM OSS själva, eller är det att man ska skydda muslimer? Kuffar ? Alla tolkar koranen på olika sätt hörru du, Judar och Kristna nämns som BOKENS folk, dvs troende. När islam spreds lät araberna de kristna och judarna behålla sin religion eftersom vi alla tror på samma gud och har samma ursprung - Abraham. Respekten i koranen är inte bara enbart för muslimerna !
"Och du skall helt säkert finna att de som kommer dem närmast i vänskap av alla människor är de som säger "Vi är kristna"; det finns nämligen bland dem präster och ordensfolk, som sällan visar högmod."

(Koranen 5:82)


Koranen nämner även respekt för kloster, kyrkor samt Synagogor !
"…Och om Gud inte höll tillbaka [vissa] människor med andra [som redskap] skulle helt visst kloster och kyrkor, synagogor och moskéer där Guds namn åkallas utan uppehåll, ha jämnats med marken. Ja, Gud skall bistå alla som strävar för Hans sak - hos Gud ligger all styrka, all makt.."

Get your facts right, jag vet att det finns verser i Koranen som man verkligen blir chockad över, men det beror på hur du tolkar det, trevligt att diskutera. Läs gärna artikeln nedantill. (källan) http://www.islamguiden.com/bokensfol...l#.UeMGmWR5zjk
Citera
2013-07-15, 11:40
  #27
Medlem
En intressant fråga infinner sig i skärlinjen mellan denna tråd och detta inlägg i "muslimska busschaufförer under fastan"-tråden.

Om man är muslim och porrskådis mitt i en filminspelning som infaller under ramadan, får man då skjuta upp avhållsamheten tills filmen är klar? Eller kan man spela in porrfilm då solen gått ner som muslim under ramadan?
Citera
2013-07-17, 00:10
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av can911
Salam Alaikum !

Vad säger islam om att ha sex med sin partner under Ramadan på dagen även om man inte kan fasta av någon anledning. Eller gäller det bara de som fastar ?

Ramadan Kareem.
Du ställer ju frågan i rätt ställe.
Tror du att nån här skall göra en fatwa?
Gå ställ frågan till en mufti, inte på flashback, idiot.
Citera
2013-07-17, 10:56
  #29
Medlem
can911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-Noire
Du ställer ju frågan i rätt ställe.
Tror du att nån här skall göra en fatwa?
Gå ställ frågan till en mufti, inte på flashback, idiot.
Ojdå, det märks att du är riktigt ouppfostrad.
Citera
2013-07-19, 02:28
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av can911
Salam Alaikum !

Vad säger islam om att ha sex med sin partner under Ramadan på dagen även om man inte kan fasta av någon anledning. Eller gäller det bara de som fastar ?

Ramadan Kareem.

Hej. Ingen riktigt passande sida att ställa en just sådan fråga, men, vilken lära är det du följer inom Islam, för bäst tillämpad svar?
Citera
2017-06-13, 17:04
  #31
Avstängd
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Sex ska man avstå. Om man knullar ändå så ska man absolut INTE svälja satsen innan solen går ner.
Ja, detta har jag också hört är det som gäller. Jag hade för ett par år sedan en muslimsk flickvän. Hon sa att det var denna princip som gällde för henne och hennes muslimska tjejkompisar.
Citera
2017-06-15, 15:35
  #32
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av can911
När islam spreds lät araberna de kristna och judarna behålla sin religion eftersom vi alla tror på samma gud och har samma ursprung - Abraham. Respekten i koranen är inte bara enbart för muslimerna !
"Och du skall helt säkert finna att de som kommer dem närmast i vänskap av alla människor är de som säger "Vi är kristna"; det finns nämligen bland dem präster och ordensfolk, som sällan visar högmod."

(Koranen 5:82)

Jo, judar och kristna fick behålla livet utan att konvertera till islam mot att de fick betala särskilda skatter.

Citat:
Ursprungligen postat av can911
Koranen nämner även respekt för kloster, kyrkor samt Synagogor !
"…Och om Gud inte höll tillbaka [vissa] människor med andra [som redskap] skulle helt visst kloster och kyrkor, synagogor och moskéer där Guds namn åkallas utan uppehåll, ha jämnats med marken. Ja, Gud skall bistå alla som strävar för Hans sak - hos Gud ligger all styrka, all makt.."

Hedningar och naturreligioner, buddhister, hinduer de accepteras inte av islam.
Citat:
Ursprungligen postat av can911
(Koranen 17:70)
"…om någon dödar en människa, som inte själv har dödat någon eller försökt störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv, skall det anses som om han hade dödat hela människosläktet. Och om någon räddar ett människoliv, skall det anses som om han hade räddat hela människosläktet…"

Jag sprider sedefördärv!
Jag följer svenska hedniska sedvänjor kring jul (ex julskinka och gröt till tomten), påskris (istället för majande med björkris på förstukvisten) och dans vid midsommar med sill och nubbe, allihop är icke kristna sedvänjor. De dödas själar hedrar jag vid allhelgonahelgen (som motsvarar höstens hedniska alfablot till förfäderna).
Koranen säger att jag förtjänar att mördas enligt versen du citerade, för jag har "fel"/andra sedvänjor än muslimer, judar och kristna. Jag har Svenska sedvanor och en nordisk folktro.

Jag försöker hålla fred med både skogsrå, vättar och människor, men när man citerar koranverser som säger att det är ok att döda folk som mig med "fel" sedvanor då blir jag försvarsinställd.

Koranen är knappast för religionsfrihet.
__________________
Senast redigerad av TunderTarFyr 2017-06-15 kl. 15:50.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback