Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-11, 10:44
Medlem
Jag är egen företagare och nu har mitt kundregister växt så pass att det inte går att maila via hotmail/gmail m.m.

Letar efter ett mailprogram som skickar till flera tusen mottagare (ej spam)
Vilket kan ni rekommendera?
Citera
2013-07-11, 15:47
Medlem
Joomlas avatar
Är det en mail-tjänst/-leverantör du söker, eller ett program för att mejla?

Vilket som tycker jag att gmail/hotmail känns oseriöst som företagare. Jag antar att du redan har en hemsida+domän och mest professionellt är i mina ögon att fixa en mejl i format av namn@hemsida.domän.

Edit: Hotmail och Gmail är ju några av de större leverantörerna som gissningsvis hanterar mejlen du skickar till dina kunder. Jag vet inte hur skräppostfiltreringen fungerar där, men en viss risk för att du svartlistas finns om du skickas massmejl.
Citera
2013-07-11, 19:16
Medlem
Tack för svar joomla!

Jag har ett totalt kundregister på ca 17 000 namn (har 3 företag inom samma branch)
Det är ett program för att maila till alla samtidigt som jag önskar köpa.
Gmail och hotmail skickar endast till 500 åt gången och som du skriver så kan jag svartlistas där trots att vi är ett seriöst företag.

Jag köpte ett mailprogram för 10 år sedan men minns ej namnet på företaget/programmet.
Citera
2013-07-11, 19:33
Medlem
systems avatar
Vid så stor mängd mottagare hade jag nog slutat leta efter program och istället sökt mig en tjänst som erbjuder möjligheten du söker samt fler funktioner.

Apsis är väl fortfarande marknadsledande i Sverige gissar jag, men jag antar att andra aktörer finns och därmed kan vara intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in