Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-10, 22:05
  #1
Medlem
Hej!

Hade tänkt att fråga en kille som jag har jobbat med ett tag om han skulle vilja skaffa företag, dock är denna kille 20år äldre så därför skulle jag vilja förbereda mig väl innan jag frågar honom.

vad kan vara bra att ta reda på i förväg och ordna innan man frågar någon om denne skulle vilja starta företag för att få denne övertygad?

Med vänlig hälsning Sailrace
Citera
2013-07-10, 22:25
  #2
Medlem
Hur mycket pengar det snackas om i vinst, och om din företags ide är bra och genomtänkt dessutom hur du presenterar förslaget.
Citera
2013-07-12, 13:44
  #3
Medlem
? Förstår inte vad du skall fråga om. Starta ett företag med dig?

Men: googla "bok starta företag" låna läs 3 stycken olika (spelar inte så stor roll vilka). Skriv därefter ner en affärplan (vad det är kommer du lära dig i böckerna). Testa att förklara företaget för någon vän som kan ge lite feedback.

Viktigaste frågan: Varför skall han starta ett företag med DIG?

Misslyckas du skriva en affärsplan är dete också bra, för så vet du att du inte kommer klara av det och kan lägga planen i papperskorgen och göra något annat istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback