Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 19:37
  #457
Avstängd
wazzobazzos avatar
Det är väldigt mycket vattentramp, synd om negrer och hata vita män nu...börjar bi tröttsamt.
Citera
2017-06-26, 20:59
  #458
Medlem
Tampiss avatar
Tyvärr en ruskigt dålig säsong. Tack och lov instämmer större delen av min umgängeskrets i detta.
Pga den låga kvalitén så köpte jag inte längre de lite mer orealistiska sakerna och började störa mig på allt och alla.

Spoilers för hela säsongen.

Citera
2017-06-27, 19:57
  #459
Medlem
Energiknippes avatar
Bara att hålla med ovanstående, riktigt svag säsong. Den ena orimligheten efter den andra kom. Tänkte också på det där med antalet fångar, märklig miss. Gissar att det även kommer en säsong sex men den kommer jag inte se.

Netflix borde verkligen avsluta H.O.C samt denna.
Citera
2017-06-27, 20:31
  #460
Medlem
Vad har hänt? Har man helt tappt serien. Någon som kan svara på om man bytt manusförfattare eller något annat. Fy fan vad dåligt detta är.
Citera
2017-06-27, 20:35
  #461
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Bara att hålla med ovanstående, riktigt svag säsong. Den ena orimligheten efter den andra kom. Tänkte också på det där med antalet fångar, märklig miss. Gissar att det även kommer en säsong sex men den kommer jag inte se.

Netflix borde verkligen avsluta H.O.C samt denna.

Båda serierna tappade mycket efter säsong tre.

Denna gav jag dock upp redan efter två avsnitt in i säsong fyra.

HOC dock inte lika stort tapp så där lär jag se klart.

Hade inte Jenji Kohan lite samma problem med Weeds ?
Citera
2017-06-27, 21:03
  #462
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Båda serierna tappade mycket efter säsong tre.

Denna gav jag dock upp redan efter två avsnitt in i säsong fyra.

HOC dock inte lika stort tapp så där lär jag se klart.

Hade inte Jenji Kohan lite samma problem med Weeds ?

Weeds gick absolut på tomgång men den spårade inte ut lika mycket som O.I.T.N.B om jag minns det hela korrekt. Det är visserligen en dramakomedi, men nu tog ju "komedin" över helt och hållet. Det blev bara för mycket.
Citera
2017-06-27, 21:32
  #463
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Bara att hålla med ovanstående, riktigt svag säsong. Den ena orimligheten efter den andra kom. Tänkte också på det där med antalet fångar, märklig miss. Gissar att det även kommer en säsong sex men den kommer jag inte se.

Netflix borde verkligen avsluta H.O.C samt denna.

"In February 2016, the series was renewed for a fifth, sixth, and seventh season".

Säsong sex och sju lär bli klassiska "bakfull och/eller sjuk"-serier man halvslumrar till när man ligger och dör i soffan.
Citera
2017-06-27, 21:42
  #464
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
"In February 2016, the series was renewed for a fifth, sixth, and seventh season".

Säsong sex och sju lär bli klassiska "bakfull och/eller sjuk"-serier man halvslumrar till när man ligger och dör i soffan.

Sex och sju? De hade chansen nu att få ett bra slut. Det börjar bli lite löjligt med Pipers flashbacks nu när hon åldrats några år...
Citera
2017-06-28, 08:34
  #465
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Tyvärr en ruskigt dålig säsong. Tack och lov instämmer större delen av min umgängeskrets i detta.
Pga den låga kvalitén så köpte jag inte längre de lite mer orealistiska sakerna och började störa mig på allt och alla.

Spoilers för hela säsongen.


Vilken del av fängelset som inte var medvetna om upproret tänker du på?
Citera
2017-06-28, 12:16
  #466
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Vilken del av fängelset som inte var medvetna om upproret tänker du på?


Jag kan ha missförstått/somnat och drömt.
Citera
2017-06-29, 10:29
  #467
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Oj, vad dåligt detta är/blivit! BS
Citera
2017-06-29, 11:15
  #468
Medlem
NickLidstroms avatar
Ingen karaktär är ju intressant längre, man vill ju bara gömma sig i kudden när det handlar om Piper. Skriv ut den karaktären, det är över nu. In med helt nytt folk och nya historier, behåller man samma människor i alla säsonger så är det oundvikligt att det blir dåligt. Det tar slut på idéer och det är då serierna spårar ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback