Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-03, 21:51
  #37
Medlem
Stämmer det att man får effekt på ketogan även om man går på sub eller krockar dom? Har för mig att ja hört nångång att man kan ta det trots subben, men skulle vilja veta om det stämmer.
Citera
2016-01-04, 07:19
  #38
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Ketogan är en av de få etablerade smärtstillande droger ja inte kunnat testa ännu. Hur sällsynt är denna drog? Och hur många mg oxy motsvarar hur många mg ketogan ungefär?
Citera
2016-01-04, 07:45
  #39
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Kan kanske få tag på några stolpiller ketogan 10mg/50mg är dom något att ha? Är det 10mg ketogan i dom bara? Hur många behöver man av dessa för att få ett ok rus? Har rätt hög tolerans nu pga subutex beroende tyvärr, men har tagit en paus nu för att få ner toleransen. Skulle man kunna skjuta dessa stolpiller på något sett eller blir det bara en stor röra av detta?
Mvh
Citera
2016-01-05, 18:02
  #40
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Testade 5st 10/50mg ketogan suppar vart inte jätteimponerad men visst vart man lite go, hade velat skjuta dom men kändes inte så hälsosamt med att skjuta supp eller är det lungt?
Citera
2016-01-22, 16:30
  #41
Medlem
Ställde den här frågan i subutex-tråden men fick inge svar så jag testar här istället.

Blockerar buprenorfin (subutex) Ketogan? Tror jag hört att det inte gör det, men är inte säker. Vad får man annars mot svår smärta på sjukhusen om man går på sub? Jag får det alltså lagligt - buprenorfin:et.

Minns att jag åkte till akuten för extrema magsmärtor för många år sedan (innan jag börjat med tyngre opiater) och minns att det jag fick (Ketogan) var fantastiskt. Nästan bättre än första gången jag rökte horse. (Men det kanske hade att göra med att smärtan försvann också.)

Men frågan alltså:
[b][/Blockerar buprenorfin effekten av Ketogan?B]
Citera
2016-01-22, 17:08
  #42
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Testade 5st 10/50mg ketogan suppar vart inte jätteimponerad men visst vart man lite go, hade velat skjuta dom men kändes inte så hälsosamt med att skjuta supp eller är det lungt?

Hur är din tolerans egentligen?
Jag tog 1(!!) supp, minns inte dosen nu men jag noddade satan sjukt länge.
Jag har däremot ingen tolerans värd att nämna men jag brukar överlag ha väldigt svårt för att nodda oavsett dos.(jag går såklart inte hur högt som helst).

Rektalt brukar väl sen vara bäst ROA efter IV. Tror personligen inte skillnaden blir sådär brutalt stor men hey kanske nog för att ta dig över gränsen till la la land
Citera
2016-01-22, 18:33
  #43
Medlem
drsthlms avatar
Är jag helt ute å cyklar om jag säger att Ketogan bara är en syntetisk form av morfin?
Brukar väl vara ett slags andra hands val om man inte svarar på morfin på sjukhuset.
Tror iaf att man brukar ge det innan man kliver på tyngre saker som fentanyl osv...
Absolut inte i klass med Ketalar iaf (ketamin)...

Vet att jag vid ett tillfälle fick Ketogan intravenöst när jag hade tarmvred, både före å efter operation.
Fick även Ketalar (Ketamin) samtidigt i en annan slang. Då jävlar var smärtan ett minne blott och man låg som på en bädd av bomull...
Grejen var den att när dom först gav mig morfin så förvärrades magsmärtorna något otroligt, då bytte dom till Ketogan vilket fungerade utmärkt.
Båda blandades med Ketalar vilket tog udden av den mest akuta smärtan.
__________________
Senast redigerad av drsthlm 2016-01-22 kl. 18:39.
Citera
2016-02-03, 21:59
  #44
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Hur är din tolerans egentligen?
Jag tog 1(!!) supp, minns inte dosen nu men jag noddade satan sjukt länge.
Jag har däremot ingen tolerans värd att nämna men jag brukar överlag ha väldigt svårt för att nodda oavsett dos.(jag går såklart inte hur högt som helst).

Rektalt brukar väl sen vara bäst ROA efter IV. Tror personligen inte skillnaden blir sådär brutalt stor men hey kanske nog för att ta dig över gränsen till la la land

Hade tyvärr vid tillfället väldigt hög tolerans önskar att ja hade sparat nån till denna vecka då ja haft fruktansvärd opioid abstinens. Då hade dom suttit riktigt fint!

Varför är Ketogan så sällsynt på drogmarknaden? Känns som dom flesta andra apoteks opioider dyker upp titt som tätt men inte just denna drog.
Citera
2016-02-10, 09:43
  #45
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Hade tyvärr vid tillfället väldigt hög tolerans önskar att ja hade sparat nån till denna vecka då ja haft fruktansvärd opioid abstinens. Då hade dom suttit riktigt fint!

Varför är Ketogan så sällsynt på drogmarknaden? Känns som dom flesta andra apoteks opioider dyker upp titt som tätt men inte just denna drog.


Ja men det förklarar saken.
Ketogan är ju som övriga opioder. Kvittar hur bra och potent den är, toleransen kan sabba allt..

Ja, jag har ställt mig samma fråga.
Aldrig sett ketogan på svarta marknaden. Oxy finns ju om än sällsynt
Ketogan finns tamefan aldrig.

Jag tyckte det vart rätt enkelt att få ut eller i varje fall inte svårare än andra opioder/opiater.
Kan det bero på att efterfrågan inte är så stor?
Citera
2016-02-21, 02:18
  #46
Medlem
Hej! Gällande ketogan. Jag får suppar utskrivna, men jag har en fråga: Min läkare säger att citodon dvs kodein omvandlas till just ketogan i kroppen. Kan det stämma?
Citera
2016-02-21, 03:47
  #47
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Hej! Gällande ketogan. Jag får suppar utskrivna, men jag har en fråga: Min läkare säger att citodon dvs kodein omvandlas till just ketogan i kroppen. Kan det stämma?

Sökte lite snabbt och kunde inte hitta något som styrker det din läkare säger.
Med det sagt är jag inte insatt alls så det kan ju stämma.
Kodein omvandlas såvitt jag vet till morfin i levern.
Citera
2016-02-26, 18:22
  #48
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Gör ett nytt försök med ketogan nu med 5mg novum tableter som jag har fått 10st utav mot min opioid abstinens, kan jag injicera dessa piller och isåfall vad är en bra dos för det? Eller ska ja äta några om dagen bara för att känna mig frisk? Om ja inte ska skjuta dom vad är näst bäst intagningssätt?
Bara testat 5*10mg suppar innan vet inte om min tarm lyckades ta upp alla dom då jag fick så himla ont i magen av dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback