2013-07-10, 01:02
Medlem
Jo, blir man sänkt om man gör te på Humle, Kamomill och växten Valrina?
Citera
2013-07-10, 05:21
Medlem
Berberines avatar
Ja, om du vill bli lite småtrött så visst. Om du vill bli sänkt a.la. Cannabis så nej...
Dricker själv Kamomillte för lättare oro eller som hjälp vid insomning med restless legs.
Men det är inga droger och ger ingenting skönt/flummigt.
Citera
2013-07-10, 05:25
Medlem
SKIT-UNGENs avatar
Humle blir du rätt sänkt på. Om jag inte tar fel är humle och cannabis släkt på något vis men tro för guds skull inte att du kan bli hög på humle! Valeriana finns att köpa som sömnpiller så du blir alltså trött utav dem men det har ingen större rusfaktor annars. Kamomill ska vara milt rogivande och ångestdämpande, inget jag någonsin märkt av då jag druckit kamomillte men det beror kanske på hur pass känslig man är...
Citera
2013-07-10, 10:12
Medlem
Berberines avatar
Kan tillägga att anledningen till att man kan känna sig sänkt efter en öl 5,2 men samtidigt helt nykter efter en 6:a grogg förmodligen beror på Humlen som ölen brygds på. Det är humle som ger öl sitt karaktäristiska rus i förhållande till sprit/vin.
Citera
2022-07-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Ja, om du vill bli lite småtrött så visst. Om du vill bli sänkt a.la. Cannabis så nej...
Dricker själv Kamomillte för lättare oro eller som hjälp vid insomning med restless legs.
Men det är inga droger och ger ingenting skönt/flummigt.

Skämtar du? Jag är en icke-drogbrukande medelålders svensk man; en kopp te på tjugo blommor kamomill lägger mig som en supen hingst i arton timmar.

Kraftfulla don, för de som inte är härdade.
Citera
2023-09-15, 18:49
Bannlyst
Har provat alla örtte man kan tänka sig och det enda som gett ett lugn har faktiskt varit nypon. Inget av humle, kamomill, lavendel, johannesört, järnek, citronmeliss, frossört, valeriana, gråbo, blå lotus etc etc.
Senast redigerad av GaranteratMangel 2023-09-15 kl. 18:52.
Citera
2023-09-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Har provat alla örtte man kan tänka sig och det enda som gett ett lugn har faktiskt varit nypon. Inget av humle, kamomill, lavendel, johannesört, järnek, citronmeliss, frossört, valeriana, gråbo, blå lotus etc etc.
Citronmeliss är potent.

Har fått tag på en 15X extrakt som ger ett shyst rus på bara 10 droppar.

Du kan också köpa ren citronmeliss i vissa affärer. Koka te på ca 10-15 gram ca 2 påsar. sen ta samma tepåsar och koka te på de igen. Kombinera vätskorna och drick det. Inom 1-2 timmar kommer du känna ett svagt benzo rus. Du kan blanda det med öl för att boosta ruset.
Citera
2023-10-27, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Citronmeliss är potent.

Har fått tag på en 15X extrakt som ger ett shyst rus på bara 10 droppar.

Du kan också köpa ren citronmeliss i vissa affärer. Koka te på ca 10-15 gram ca 2 påsar. sen ta samma tepåsar och koka te på de igen. Kombinera vätskorna och drick det. Inom 1-2 timmar kommer du känna ett svagt benzo rus. Du kan blanda det med öl för att boosta ruset.
Provade att häva i mig en burk 4:1 extrakt, en färsk kruka samt några koppar starkt te på två olika sorters torkat. Men tyvärr, bet inte på mig. Det är kava eller kratom som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in