2002-12-02, 08:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har tankat ner en filmsnutt på ca 60 MB från Kazaa. Den var kass och jag vill nu slänga den. Men den jäveln går inte att slänga bort. Jag får upp meddelandet "Det går inte att ta bort (filnnamn). Detta används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök sedan igen".

Alltså, vilka då program??? Jag är ju inte ens uppkopplad när jag försöker ta bort den? Så det kan inte vara någon upload på Kazaa på gång. Vilka program kan det vara? När jag tittar i Aktivitetshantetararen så är det bara Zone Alarm (brandväggen) som är igång. Kan det vara den?? Massa processer pågår ju hela tiden. Kan det vara någon utav dem?

Jag har XP Professional. En annan mystisk sak är att allting verkar gå lite långsamt när jag kommer nära den berörda filen. Svårt att förklara, men det är definitivt något skumt med den. Det går t.ex. inte att högerklicka och få "egenskaper" på filen.

Finns det någon vänlig själ som kan tipsa mig om hur jag blir av med den jäveln.

Tack på förhand!

/Rugged
Citera
2002-12-02, 08:55
äldre konto (old)
Ej medlem
okej känns som att du har inte sett dom andra trådarna om detta...

varför det går segt är för att XP håller på och läser av denna fil för att du ska kunna sen en avbild utav denna i din mapp om vad det är för ngt...

sök å du skall finna

för det finns fixar till detta....
Citera
2002-12-02, 11:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Rugged det är bara att ladda ner en liten fil som heter XP-AVIFIX !!!
Citera
2002-12-02, 11:28
Medlem
Stockos avatar
Tanka Handle från Sysinternals (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/handle.shtml).
Citera
2002-12-02, 13:01
Medlem
Skrellans avatar
Det kan också vara så att någon håller på att ladda hem filen från dig, om du har Kazaa igång när du försöker ta bort den.
Citera
2002-12-02, 13:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Högerklicka på filen och ta egenskaper/avancerat och bocka bort båda attributen under "Attribut för arkivering och Indexering".

Se till precis som Skrellan sa att du inte har igång Kazaa eller något annat program som håller filen öppen men om du bockar bort attributen och raderar filen bör det fungera.
Citera
2002-12-05, 23:47
äldre konto (old)
Ej medlem
klistra in detta:

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

och spara som avifix.inf
och sen är det bara installera den så funkar det perfekt
Citera
2002-12-06, 05:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Rename denna avifil till textfil.
Radera texfilen. :idea:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto