Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-17, 13:06
  #205
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag anses nog vara rasist men tvivlar. Om jag är en rasist så tar jag det som en komplimang. Jag testas gärna och ser om jag kvalificerar mig till att vara rasist Vad jag ogillar är att svara nekande "jag är inte rasist, jag är ingen rasist". Anledningen är att jag ser ned på dömande personer som inte bara förstör Sverige utan ska kasta dessa anklagelser omkring sig.

Orden "neger" och "zigenare" använder jag mig självklart av. Invandringen av utom-européer borde vara noll.

- den behövs inte
- den skapar en undersysselsatt underklass avundsjuk och frustrerad på svenskarna
- den fördärvar det svenska språket
- den är svindyr. Hög skatt behövs för att gå till ren konsumtion istället för till sparande och investeringar (sparande till pensioner, investeringar i infrastruktur)

Det jag kämpar med är att gilla åsynen av invandrarna jag möter på bussar, tåg, gator, torg och på köpcentrum och det fungerar inte. Tyvärr.

Jag är apartheid-nostalgiker men förstår om systemet var ohållbart över tid till följd av en stor befolkningsökning hos de svarta.

Jag tror på mäktiga, inflytelserika judar som inte har goda avsikter mot Sverige. Osv....är jag rasist? Och ska jag ha dåligt samvete för någonting alls?

Tror dina åsikter är vanligare än du tror. Jag känner igen mig mycket i din beskrivning. Och för att svara på frågorna:

Ja, du är rasist.

Nej, du ska vara stolt.

Allt handlar om vad man lägger för värdering i ordet rasist, och idag är det så urvattnat och överanvänt att man ska vara stolt om man klassas som en. Motsatsordet anti-rasist är ju något jag direkt förknippar med AFA, vänstertomtar, känslostyrda fruntimmer och godhetsknarkare. Inte något jag skulle vilja ha kletat på mig.
Citera
2017-12-17, 14:14
  #206
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Tror dina åsikter är vanligare än du tror. Jag känner igen mig mycket i din beskrivning. Och för att svara på frågorna:

Ja, du är rasist.

Nej, du ska vara stolt.

Allt handlar om vad man lägger för värdering i ordet rasist, och idag är det så urvattnat och överanvänt att man ska vara stolt om man klassas som en. Motsatsordet anti-rasist är ju något jag direkt förknippar med AFA, vänstertomtar, känslostyrda fruntimmer och godhetsknarkare. Inte något jag skulle vilja ha kletat på mig.

Det är fördjävligt om man inte är rasist. "Du är ingen rasist!" tar jag nästan som en skymf men tänk om du har fel om mig och jag inte är en rasist då. För här kommer mer:

jag skulle kunna flytta till Afrika och bo nära lokalbefolkningen, gärna ha en fru som hör till denna. Länder jag kan tänka mig bo i: Ghana, Uganda, Rwanda, Kenya, Tanzania, Mocambique, Angola, Namibia, Zambia, Botswana, Sydafrika. Nu är det för varmt för mig, jag gillar norden, men annars skulle det fungera. Kan bo bland araber och judar nere i mellanöstern också. Är jag fortfarande rasist? Jag svarar nog: fan vet.

Diskussionen låter lite löjlig, som om man driver med frågan men dessa beskyllningar har jag hört i 30 års tid så det är lika bra att undersöka för att få veta säkert.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-12-17 kl. 14:23.
Citera
2018-02-05, 12:03
  #207
Medlem
fibbe123s avatar
är jag rasist?

Jag vet inte om tråden ligger rätt. Mod får gärna flytta rätt om den ligger fel.

När jag är ute och ser en somalie t.ex så brukar jag ofta tänka "undra om han kommer råna mig" Eller när jag är ute sent på kvällarna och ser ett gäng blattar. Då tänker jag ofta "vad har jag i fickorna som är värt något"

Jag vet att det är fel att tänka så. Men är jag verkligen rasist?
Citera
2018-02-05, 12:10
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Jag vet inte om tråden ligger rätt. Mod får gärna flytta rätt om den ligger fel.

När jag är ute och ser en somalie t.ex så brukar jag ofta tänka "undra om han kommer råna mig" Eller när jag är ute sent på kvällarna och ser ett gäng blattar. Då tänker jag ofta "vad har jag i fickorna som är värt något"

Jag vet att det är fel att tänka så. Men är jag verkligen rasist?

Nej du är inte rasist.
Du är rasist om du skulle tänka att han är mindre värd än dig pga hans hudfärg vilket du förmodligen inte gör.

Precis som kvinnor är rädda att mannen som går bakom henne är våldtäktsmän så är det lättare hysteri.

Finns det anledning till att tänka så? Ja, kanske lite beroende på vart man befinner sig. Bara bra att man är uppmärksam, fel blir det om du skulle agera som att personen vore si och så utan att han hade gjort något emot dig.
Citera
2018-02-05, 12:11
  #209
Medlem
BewilderedHulders avatar
Du är främlingsfientlig.

På ren svenska rädd för främmande människor och det är ett väldigt dåligt attribut att ha i personlighetsarsenalen.
Citera
2018-02-05, 12:15
  #210
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Du är främlingsfientlig.

På ren svenska rädd för främmande människor och det är ett väldigt dåligt attribut att ha i personlighetsarsenalen.

Jag är ju inte rädd ifall det kommer ett "svenskt" gäng.
Citera
2018-02-05, 12:17
  #211
Medlem
Glöm tönten ovanför. Du är inte främlingsfientlig.

Du är liksom jag produkten av en uppväxt i ett vitt och homogent fredligt land. Ett land som på rekordkort tid förvandlats till ett kriminellt paradis där utlänningar står för ökningen i brott. Ett land man som infödd svensk inte längre känner igen sig i. Ett samhälle präglat av otrygghet som ingen av oss bett att få.

Det är en naturlig instinkt att vara på sin vakt mot främlingar som har noll att förlora på att begå brott.
Citera
2018-02-05, 12:25
  #212
Medlem
Jag vill nog säga att du är "främlingsängslig" eller "främlingsskeptisk". Detta är enligt old-school-sociologi ett normalt tillstånd - om än dispositivt - d v s icke lagbundet eller permanent, utan kan förhandlas bort i dina inre tankar, åsikter och attityder.

Detta är ju ett tillstånd som berör behovet av trygghet, respektive upplevelsen av bristen på trygghet och jag gissa att en viss tilldelning av främlingsängslighet är medfödd, d v s evolutionär.
__________________
Senast redigerad av HgF 2018-02-05 kl. 12:40.
Citera
2018-02-05, 12:27
  #213
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
är jag verkligen rasist?
Du är en sån typisk Ustašaorm
Citera
2018-02-05, 12:27
  #214
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag tänker precis likadant när jag ser invandrare ute på kvällarna. Enligt 7-klövern så är man rasist om man tänker så.
Rasist är du om du tycker att den vita rasen är mer värd än alla andra raser.
Citera
2018-02-05, 12:29
  #215
Medlem
Helsnurrigs avatar
Ditt beteende är fullständigt rationellt, det är högre risk att bli rånad av en MENA. Vem bryr sig om det klassas som "rasistiskt" eller något annat så länge det är verklighetsbaserat.
Citera
2018-02-05, 12:34
  #216
Medlem
Du är främlingsfientlig. Grattis!
Ovanstående är en bra egenskap som är genetiskt framavlad och leder till ökad självbevarelsedrift och chanser att överleva samt minskar risken att de beslut du tar sätter dig och dina i fara eller problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback