Citat:
Ursprungligen postat av
nilserikkk
Det ser ut som en vanlig standardklarinett man köper till sina ungar när de ska börja lära sig spela.
Priset var väl rätt okej. Har du kollat med den lokala musikaffären vad deras instrument kostar?
Måste du ha en ny klarinett?
Iofs kanske inte så trevligt om någon annan snorat i den. Hur kräsen är du?
Varför just klarinett?
Trumpet är roligare o spela och låter bättre när man lirar själv.
Ja jag vill gärna ha en ny, kollat lite på blocket men den enda som säljer en inom cykelavstånd tar 3000:- för sin så jag kände att då kan jag lika gärna köpa en egen. Vill ju gärna veta att den fungerar och är rädd att bli blåst.
Fastnade helt enkelt för klarinetten, trumpet tror jag stör grannarna lite väl mycket men visst låter det bättre det håller jag med om. Fastnade lite för den här videon igår
https://www.youtube.com/watch?v=1X32GDxqiYo Tycker det låter så vackert, men jag tror han har en speciell klarinett för i andra videos så låter det lite gällare/ljusare.
Var inne på gitarr tidigare men jag tänker bli sjuksköterska och jag vill inte ha sånna där valkar på händerna då, tänker att man kanske tappar lite av finkänsligheten i fingertopparna då och det kan kanske vara lite knepigt när man ska ta blodprov och känna efter vener och sånt, bara gissar men jag känner att det är bättre att satsa på ett annat instrument när jag nu känner mig så tveksam. Så då blev det klarinett