Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-07, 17:35
  #1
Medlem
Studerar tandläkarprogrammet i Polen och ska nu börja mitt fjärde år (totalt fem års utbildning).
Jag undrar vilket år som är "tuffast" när det gäller läxor, svårighetsgrad, timmar etc.?

Många påstår att det är i det andra året, men den information verkar i stort sett bara komma från USA/Kanada.

Någon som har en aning om hur det är i Polen och/eller Sverige?
Citera
2013-07-07, 18:01
  #2
Medlem
micaeles avatar
Hur skulle du själv rangordna och svårighetssätta dina första tre år?
Citera
2013-07-07, 18:36
  #3
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arman
Studerar tandläkarprogrammet i Polen och ska nu börja mitt fjärde år (totalt fem års utbildning).
Jag undrar vilket år som är "tuffast" när det gäller läxor, svårighetsgrad, timmar etc.?

Många påstår att det är i det andra året, men den information verkar i stort sett bara komma från USA/Kanada.

Någon som har en aning om hur det är i Polen och/eller Sverige?

Om du nu läst så länge i Polen borde väl du ha bättre koll än någon här på vilka terminer som är tuffast, man lever ju inte isolerat när man pluggar, särskilt inte utomlands.

Läxor? Jag tycker att du uttrycker dig och har funderingar som en gymnasist. I vilken stad påstår du att du läser?
Citera
2013-07-07, 20:58
  #4
Medlem
Frenchbacks avatar
Jag ar tandlakarstudent, f.d lakarstudent som byte till tandlakare. Tuffaste ar var andra aret utan tvekan.
Citera
2013-07-07, 22:34
  #5
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchback
Jag ar tandlakarstudent, f.d lakarstudent som byte till tandlakare. Tuffaste ar var andra aret utan tvekan.
Varför? Inte en dum fråga, utan något jag genuint vill veta. Berätta gärna mer om vad de olika åren som tandläkarstudent innebär.
Citera
2018-05-05, 15:51
  #6
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför? Inte en dum fråga, utan något jag genuint vill veta. Berätta gärna mer om vad de olika åren som tandläkarstudent innebär.
Skulle också vilja veta. Sitter själv och velar mellan utbildningarna.
Citera
2018-05-05, 16:28
  #7
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Trådstarten handlar om tandläkarprogrammet i Polen. Detta är förtydligat i rubriken inom parentes. Därmed flyttas också tråden till underforumet. Jämförelser länderna emellan är okej, men vill ni diskutera i huvudsak tandläkarprogrammet i Sverige, så finns det sannolikt mer lämpliga trådar i huvudforumet för det ändamålet.

Utbildning & Studier---->Utlandsstudier

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback