Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Folkpartiet vill erbjuda Snowden asyl i Sverige

flashback.se

Folkpartiet i Kalmar län vill att att Edward Snowden, tjänstemannen som avslöjade hur NSA spionerar på den amerikanska befolkningen, ska erbjudas asyl i Sverige.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-07-07, 11:17
  #1
Medlem
http://www.flashback.se/artikel/3748...asyl-i-sverige

Kommer USA till att reagera på detta?
Snowden kommer givetvis inte bli erbjuden ett asyl, men faktum att ett politiskt etablerat parti vill erbjuda honom det kommer att dra näsorna åt i stormaktslandet.
Citera
2013-07-07, 11:24
  #2
Medlem
skitmackans avatar
du kunde istället för att göra en tråd trycka på "kommentera" knappen i artikeln och således skapa en tråd som alla kommer till när de vill kommentera artikeln

ont: folkpartiet försöker vinna väljare genom att få folk att tro att de värnar om yttrandefriheten. om de nu erbjuder honom ett asyl kommer han nog ta emot det då sverige är det bästa valet mellan de 3 andra länderna som erbjudit asyl, men som du säger är det högst osannolikt då USA inte kommer bli särskilt glada om han bor här.
Citera
2013-07-07, 11:42
  #3
Medlem
Vore jag Snowden skulle jag passa mig jävligt noga för att söka asyl i Sverige eftersom sverige tidigare har visat att vi gärna lämnar ut folk hur som helst till USA.
Är skälen tvivelaktiga så gör vi det istället bara med tvivelaktiga metoder.
Citera
2013-07-07, 11:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
du kunde istället för att göra en tråd trycka på "kommentera" knappen i artikeln och således skapa en tråd som alla kommer till när de vill kommentera artikeln

ont: folkpartiet försöker vinna väljare genom att få folk att tro att de värnar om yttrandefriheten. om de nu erbjuder honom ett asyl kommer han nog ta emot det då sverige är det bästa valet mellan de 3 andra länderna som erbjudit a
syl, men som du säger är det högst osannolikt då USA inte kommer bli särskilt glada om han bor här.

Tack, ska jag tänka på hädanefter :-)

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Vore jag Snowden skulle jag passa mig jävligt noga för att söka asyl i Sverige eftersom sverige tidigare har visat att vi gärna lämnar ut folk hur som helst till USA.
Är skälen tvivelaktiga så gör vi det istället bara med tvivelaktiga metoder.

Tänkte nämna att det möjligen är en konspiration att få honom att sätta sin fot här medan vi gör allt för att gå på god sida med USA och ger honom till dem likt ett får till en varg.
Citera
2013-07-07, 11:57
  #5
Medlem
Germanias avatar
det är väldigt förvirrande att nato-kramarna vill erbjuda snowden asyl, jag skulle inte lite på dem.
Citera
2013-07-07, 11:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Tänkte nämna att det möjligen är en konspiration att få honom att sätta sin fot här medan vi gör allt för att gå på god sida med USA och ger honom till dem likt ett får till en varg.

Tror du verkligen Snowden är så naiv?
Citera
2013-07-07, 12:01
  #7
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
http://www.flashback.se/artikel/3748...asyl-i-sverige

Kommer USA till att reagera på detta?
Snowden kommer givetvis inte bli erbjuden ett asyl, men faktum att ett politiskt etablerat parti vill erbjuda honom det kommer att dra näsorna åt i stormaktslandet.

Äsch! Det är ett sedvanligt fjantutspel från folkpartiet i syfte att bli omskrivna av svenska media.

USA kommer knappast att kommentera folkpartiets lilla stunt.
Citera
2013-07-07, 12:05
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Folkpartiet vill erbjuda Snowden asyl i Sverige skulle vara mer som Folkpartister vill erbjuda Snowden asyl i Sverige. Några lokalpolitiker alltså som gått ut med detta som förslag till partiet. Som såklart kommer röstas ner. FP är ju verkligen en USA knähund det.

Annars tror jag det inte spelar någon större roll. Han kommer aldrig våga sig hit ändå. Eller tillåtas komma hit av sin Wikileaks hangarounds.
Citera
2013-07-07, 12:15
  #9
Medlem
TorrentLovers avatar
Artikel: Folkpartiet vill erbjuda Snowden asyl i Sverige (flashback.se)

Kanske man ska rösta på Folkpartiet nästa år?
Citera
2013-07-07, 12:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Tror du verkligen Snowden är så naiv?

Nej. Jag tror inte att han skulle sätta sin fot på svenskmark bara för att FP vill erbjuda honom asyl, han om någon borde veta den utbredda korruptionen inom västvärlden!
Citera
2013-07-07, 12:25
  #11
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Efter Assange-affären tror jag knappast att Sverige är speciellt populärt för politiska flyktingar som har ogjort med USA.
Citera
2013-07-07, 12:28
  #12
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Haha Sverige är en av Europas största knähundar, kommer aldrig hända.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback