• 2
  • 3
2005-06-14, 12:51
Medlem
Nemesis1s avatar
[quote=dallassallad]Förlåt? Blir det mindre hälsovådligt då det legaliseras?
Kanske blir avromantiserat och mer moraliskt försvarsbart, men jag trodde detta var mer en hälsofråga...
QUOTE]I teorin är cannabis inte mer farligt då det är olagligt, men i praktiken ökar faran p.g.a. förbudet eftersom andra risker tillkommer... Man kommer ju ofta i dåligt sällskap då man köper gatudroger... Både dåligt sällskap i form av kriminella knarkare och sadistiska soc-kärringar/poliser...
Citera
2005-07-04, 12:53
Medlem
För det första skulle jag fet-anstränga mig för att vara en jäävligt bra morsa som man kan snacka med om allt. Jag skulle göra allt för att dom skulle va duktiga i skolan. Sen säga att dom får vänta med sånt tills dom blir 15-16. Det gjorde jag iallafall. Livet händer liksom inte när man är yngre än så. Jag minns fan ingenting från den tiden. Man har ändå så jävla lång tid på sig att ha det ball. Cigg bryr jag mig verkligen inte om. Alk gillar jag inte riktigt för jag vill att dom ska ha koll på sig själva. Om jag skulle höra att de testat nån drog skulle jag ta med dom till mina polare som vid det laget lär vara rätt nedknarkade och misär, och visa vad de riskerar att hamna i. Sen.. Ja.. Vet inte.
Citera
2005-07-04, 14:40
Bannlyst
0-15 år

"inget drickande"

15-18

"drick men rök inte"

18-21

"rök men skjut inte"

21-

"du har sårat mig"

jag älskar dig
Citera
2005-07-04, 17:19
Medlem
Smokebombs avatar
När jag får barn kommer jag nog låta dem supa från en ålder av 16 år och uppåt tror jag, lika bra att "legalisera" det så att man kan ha lite koll på var dem är och hur mycket dem dricker...

Cigg hade dem inte fått röka överhuvudtaget i min närvaro så länge dem är under myndigt ålder.

Andra droger än alkohol hade jag inte velat att dem använde, förrutom möjligen lite svamp då
Citera
2005-07-04, 17:23
Medlem
Smokebombs avatar
BTW, fan vad taskigt att slänga iväg sina barn till SOC bara för att man inte klarar att sköta dem på egen hand...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in