Jag arbetar med ett grafiken på ett mobilt spel jag och några vänner gör.
problemet är att jag ritar grafiken på photoshop, lägger sen in den i spelet och då blir kanterna väldigt pixelererade, problemet uppstår när jag kör spelet på en skärm med mindre resolution, men man ser även lite på högre resolution. jag har ingen aning hur jag fixar detta, någon som kan ge några råd?
Arbetar med java/libdgx med grafik i 720p. resolution är på 300.
Jag arbetar med ett grafiken på ett mobilt spel jag och några vänner gör. problemet är att jag ritar grafiken på photoshop, lägger sen in den i spelet och då blir kanterna väldigt pixelererade, problemet uppstår när jag kör spelet på en skärm med mindre resolution, men man ser även lite på högre resolution. jag har ingen aning hur jag fixar detta, någon som kan ge några råd?
Arbetar med java/libdgx med grafik i 720p. resolution är på 300.
Jag arbetar med ett grafiken på ett mobilt spel jag och några vänner gör.
problemet är att jag ritar grafiken på photoshop, lägger sen in den i spelet och då blir kanterna väldigt pixelererade, problemet uppstår när jag kör spelet på en skärm med mindre resolution, men man ser även lite på högre resolution. jag har ingen aning hur jag fixar detta, någon som kan ge några råd?
Arbetar med java/libdgx med grafik i 720p. resolution är på 300.
Tack.
Det beror på vad du gör med bilden i spelet. Skalas bilden upp eller ner? Hur skalas den i sånt fall? Används anti-aliasing för att rendera bilder?
__________________
Senast redigerad av Whateva 2013-07-07 kl. 06:19.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!